Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
    Daar waar de X1 altijd wel uitnodigde om eens goed door bochten te sjezen (fantastisch scherp stuur) is de Renault het andere uiterste. Ge zit hoger, zachter en alles is veel minder direct, ge gaat ge vanzelf relaxter rondrijden, ook door de automaat.
    Ik denk dat we dat 'relaxte' nog het meest kunnen appreciëren van de Renault tov de BMW eigenlijk. Of ik word oud, dat kan ook :-D

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk




    das een feit dat constructeurs vaak uit het oog verliezen, ondertussen is sommige pers ook wel daarin veranderd maar het leek alsof men dacht dat iederéén als schumi door de bochten wou gaan met een plankharde ophanging en alles supperdirect

    in vergelijkende tests kwam uw koleos er dan uit bvb als een dweil, terwijl ook een groot deel van de bevolking beter gediend is met een kar die vooral uitnodigd die op de eerste plaats rustig en relax te rijden

    Comment


    • Dat is eigenlijk iets wat ik nooit begrepen heb, en al zeker niet voor de 'suv-achtigen', waarom die begot 'sportief' zouden moeten rijden ?
      Op gegeven moment komen toch best veel mensen op het punt dat ge gewoon comfortabel van a naar b wilt kunnen gaan, en met een aangename zitplaats en ruimte, ook voor de achterpassagiers. Denk ik :-D

      Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

      Comment


      • Je ziet ook wel dat de jongere generatie nu zo ook al meer en meer denkt.
        Wij zijn toch nog anders opgevoed, op dat vlak, denk ik.
        Vroeger was zelfs een automaat rijden, enkel voor bompa's, nu wil elke jonge gast er ook eentje als hij hem kan veroorloven.

        Eerlijk gezegd moet ik nu vaak lachen met die autoreclames waar je zo'n auto nog langs een verlaten kustweg ziet slingeren. Ik zou begot niet weten waar je hem nog vindt.
        Overal rij je op drukke wegen tegenwoordig. (Mss nu even een Corona uitzondering in Italië momenteel ;-) )

        Comment


        • Ik heb eigenlijk pas 'comfort' weten waarderen in de thuisverpleging in Antwerpen. Zelf altijd relatief stug geveerde auto's gereden, de auto van de wederhelft was toen een 1-serie met sportophanging en toen kreeg ik bij het WGK ineens een Clio 3 mee.
          Wat een openbaring ! Perfect om mee over drempels, kasseien en putten te vegen (A'pen stad) :-)
          Toen de Clio kapot was, tijdelijk een Corsa meegekregen uit de pool, toen heb ik voor de eerste keer in mijn leven een garage gestalkt om 'mijne' auto terug te krijgen, haha :-D

          Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
            Ik heb eigenlijk pas 'comfort' weten waarderen in de thuisverpleging in Antwerpen. Zelf altijd relatief stug geveerde auto's gereden, de auto van de wederhelft was toen een 1-serie met sportophanging en toen kreeg ik bij het WGK ineens een Clio 3 mee.
            Wat een openbaring ! Perfect om mee over drempels, kasseien en putten te vegen (A'pen stad) :-)
            Toen de Clio kapot was, tijdelijk een Corsa meegekregen uit de pool, toen heb ik voor de eerste keer in mijn leven een garage gestalkt om 'mijne' auto terug te krijgen, haha :-D

            Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
            Ik volg je helemaal.

            Verkeersdrempels zijn voor mij ook de waardemeter voor comfort. Met mijn Volvo kon ik die echt ook wel een stuk vlotter pakken dan met de BMW nu.
            En het is niet dat die zo hard is, maar ik kan het moeilijk omschrijven, op een bepaalde manier "bokt" die toch wel een stuk meer.

            Zal zeker ook wel met de wielbasis te maken hebben, maar toch.

            Comment


            • ik kan je ergens wel volgen maar tis nu niet dat ik een oncomfortabele auto heb die bepaalde drempels toch niet snel mag nemen omdat de neus nogal diep door zijn veren kan gaan

              Comment


              • Zoals ik eerder al schreef.. hij is ook zeker niet oncomfortabel, maar ik vergelijk gewoon te veel met de XC60, denk ik. Die was gewoon toch een stuk evenwichtiger.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                  Ik heb eigenlijk pas 'comfort' weten waarderen in de thuisverpleging in Antwerpen. Zelf altijd relatief stug geveerde auto's gereden, de auto van de wederhelft was toen een 1-serie met sportophanging en toen kreeg ik bij het WGK ineens een Clio 3 mee.
                  Wat een openbaring ! Perfect om mee over drempels, kasseien en putten te vegen (A'pen stad) :-)
                  Toen de Clio kapot was, tijdelijk een Corsa meegekregen uit de pool, toen heb ik voor de eerste keer in mijn leven een garage gestalkt om 'mijne' auto terug te krijgen, haha :-D

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
                  En wij rijden als jaren met een WGK Yaris... Die ondanks zijn leeftijd beter is als de nieuwe vervangende Clio die ze vervangt.



