Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De kleur is heel moeilijk te capteren op foto, vind ik. Ik had het wel meer groenig verwacht, vraag me zelfs af, of het geen sparkling brown is, ipv sparkling storm.
Maar het ziet er wel leuk uit vind ik, in combinatie met de Shadowline
De achterruiten mochten voor mij ook nog wat donkerder. Dat was ook beter bij de Volvo. Daar kon je echt niet binnen kijken.
Altijd handig als er eens iets op de achterbank of in de koffer ligt zonder afdekking.
De automaat is ook wel een heerlijkheid. Toch nog net iets beter dan een DSG, of zeker de Volvo bak in de XC40 in ieder geval.
Knap, als BMW bij ons de plug in ter beschikking had gehad dan was het bij ons misschien ook de X1 geworden. Blijft lang mooi qua model.
Maar er waren veel vage zaken zoals automaat in 6 bak, kleine tank, juiste wltp waarde waar men vaag over was. Verlies aan kofferruimte.
Kortom moeilijk kiezen als het niet gereden of bekeken kan worden.
We hebben wel kunnen rijden met een 8 traps diesel en dat ging voortreffelijk.
Volvo stelde ons meteen een phev versie ter beschikking en deze ruim kunnen testen. Hier steekt dan een 7 traps met dubbele koppeling in en stoorde ons niet echt. Maar immense wachttijd doet twijfelen voor bestelbon te tekenen.
Knap, als BMW bij ons de plug in ter beschikking had gehad dan was het bij ons misschien ook de X1 geworden. Blijft lang mooi qua model.
Maar er waren veel vage zaken zoals automaat in 6 bak, kleine tank, juiste wltp waarde waar men vaag over was. Verlies aan kofferruimte.
Kortom moeilijk kiezen als het niet gereden of bekeken kan worden.
We hebben wel kunnen rijden met een 8 traps diesel en dat ging voortreffelijk.
Volvo stelde ons meteen een phev versie ter beschikking en deze ruim kunnen testen. Hier steekt dan een 7 traps met dubbele koppeling in en stoorde ons niet echt. Maar immense wachttijd doet twijfelen voor bestelbon te tekenen.
Hier op het bedrijf zijn er ondertussen ook 2 Plug in X1's besteld, maar idd zonder test rijden.
Ik ben persoonlijk nog blij dat ik nog minstens 4 jaar mag dieselen.
Maar bij 45K/j zal dat nog wel een tijdje de meest logische oplossing blijven voor mij persoonlijk, denk ik.
Hier op het bedrijf zijn er ondertussen ook 2 Plug in X1's besteld, maar idd zonder test rijden.
Ik ben persoonlijk nog blij dat ik nog minstens 4 jaar mag dieselen.
Maar bij 45K/j zal dat nog wel een tijdje de meest logische oplossing blijven voor mij persoonlijk, denk ik.
Hebben ze daar een effectieve levertermijn opgeplakt? Want bij ons is het enkele aankoop, vrees een beetje dat ze de leaserijder eerst gaan bedienen.
Bij Volvo eind september met een groot vraagteken.
Als blijkt dat de cijfermannetjes achter 5 jaar blijken mis te zijn ben ik eens benieuwd of ze de mensen nog zover gaan krijgen om vol elektrisch te gaan.
Ergens blijf ik het absurd vinden om bij 160000 km op 4-5 jaar een diesel te boycotten en fiscale voordelen in te gaan roepen.
Ben benieuwd wat die 3 pitters doen na 100 duizend km.
Hebben ze daar een effectieve levertermijn opgeplakt? Want bij ons is het enkele aankoop, vrees een beetje dat ze de leaserijder eerst gaan bedienen.
Bij Volvo eind september met een groot vraagteken.
Als blijkt dat de cijfermannetjes achter 5 jaar blijken mis te zijn ben ik eens benieuwd of ze de mensen nog zover gaan krijgen om vol elektrisch te gaan.
Ergens blijf ik het absurd vinden om bij 160000 km op 4-5 jaar een diesel te boycotten en fiscale voordelen in te gaan roepen.
Ben benieuwd wat die 3 pitters doen na 100 duizend km.
Ja hier ook veel vraagtekens hoor, maar het bedrijf profiteert gewoon van de fiscale voordelen momenteel hé?
En VAA gewijs krijgen mijn collega's natuurlijk een flink voordeel tov ikzelf met mijn diesel.
Plus nog eens 225PK tov 150PK.
Anderzijds wil ik daarvoor niet elke dag met een kabel liggen slepen, eerlijk gezegd.
Gisteren hier nog's even door gebabbeld met de collega's die een plug in besteld hebben.
Wat ik niet wist is dat de elektro motor maar tot 80 km/h meewerkt. Daarna heeft die dus maar 125pk op benzine.
Nu niet dat dat onoverkomelijk is, maar dat maakt hem voor mij in ieder geval al een pak minder interessant.
Geef mij maar dan maar het koppel van de diesel op de snelweg.
Door die Godverdomse regen en een tripje met de trailer naar de manege ziet hij er ondertussen al bijna uit als een rallywagen.
Eerste carwashbeurt komt er aan
Overall wel tevreden van de auto maar toch in vergelijking met de Volvo een klasse minder wat mij betreft.
