Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    Dat is een nieuwtje, waar is dat goed voor?
    Hangt vooral af van:
    • het koppel verschil tussen verschillende motoren
    • de evolutie bij fabrikanten
    • de prijs die een autofabrikant wil betalen
    • het verbruik / co² dat een klant verwacht

    Oorspronkelijk was er bij BMW voor FWD, tot alle 2.0 i/D alleen de 6AT van AW (zit/zat in 50% van de auto's in de wereld)

    Voor de kleinere vermogens werd dit nadien de 7 van Getrag, voor de grotere de 8 AT van AW
    Nadien kwam er nog een speciale versie voor de 4x4 en voor de E-versies van die 8 AT AW

    Een oudere RWD X1 had weer een 8 AT van ZF

    Een 7AT van ZF, heeft nooit bestaan voor een FWD, die was er vroeger alleen voor enkele Porsches met RWD

    ZF heeft alleen een 9 AT voor Fwd of AWD (gebruikt door Fiat Jeep Chrysler tot LandRover, Jaguar, ....)


    Troost u, ik ben nog nooit een autoverkoper tegen gekomen, die juist weet welk type automaat er in al de eigen modellen zit, die hij verkoopt….(Opel, Audi, Ford, BMW, MB….)

    Nochtans kan het schakel gedrag erg verschillen, zelf voor de zelfde automaat, met een andere motor

    En ik koop niet graag een kat in een zak....
    Last edited by quovadis; 12/12/2019, 18:57.

    Comment


    • #42
      Die 8 AT zit dus nu blijkbaar ook op de 18d FWD.
      Is dat nu eigenlijk een bak met dubbele koppeling of een "natte" automaat?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Die 8 AT zit dus nu blijkbaar ook op de 18d FWD.
        Is dat nu eigenlijk een bak met dubbele koppeling of een "natte" automaat?
        BMW X1 FWD 8AT is een klassieke automaat (met koppel omvormer dus) van Aisin Warner

        AW heeft alleen klassieke automaten en CVT’s

        BMW heeft zijn automaten altijd extern aangeschaft, tot 2012 van GM, daarna ZF voor RWD en voor FWD: Getrag of AW

        Comment


        • #44
          Dat verklaart toch wel het beter scoren tov de Audi automaat voor mij.

          Niks tegen de DSG bakken van VAG? maar in de Q3, leek het wel of er precies eerst zo'n elastiek moest opgespannen worden, vooraleer hij aan zijn rit begon ;-)

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


            BMW heeft zijn automaten altijd extern aangeschaft, tot 2012 van GM, daarna ZF voor RWD en voor FWD: Getrag of AW
            is maar een detail, maar tis forum, ff mierenneuken, vanaf de automatische 4-bak...ergens rond 1986 is het zf, met de voorloper van de zf8, de zf6 sinds 2000, daarvoor de zf4
            Last edited by bobo; 16/12/2019, 18:15.

            Comment


            • #46
              Blijkbaar zijn de RFT's ook niet meer standaard op de 18" velgen na de facelift.
              Dat kan ik alleen maar toejuichen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                is maar een detail, maar tis forum, ff mierenneuken, vanaf de automatische 4-bak...ergens rond 1986 is het zf, met de voorloper van de zf8, de zf6 sinds 2000, daarvoor de zf4
                Tis maar een detail…
                tot 2012 is er een overlap geweest van automaten bij BMW, van GM en ZF, afhankelijk van de motor

                 This identification guide covers GM 6L45, 6L50, 6L80 and 6L90 valve bodies, plus the BMW early- and late-style transmission separator plates.6L45/50 Early-Styl




                Fluid Pump: https://amzn.to/2IcjQarMy mailing address for correspondence or swag of any kind is on my about page.This video is for entertainment purposes onl...

                Comment


                • #48
                  wist ik niet, ging ervan uit dat zf en bmw een lang en gelukkig huwelijk sinds de 4-bak, en het zijn dus niet alleen de us-build bmw's met de gm

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wist ik niet, ging ervan uit dat zf en bmw een lang en gelukkig huwelijk sinds de 4-bak, en het zijn dus niet alleen de us-build bmw's met de gm
                    Zelf wist ik alleen van een ongelukkig huwelijk met die ZF 4-bak…, pas bij de ZF 8- bak was de liefde onvoorwaardelijk…tot FWD roet in het eten kwam strooien…

                    en het een Ménage à quatre, geworden is....
                    Last edited by quovadis; 17/12/2019, 13:34.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Blijkbaar zijn de RFT's ook niet meer standaard op de 18" velgen na de facelift.
                      Dat kan ik alleen maar toejuichen.
                      Ik heb nu gezien dat de X1 ook in 25e te verkrijgen is en met configureren ook gemerkt dat deze nogal mee valt in prijs. Was dat geen optie geweest? Want deze is wel 100% aftrekbaar voor de werkgever.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Ik heb nu gezien dat de X1 ook in 25e te verkrijgen is en met configureren ook gemerkt dat deze nogal mee valt in prijs. Was dat geen optie geweest? Want deze is wel 100% aftrekbaar voor de werkgever.
                        Heb net ene geconfigureerd naar mijn goesting. 57000 euro