                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                  Comment


                  • Oh, daar heb ik geen idee van, ik heb bij wgka (toen) nooit geen Yaris'kes geweten. Alleen Clio's (2 & 3) met reeds een zwaar leven achter de rug en één verdwaalde Corsa. En dat vond ik vergeleken met de Clio een lawaaierige stuiterbak met planken stoelen en een verschrikking van een dealer (GMAN) :-)

                    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

                    Comment




                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                      Ik volg je helemaal.

                      Verkeersdrempels zijn voor mij ook de waardemeter voor comfort. Met mijn Volvo kon ik die echt ook wel een stuk vlotter pakken dan met de BMW nu.
                      En het is niet dat die zo hard is, maar ik kan het moeilijk omschrijven, op een bepaalde manier "bokt" die toch wel een stuk meer.
                      Onze oude X1 vond ik eigenlijk wat dubbel qua comfort, op de snelweg/péage was die fijn stabiel en comfortabel (alleen erg gevoelig in het stuur, maar goed, ge kunt niet alles hebben), maar ene keer op wat minder wegdek en bij putten en drempels kon die toch serieus tikken doorgeven. Maar goed, dat was de oude, niet die wat gij nu hebt. En de wielbasis zal wel een rol spelen, maar ieder model/merk zal ook zijn eigenaardigheidjes/afstelling wel hebben zeker ? :-)


                      Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk


                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten



                        Onze oude X1 vond ik eigenlijk wat dubbel qua comfort, op de snelweg/péage was die fijn stabiel en comfortabel (alleen erg gevoelig in het stuur, maar goed, ge kunt niet alles hebben), maar ene keer op wat minder wegdek en bij putten en drempels kon die toch serieus tikken doorgeven. Maar goed, dat was de oude, niet die wat gij nu hebt. En de wielbasis zal wel een rol spelen, maar ieder model/merk zal ook zijn eigenaardigheidjes/afstelling wel hebben zeker ? :-)


                        Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

                        Die oude versie was eigenlijk ook gewoon een opgehoogde 3 hé. RWD ipv FWD, (of AWD) een heel ander rijgevoel natuurlijk.

                        Vriendin van me heeft zo nog een Xdrive en dat rijdt toch een stuk stugger dan de mijne nu.

                        Comment


                        • Eerste 1000 km staan er op. Toch wel een zuinig beestje. BMW kan toch nog altijd een top diesel maken zoveel is duidelijk. Heel tevreden van de loopcultuur ook.

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                          Comment


                          • knap verbruik, tis echt een succes die x1, ge ziet ze ongelooflijk veel rijden (en ik vind eigenlijk die chrome rooster zo mooi )

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              knap verbruik, tis echt een succes die x1, ge ziet ze ongelooflijk veel rijden (en ik vind eigenlijk die chrome rooster zo mooi )
                              Ja ergens vind ik die chrome rooster ook wel mooier, moet ik toegeven. Maar de rest van de X line addenda vind ik minder geslaagd.

                              Sowieso wilde ik een keer voor een shadowline gaan, maar ik had mijn kleur net een tikje lichter verwacht. dat was mooier geweest.

                              Comment


                              • In de zon komt de kleur pas echt tot zijn recht

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                                Comment


                                • Mooi !

                                  Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Over het algemeen wel tevreden over zijn eerste weken, hoewel hij nu Corona gewijs toch wel wat minder km's maakt. Ik zit wel met een rammel, als ik over een klinker- of kasseiweg rijdt. De passagierszetel "ratelt" dan toch wel wat.
                                    Niet echt "Premium" in ieder geval.

                                    Bij zijn eerste onderhoud eens iets van zeggen. Dat zou toch beter moeten.

                                    Comment


                                    • Gisteren mocht ik nog eens uit mijn kot voor mijn wekelijks ritje naar het werk. Eerste keer dat ik de X1 eens in de regen reed. Ik moet zeggen, de grip is toch geenszins te vergelijken met die van de XC60. Op een grote rotonde,( die ik misschien wel iets té enthousiast nam), had ik toch even een momentje. Onderstuur all over en er lagen van die grote biggenruggen aan de buitenkant. Ik dacht, daar gaat mijn velg....
                                      Ik heb er natuurlijk nu door de omstandigheden nog zeer weinig in gereden, maar hij boezemt mij nog niet echt vertrouwen in. Ook in een lange bocht, op mijn woon-werk verkeer, die ik altijd zo'n beetje als bench mark neem in mijn auto's, had ik veel meer vertrouwen in de Volvo dan in de BMW.