Vooral de zoveel geroemde BMW ophanging vind ik in deze zeker niet terug. Met max 2 personen in de auto gaat het nog maar gisteren eens een langere rit met 4 volwassenen aan boord gedaan. Dan voel je toch dat de ophanging te deinerig wordt met dat gewicht.
Ook een paar kleinigheden die ik zeer enerverend vind bij een auto van deze prijsklasse.
1 het onderstel van de zetel is totaal zichtbaar. Lijkt wel een meccano toestand die helemaal in het zicht ligt.
2 de hoedenplank uit twee delen lijkt wel van karton. Is ook nergens opbergbaar. Wat een verschil met het mooie oprolsysteem in de Volvo
3 de opblaaskit voor lekke banden ligt met een veel te klein riempje vast in de koffer onder de afdekplaat. Als je dus de afneembare trekhaak daar nog bij legt komt het bij de eerste bocht al los en begint het onvermijdelijk heen en weer te schuiven. Zeer vervelend.
Pluspunten zijn zeker de automaat. Goede radio en toch wel degelijke zetels.
Vreemd, punt 1 en 2 speelden ook al bij de eerste generatie X1, zeker die hoedenplank in twee delen is een onding. En die rubberen dopjes die erop zitten tegen het trillen zijt ge binnen de kortste keren kwijt als ge regelmatig die plank eruitzwiert.
En eigenlijk ook de opmerking op de ophanging, met dat verschil dat die met 2 personen aan boord vooral opviel door zijn stugheid zodra de weg er niet perfect bijlag (wel perfect stabiel en comfortabel op snelweg) en deinerig bij 4 personen. Maar goed, dat was zeldzaam, want die achterin zaten echt krap, haha :-)
Ik ben mss een beetje te muggezifterig op het vlak van de ophanging, en ook ik zit 95% van de tijd alleen in de auto, dus een ramp is het allemaal niet hoor. Maar ik vergelijk gewoon met de XC60 en die scoorde toch een stuk beter op vlak van comfort.
Ik denk dat die hoedenplank er binnenkort gewoon permanent uit ligt bij mij. Al is het probleem, dat de verduisterde achterruiten bij BMW ook niet zo donker zijn als bij Volvo. Daar kon je écht niet bij in de koffer kijken, maar bij deze jammer genoeg wel nog.
Voor de gehanteerde prijzen moogt ge met een kritisch oog kijken hoor, die in mijn ogen 'gierigheidjes' op vlak van afwerking (hoedenplank, onderkant zetels, materiaalkeuze op de eerste generatie) kunnen gewoon niet. Een Renault/Opel/eender zou er zwaarder op afgerekend worden bij velen ;-) Ge hoort mij niet zeggen dat een X1 een slechte auto is hoor -integendeel- maar hogere prijzen zijn hogere verwachtingen, bij mij althans :-)
Wat de ophanging betreft denk ik dat een Volvo a priori comfortabeler gaat zijn (ah ja, want BMW is 'sportief' haha) en speelt de XC60 -letterlijk- in een klasse groter, aangezien ik die eerder langs een X3 zet, of zie ik het nu mis ?
Nee dat zie je helemaal juist. Ik heb ook een Q3 en een XC40 test gereden en ook die konden qua comfort ook niet tippen aan de XC60 hoor.
Maar die kleine dingetjes had ik dus toch wel over het hoofd gezien. Of die bij een Q3 of een XC40 daarom beter zijn, weet ik ook niet?
Er zijn trouwens ook zeker wel positieve dingen.
Feit dat de business GPS nu meteen ook het 8" scherm krijgt bv, wat voor mij perfect voldoet.
En de dieselmotor is opvallend stil. Een stuk stiller toch dan die in de Volvo.
Kzeg het, nuchter bekeken was die van ons een hele goede auto, betrouwbaar en degelijk op details na, en die heeft hier toch wel een zwaar leven gehad hoor :-) Wel duur in onderhoud en banden (runflats)
Maar omdat er voor de rest niet veel te klagen viel, irriteren die details net meer, haha
Stil was die van ons echter niet (bij het optrekken), maar goed, dat was ne vroege 2010 met de 2.0d hé (zonder gps, maar wel een zeer goede geluidsinstallatie) en de jaren zullen ook niet stilgestaan hebben qua geluiddemping bij BMW. De Koleos die hem opgevolgd heeft is een pak comfortabeler, ruimer, stiller - op de ophanging na- maar ook gewoon een heel andere auto.
Daar waar de X1 altijd wel uitnodigde om eens goed door bochten te sjezen (fantastisch scherp stuur) is de Renault het andere uiterste. Ge zit hoger, zachter en alles is veel minder direct, ge gaat ge vanzelf relaxter rondrijden, ook door de automaat.
Ik denk dat we dat 'relaxte' nog het meest kunnen appreciëren van de Renault tov de BMW eigenlijk. Of ik word oud, dat kan ook :-D
Dat laatste zou bij mij ook kunnen spelen LOL. De Koleos had ik zeker ook nog overwogen trouwens, mocht die niet zo'n belachelijk hoge CO2 gehad hebben.
Comment