Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren tripje naar NL gedaan met de collega en haar PHEV. Zelf gereden op de terugweg.

Optrekken doet hij natuurlijk wel een pak sneller dan mijn 18d, maar ik vond het nu ook geen fenomenale wow.
    Het extra gewicht speelt toch wel in zijn nadeel.
    Ook niet meteen zoveel stiller dan de diesel, zeker niet op de snelweg, waar het rolgeluid toch wel overheerst in een X1
    Zelfs op biljartvlakke snelwegen in NL.
    Hij is wel duidelijk iets stugger afgeveerd, wsl door het extra gewicht, maar op zich vind ik dat geen nadeel.

In de binnenstad volledig elektrisch rijden, heeft natuurlijk wel iets, en blijft toch een leuke gewaarwording.

Heb niet lang genoeg gereden om met alle instellingen te spelen, maar bij aankomst in NL? had ik nog 7% batterij over.
    Toen we weer vertrokken, zat ik na 10min alweer op 29% op de snelweg, na een paar keer goed doortrekken.
    Leek me wel érg snel om terug zoveel capaciteit te hebben opnieuw.
    Hij gaf toen in S, maar aan 110 km/h wel constant een benzineverbruik van om en bij de 9l aan trouwens.

Comment

• 9 liter bij 110 km/h is toch fenomenaal veel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
        9 liter bij 110 km/h is toch fenomenaal veel?
        Dat vond ik dus ook ja. Maar mss omdat hij de batterij toen aan het laden was? Geen idee.

Zoals ik al zei, was de rit te kort om alle settings eens deftig uit te testen verder.

Comment

• Ja da's normaal he. Als je 'Save mode' selecteert dan gaat je benzinemotor als generator worden gebruikt om je batterij bij te laden, dus dubbel verbruik.
          In dergelijke omstandigheden zit ik met mijn X5 die nog een pak zwaarder is aan 11-12 liter.
          Anderzijds met mijn eerste tank (80liter) 1600km gedaan, lijkt me niet slecht toch....

Je moet een PHEV gebruken waarvoor ie is ontworpen: dus zoveel mogelijk laden en zo weinig mogelijk lange afstanden waarbij enkel de benzinemotor wordt gebruikt. Dus in Auto eDrive of Max eDrive en zo weinig mogelijk in Save.
          Als je rijprofiel is dat je wel veel lange afstanden doet zonder bijladen dan moet je geen PHEV maar een diesel kopen

Comment

• Voila problem solved.... dus S staat voor Save mode en niet voor Sport in dit geval, blijkbaar ;-)

Sowieso ben ik toch nog wel blij dat ik nog minstens 3,5j mag dieselen.

Voor mijn 45-50K per jaar, momenteel toch nog altijd de beste optie.

Comment

• Sport gaat samen met Save mode want om altijd je volledige systeemvermogen te garanderen laadt hij automatisch bij.

Ja met 45-50k sowieso diesel.
              Pas op, je hebt er hoor die dat doen met een PHEV maar da's dan puur voor het fiscale aspect ervan, dat zijn ook de figuren die hun kabel nog nooit uit de verpakking hebben gehaald.

Voor mij is een PHEV perfect, 90% van de verplaatsingen minder dan 40km en slechts uitzonderlijk eens een lange rit (luchthaven Zaventem)
              Gemiddeld verbruik van 5 liter met een tank van 2,3 ton ik zie dat een diesel nog niet rap nadoen.

Comment

• Klopt idd, alles hangt van je traject af hé? Anderzijds moet je bij die 5l ook je elektriciteitsfactuur leggen natuurlijk, én de meerkost van een PHEV.

Los van het fiscale uiteraard, want dat is verdoken.

Comment

• Klopt, maar in mijn geval kan ik gratis laden en die PHEV werd gekocht aan 40% van de nieuwprijs en met 2j. garantie (die dingen schrijven af als gek)

BIV was 40 euro en jaarlijkse taks iets van 300, zelfs voor de basis diesel (25d) betaal je een veelvoud hiervan om van de 30d-40d-50d nog maar te zwijgen.

Comment

• Nuff said inderdaad... al ben ik nog altijd benieuwd hoe lang dit liedje nog gaat duren in België.

Comment

• BMW X1 Xdrive25e vs. Volvo XC40 Recharge T5 - Dubbeltest

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ondertussen wacht ik ook vol spanning op m’n lease X1.

