Gisteren tripje naar NL gedaan met de collega en haar PHEV. Zelf gereden op de terugweg.
Optrekken doet hij natuurlijk wel een pak sneller dan mijn 18d, maar ik vond het nu ook geen fenomenale wow.
Het extra gewicht speelt toch wel in zijn nadeel.
Ook niet meteen zoveel stiller dan de diesel, zeker niet op de snelweg, waar het rolgeluid toch wel overheerst in een X1
Zelfs op biljartvlakke snelwegen in NL.
Hij is wel duidelijk iets stugger afgeveerd, wsl door het extra gewicht, maar op zich vind ik dat geen nadeel.
In de binnenstad volledig elektrisch rijden, heeft natuurlijk wel iets, en blijft toch een leuke gewaarwording.
Heb niet lang genoeg gereden om met alle instellingen te spelen, maar bij aankomst in NL? had ik nog 7% batterij over.
Toen we weer vertrokken, zat ik na 10min alweer op 29% op de snelweg, na een paar keer goed doortrekken.
Leek me wel érg snel om terug zoveel capaciteit te hebben opnieuw.
Hij gaf toen in S, maar aan 110 km/h wel constant een benzineverbruik van om en bij de 9l aan trouwens.
Optrekken doet hij natuurlijk wel een pak sneller dan mijn 18d, maar ik vond het nu ook geen fenomenale wow.
Het extra gewicht speelt toch wel in zijn nadeel.
Ook niet meteen zoveel stiller dan de diesel, zeker niet op de snelweg, waar het rolgeluid toch wel overheerst in een X1
Zelfs op biljartvlakke snelwegen in NL.
Hij is wel duidelijk iets stugger afgeveerd, wsl door het extra gewicht, maar op zich vind ik dat geen nadeel.
In de binnenstad volledig elektrisch rijden, heeft natuurlijk wel iets, en blijft toch een leuke gewaarwording.
Heb niet lang genoeg gereden om met alle instellingen te spelen, maar bij aankomst in NL? had ik nog 7% batterij over.
Toen we weer vertrokken, zat ik na 10min alweer op 29% op de snelweg, na een paar keer goed doortrekken.
Leek me wel érg snel om terug zoveel capaciteit te hebben opnieuw.
Hij gaf toen in S, maar aan 110 km/h wel constant een benzineverbruik van om en bij de 9l aan trouwens.
Comment