Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cadillac CT4 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Cadillac CT4 (2019)

    DAAR IS DE CT4!

    CADILLAC PRESENTEERT CT4-V

    Cadillac presenteert in één klap twee nieuwe sportieve sedans. De CT5-V is de topversie van de onlangs gepresenteerde, geheel nieuwe CT5 en de CT4-V is nog interessanter, omdat we de reguliere CT4 nog niet gezien hebben.

    Dat Cadillac de CT4-V nu al presenteert is best opmerkelijk, aangezien de reguliere CT4 alleen nog in gecamoufleerde vorm te zien is geweest. De geheel nieuwe CT4 is zoals de naam al suggereert het kleine broertje van de CT5, die voor Europese premiumkopers wat lastig te plaatsen is. Laten we het erop houden dat de CT5 ergens in het luchtledige tussen een BMW 3-serie en 5-serie opereert en de dik 4,75 meter lange CT4 de 3-serie direct op de korrel heeft. De CT4 is wat kleiner dan voorganger ATS om meer afstand te creëren tussen deze auto en de CT5.

    De nieuwe kleinste Cadillac is dus duidelijk compacter dan de 4,9 meter lange CT5 en ziet er ook zo uit. De meer gedrongen koets is wel direct herkenbaar als een Cadillac-ontwerp, dankzij strakke lijnen en verticaal georiënteerde lichtunits. De kont is lekker eigenwijs, dankzij een kentekenplaat die in de bumper is ondergebracht en een duidelijk V-vormig profiel, Cadillacs handtekening, in de achterklep. Het interieur oogt wat minder spannend dan de buitenkant, maar lijkt wel helemaal bij de tijd. Het lijkt sterk op dat van de CT5, dat we nog niet eerder in vol ornaat te zien kregen.

    Dan het V-gedeelte. De CT4-V onderscheidt zich van z’n later te presenteren minder krachtige broertjes met een opmerkelijk grote turbo-viercilinder. De 2.7 levert 326 pk en 500 Nm, opvallend minder dan de krachtsexplosie die V-modellen uit het recente verleden in de aanbieding hadden. Het blok drijft via GM’s 10-traps-automaat de achterwielen aan, al is er ook een versie met vierwielaandrijving. Brembo-remmen, een aangepast onderstel en een sperdifferentieel moeten ervoor zorgen dat de rij-eigenschappen op sportief niveau zijn, iets waar Cadillac in het recente verleden zeker vaker in is geslaagd. Aan de buitenkant is de CT4-V straks van reguliere CT4’s te onderscheiden door de forse uitlaateindstukken, grote wielen en agressievere neus.

    Er is dus nog ruimte voor sterkere varianten van de CT4 en CT5 en daar lijkt Cadillac ook naar te verwijzen. In de komende maanden moeten we niet alleen kennismaken met de huis-tuin-en-keuken-CT4, maar ook met ‘meer V-varianten’ van beide auto’s.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Iemand die weet wat die streep op het stuur is? Of daar een bepaalde functie achter zit? Is da led dat van kleur kan veranderen?

        Comment


        • #5
          Zal zeker de bovenkant (12u) van het stuur aangeven, ipv van wit streepje ...

          Comment


          • #6
            Nu ook het gewone model.

















            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              weg stijl; op wat trekt dit nu eigenlijk?

              Comment


              • #8
                Er klopt iets niet met die styling en met de vorm van de koffer.

                Komt precies te laag oid.
                BMW X5 45e

                Comment


                • #9
                  De gewone versies:

                  Cadillac heeft de reguliere versies van de CT4 naar voren geschoven, een relatief compacte sedan die als opvolger fungeert van de ATS.

                  Cadillac is zijn modellengamma aan het vernieuwen. In maart dit jaar presenteerde het merk de CT5, een nieuwe sedan die je in feite moet zien als de opvolger van zowel de CTS als de XTS. Dan is er de CT4, een sedan die het stokje overneemt van de ATS. In mei dit jaar presenteerde Cadillac de sedan al in sportieve V-trim en vandaag worden de reguliere uitvoeringen naar voren geschoven.

                  De CT4 is een 4,76 meter lange sedan met een wielbasis van 2,78 meter. Voorganger ATS, die van hetzelfde platform gebruikmaakte, had dezelfde afstand tussen de voor- en achteras, maar had met 4,64 meter wél een kortere wagenlengte. Cadillac levert de CT4 met een geblazen 2.0, een viercilinder benzinemotor die 240 pk en 350 Nm koppel levert. Is dat niet genoeg, ga dan voor de 313 pk en 472 Nm sterke 2,7-liter grote geblazen benzinemotor. Wie de CT4-V bestelt, krijgt dezelfde 2.7 maar dan een die 330 pk en 515 Nm krachtig is. De 2.0 is alleen te krijgen met een achttraps automaat. De 2.7's zijn ook met een tientraps automaat te krijgen. De Sport en V hebben daarnaast standaard krachtigere remmerij die afkomstig is van Brembo.

                  Cadillac levert de CT4 straks in uitvoeringen Luxury, Premium Luxury, Sport en als de al genoemde -V. De Luxury en Premium Luxury hebben een verpakking die is afgewerkt met meer chroomkleurige details dan de Sport en V, smaken die vooral meer zwarte details hebben.

                  Last edited by Jocar; 31/01/2021, 15:20.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Stoot deze Cadillac CT4-V Blackwing de BMW M3 van zijn troon?! | Review |

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment

                    Working...
                    X