                                      Als ik de tests hoor en lees, hoor ik steevast dat de X1 voor een SUV zo direct en zeker stuurt, maar dat gevoel heb ik er eigenlijk voorlopig nog helemaal niet in. Kan een kwestie van wennen zijn. Wait and see. Het voelt gewoon allemaal veel lichtvoetiger aan dan in de Volvo, zeg maar, ook het stuur vind ik zeer licht.
                                      Mss was de weg nu ook wel extra glad gisteren na zoveel weken zonder regen, maar toch.

                                      Misschien had ik ook voor het M stuurtje moeten kiezen, want de stuurvelg van de sportline vind ik ook redelijk dun.

                                      Voor de rest, zitcomfort, en motor/versnellingscombinatie, echt wel tevreden over. De 150PK voldoet ook ruimschoots voor mij. Rolgeluid op slechter wegdek is ook wel duidelijker aanwezig dan bij de Volvo.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Gisteren mocht ik nog eens uit mijn kot voor mijn wekelijks ritje naar het werk. Eerste keer dat ik de X1 eens in de regen reed. Ik moet zeggen, de grip is toch geenszins te vergelijken met die van de XC60. Op een grote rotonde,( die ik misschien wel iets té enthousiast nam), had ik toch even een momentje. Onderstuur all over en er lagen van die grote biggenruggen aan de buitenkant. Ik dacht, daar gaat mijn velg....
                                        Ik heb er natuurlijk nu door de omstandigheden nog zeer weinig in gereden, maar hij boezemt mij nog niet echt vertrouwen in. Ook in een lange bocht, op mijn woon-werk verkeer, die ik altijd zo'n beetje als bench mark neem in mijn auto's, had ik veel meer vertrouwen in de Volvo dan in de BMW.

                                        Als ik de tests hoor en lees, hoor ik steevast dat de X1 voor een SUV zo direct en zeker stuurt, maar dat gevoel heb ik er eigenlijk voorlopig nog helemaal niet in. Kan een kwestie van wennen zijn. Wait and see. Het voelt gewoon allemaal veel lichtvoetiger aan dan in de Volvo, zeg maar, ook het stuur vind ik zeer licht.
                                        Mss was de weg nu ook wel extra glad gisteren na zoveel weken zonder regen, maar toch.

                                        Misschien had ik ook voor het M stuurtje moeten kiezen, want de stuurvelg van de sportline vind ik ook redelijk dun.

                                        Voor de rest, zitcomfort, en motor/versnellingscombinatie, echt wel tevreden over. De 150PK voldoet ook ruimschoots voor mij. Rolgeluid op slechter wegdek is ook wel duidelijker aanwezig dan bij de Volvo.
                                        Kan ik me volledig in vinden, waren ook mijn ervaringen met mijn X1 (behalve dan zitcomfort, dit vond ik niet goed, in de pre-facelift waren die sportstoelen zo hard als een kerkbank, misschien is dit nu beter). Heb die nu al een tijdje geleden verkocht en ingeruild voor een Alfa Stelvio, en dit is toch echt wel een ander niveau van aandrijflijn en weggedrag. Dat maakt van de X1 natuurlijk geen slechte auto, maar bij de "niet premium" concurrentie vind je SUV's in die klasse die het even goed doen voor minder geld. Ik zou in de toekomst nog voor BMW kiezen, maar dan minstens een 3 serie, voor lagere series zie ik de meerwaarde van het bmw logo niet meer.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten

                                          Kan ik me volledig in vinden, waren ook mijn ervaringen met mijn X1 (behalve dan zitcomfort, dit vond ik niet goed, in de pre-facelift waren die sportstoelen zo hard als een kerkbank, misschien is dit nu beter). Heb die nu al een tijdje geleden verkocht en ingeruild voor een Alfa Stelvio, en dit is toch echt wel een ander niveau van aandrijflijn en weggedrag. Dat maakt van de X1 natuurlijk geen slechte auto, maar bij de "niet premium" concurrentie vind je SUV's in die klasse die het even goed doen voor minder geld. Ik zou in de toekomst nog voor BMW kiezen, maar dan minstens een 3 serie, voor lagere series zie ik de meerwaarde van het bmw logo niet meer.
                                          Beetje hetzelfde gevoel ja. Hoezeer ze er in de vakpers mee mogen oplopen, die FWD van BMW is niet echt top.

                                          Mijn volgende wordt ook wel meer terug richting berline van een hoger segment, denk ik.
                                          Last edited by Bud Wijzer; 29/04/2020, 17:16.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X