Gisteren nog een mail gehad van de dealer dat ze nog op schema zitten en ik hem eind maart zou hebben.

Van mij is het de M sport versie geworden met toch redelijk wat opties.

Om de prijs wat te drukken moest ik kiezen voor 18 inch velgen. Jammergenoeg vond/vind ik die beschikbare velgen niet mooi. Hopelijk zien ze er in het echt wat beter uit dan op foto.

Ik heb ook totaal geen idee hoe hij rijdt. Het is de 18 sDrive dA 150pk. Ze hadden geen zo’n versie staan dus testrit was niet mogelijk.

In eerste instantie ging ik de X2 kiezen omdat die mooiere lijnen heeft. Maar gezien mijn grootte dan toch maar voor de X1 gekozen. Ook in de 2 gran coupé gezeten maar dan stond de voorzetsel tegen de achterbank... Niet handig als er nog kindjes langs achter zitten. En de hogere instap bevalt me ook wel van de SUV wagens. Zal aan de ouderdom liggen zeker?

Comment

• Ik rijd ook met een recente 18sdrive da 150pk maar dan in Sportline ook op 18" wielen.

Ben nog altijd niet onverdeeld tevreden over de auto. Beetje mixed emotions/
                          Vooral de ophaning vind ik redelijk deinerig . Zeker als je over verkeersdrempels gaat.
                          Op nat wegdek onderstuurt hij ook vrij snel.

Met de sportophanging gaat dat misschien wel beter zijn. Benieuwd naar jouw ervaring daarmee.

Pluspunt is wel de zeer goede automaat in combinatie met die motor.
                          De diesel draait vrij stil, vind ik zelf. Zeker stiller dan de VAG diesels in dezelfde categorie. (Zelf getest in de Q3 en Tiguan)

Ik heb het business multimedia systeem. Dat doet zijn ding zoals het hoort, al vond ik het oudere systeem in mijn vroegere Volvo XC60 duidelijker.

Zeer storend detail, is de hoedenplank uit 2 delen, waarvan het achterste gedeelte na wegnemen, nooit fatsoenlijk op zijn plaats schijnt te geraken.
                          Omdat ik toch donkere ramen heb achteraan, heb ik er die dus al lang uit gegooid.

Zeker ook eens een paar fotootjes posten.

Comment

• Net even geprobeerd om foto’s te plaatsen van de gekozen opties maar ik krijg ze er niet op. Moeten ze een bepaalde extensie hebben Mss?

Ik krijg volgende foutmelding: The attachment storage directory does not exist or is not writable.
                            Last edited by gerspie; 18/02/2021, 17:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerspie Bekijk Berichten
                              Net even geprobeerd om foto’s te plaatsen van de gekozen opties maar ik krijg ze er niet op. Moeten ze een bepaalde extensie hebben Mss?

Ik krijg volgende foutmelding: The attachment storage directory does not exist or is not writable.
                              Rechtstreeks opladen van foto's gaat hier al lang niet meer.
                              Je kan een weblink gebruiken of via Tapatalk, gaat het redelijk vlot.

Welke kleur heb je gekozen op de M-Sport?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Rechtstreeks opladen van foto's gaat hier al lang niet meer.
                                Dat gaat nog perfect, alleen niet meer op de voorziene manier

Foto verkleinen, kopiëren en in een post plakken werkt goed bij mij.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Blijkbaar enkel als je je quota nog niet hebt overschreven, ;-)

Bij mij lukt het in ieder geval niet.

Comment

Blijkbaar enkel als je je quota nog niet hebt overschreven, ;-)

Bij mij lukt het in ieder geval niet.
                                    Dan moest ik mijn quota al lang overschreden hebben. Werkt perfect hier

Comment

• Ja dacht ik ook al, maar ik krijg die foutmelding toch. Als ik in mijn profiel ga kijken zie ik ook geen foto's meer staan in mijn media. Bizar.

Welk programma gebruik jij om te resizen dan Jo?

Comment

Ja dacht ik ook al, maar ik krijg die foutmelding toch. Als ik in mijn profiel ga kijken zie ik ook geen foto's meer staan in mijn media. Bizar.

Welk programma gebruik jij om te resizen dan Jo?
                                        Ik zal jou straks een pm sturen.

Comment

• Poepsimpel foto’s resizen:
                                          https://www.microsoft.com/en-us/p/im...ot:overviewtab
                                          of:
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 19/02/2021, 14:10.

Comment

Working...
                                          X