                        Wel knap

                        1 van de weinige BMW's die ik nu nog wel zou willen.
                        Last edited by Tomski; 09/01/2020, 17:05.
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                          Heb net ene geconfigureerd naar mijn goesting. 57000 euro
                          Ja, maar op hoeveel komt Bud zijne diesel uit? Daar gaat het om.
                          Ik kom tussen de diesel en deze €9000 verschil uit in mijn geval. Maar verschil is dat de diesel maar €57% aftrekbaar is of zo en de 25e 100%. En vanaf dit jaar gelden deze percentages ook voor de brandstof. Volgens mij als ge zoveel kms doet als Bud en ik, haalt ge dat daar wel snel terug uit.

                          Ik heb wel maar een snelle configuratie gedaan en kwam op €55000. En in mijn geval gaat er nog een triestige 8% vanaf en dus net geen €51000. Als ge dan bekijkt dat mijn budget voor een auto rond de €40k ligt voor een dieselstoof die minder dan 60% aftrekbaar is?

                          Comment


                          • #53
                            Plug in hybride is sowieso een no go hier, omdat ze er nog niet uit zijn, hoe het dan moet gaan met thuis laden.
                            Zal wel komen, want de eerste laadpaal voor de baas is een feit ondertussen ;-)

                            Maar bij dezelfde configuratie is het prijsverschil toch ook nog 7.500€
                            Dat fiets je toch niet dicht met de fiscale aftrek, op 4 jaar, denk ik.

                            In leasing is hij ook 75€/md duurder dan de mijne.

                            Comment


                            • #54
                              Is dode hoek detectie hier nu eigenlijk ook op verkrijgbaar of nog steeds niet na de facelift?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                Is dode hoek detectie hier nu eigenlijk ook op verkrijgbaar of nog steeds niet na de facelift?
                                Nee nog steeds niet. Je merkt wel aan een paar details dat het model een aantal jaren oud is, en dit is er één van.

                                Comment


                                • #56
                                  Ja dat is jammer natuurlijk. Ik zag deze ook wel zitten voor de vrouw. Niet te groot, toch ruim en met plug in eventueel interessant voor een vrij beroeper.
                                  Dan is een XC 40 beter voorzien, maar dan weer minder ruim.


                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Plug in hybride is sowieso een no go hier, omdat ze er nog niet uit zijn, hoe het dan moet gaan met thuis laden.
                                    Zal wel komen, want de eerste laadpaal voor de baas is een feit ondertussen ;-)

                                    Maar bij dezelfde configuratie is het prijsverschil toch ook nog 7.500€
                                    Dat fiets je toch niet dicht met de fiscale aftrek, op 4 jaar, denk ik.

                                    In leasing is hij ook 75€/md duurder dan de mijne.
                                    €75/maand duurder is voor een bedrijf peanuts hé. Maar volgens mij is €7500 toch wel snel terug te verdienen hé. Verbruik is lager en dat verbruik is ook een pak meer aftrekbaar. Geen idee, maar denk niet dat ge aan het einde van de rit duurder zijt uit gekomen.

                                    Als mijn vrouw electrisch gaat rijden, dan overwegen we sowizo om zelf een laadpaal te zetten thuis. Afhankelijk van het prijsverschil, mss zelfs een dubbele met kaart. Dan gewoon een laadkaart van het werk en de keren dat ik moet laden buiten het bedrijf, zal dan gewoon via de kaart betaald zijn. Dus als ik thuis laad, verdien ik er nog wat op

                                    Maar vrees dat ne X1 te klein gaat zijn voor mij.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Bij mij ging het uiteindelijk ook tussen die twee.

                                      't Is voor mij de BMW geworden, owv de betere automaat en beter rijgedrag, maar veel ontlopen ze mekaar niet.

                                      Het multimedia systeem ed, is zeker moderner in de Volvo.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Heeft de X1 eigenlijk al een digitaal dasboard? Want zag het niet in de opties staan, maar op het net zijn er wel foto's van te vinden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Heeft de X1 eigenlijk al een digitaal dasboard? Want zag het niet in de opties staan, maar op het net zijn er wel foto's van te vinden.
                                          Nee, ook niet verkrijgbaar.

                                          Maar ik vind wel dat het multimedia scherm perfect gepositioneerd staat bovenop het dashboard.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X