Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLB (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hoe meer SUV's ik zie, hoe meer ik ervan overtuigd ben er nooit één te willen hebben ...
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Maar niet in het rood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Maar niet in het rood
          Vind voorlopig nog geen andere kleuren
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
              Hoe meer SUV's ik zie, hoe meer ik ervan overtuigd ben er nooit één te willen hebben ...
              Join the club.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                De gegevens van de 200d zien er goed uit, ook qua CO2. Enkel dat koppel mocht wat hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

Bwa, een dikke Range of X5 zou me wel afgaan

Alleen de zitpositie in zo'n SUV zint me niet echt. Daar wen ik maar niet aan.
                  BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Bwa, een dikke Range of X5 zou me wel afgaan

Alleen de zitpositie in zo'n SUV zint me niet echt. Daar wen ik maar niet aan.
                    Daarnet pas voor de eerste keer de nieuwe X5 gezien. Heeft heel wat kms voor mij gereden en die kont is echt knap. Die dikke nieren vooraan is toch wel wennen.

Comment

Die nieren zijn inderdaad wennen, maar ik vind ze IRL beter meevallen dan op foto of film.

Zeker als de auto een iets donkere kleur heeft.
                      BMW X5 45e

Comment

Los van de looks wel een pluim voor het ontwerp van Mercedes i.f.v. functionaliteit:

- Zicht rondom lijkt zeer goed: smalle A,B,C stijl. Rechte positie van de voorruit draagt bij tot zichtbaarheid schijn naar voor
                        - Veel glas voor ruimtelijk gevoel
                        - korte motorkap - handig parkeren, geen verloren plaats
                        - rechte kofferklep - handig voor bakken bier + parkeren

Op basis van de foto's lijkt dit ontwerp heel efficiënt

Comment

Ik ben ook wel fan van het ontwerp, alleen die knik in de zijruiten had voor mij niet gehoefd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Die nieren zijn inderdaad wennen, maar ik vind ze IRL beter meevallen dan op foto of film.

Zeker als de auto een iets donkere kleur heeft.
                            Het was ne witte met chrome grill

Comment

In de E-klasse werd in de 200d de 2liter vervangen door een 1.6 liter. (160pk en 360Nm). Dat blokje is ook in de C-klasse te krijgen.
                              Waarom zouden ze dan in de GLB nog een dichtgeknepen 2-liter steken? Zou dat het productieproces vergemakkelijken (steeds zelfde dieselmotor, enkel andere software)

Madam hier moet tegen januari een nieuwe firmawagen kiezen. Kans was groot dat het een mercedes E zou worden. Maar ze is ondertussen ook gek van de F-pace.
                              GLC is te duur voor wat je krijgt. Misschien is de GLB dus een optie...
                              KLIK |&| KLAK

Comment

Het was ne witte met chrome grill

Deze morgend ook zo ene zien passeren. Dat is al wa minder met die grill
                                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Madam hier moet tegen januari een nieuwe firmawagen kiezen. Kans was groot dat het een mercedes E zou worden. Maar ze is ondertussen ook gek van de F-pace.
                                  GLC is te duur voor wat je krijgt. Misschien is de GLB dus een optie...
                                  Desondanks die F-Pace toch boven mijn budget ligt, is de motor ook niet echt interessant. Zowel voor de F-Pace, als voor de RR Evoque. Als ge de 150pk diesel met automaat wilt, is het automatisch 4 x 4 en is de CO2 te hoog om nog interessant te zijn. Handgeschakeld kan 2 x 4 wel, maar dat zie ik toch niet zitten.

Comment

Desondanks die F-Pace toch boven mijn budget ligt, is de motor ook niet echt interessant. Zowel voor de F-Pace, als voor de RR Evoque. Als ge de 150pk diesel met automaat wilt, is het automatisch 4 x 4 en is de CO2 te hoog om nog interessant te zijn. Handgeschakeld kan 2 x 4 wel, maar dat zie ik toch niet zitten.
                                    In de F-pace bestaat volgens mij geen 150pk diesel.
                                    Wel is er de 163pk versie, maar die kan je sowieso niet met automaat krijgen.
                                    De 180pk versie is er wel met automaat en die kan je ook gewoon met achterwielaandrijving kiezen.
                                    163pk manueel RWD = 140gr CO2
                                    180pk automaat RWD = 146gr CO2
                                    180pk automaat AWD = 151gr CO2

Wat allemaal natuurlijk niet weinig is voor een dieselmotor.
                                    Grote voordeel van de GLB is dat de dieselmotor Euro 6d-conform is, waardoor je na 1 september 2027 nog een LEZ binnen mag.
                                    De Jaguar zal, net zoals zoveel auto's, na een leaseperiode van 4 jaar, verkocht moeten worden als auto die nog slechts 4 jaar een LEZ binnen mag.
                                    Hopelijk heeft de GLB hierdoor toch een groot voordeel in leaseprijs
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                      In de F-pace bestaat volgens mij geen 150pk diesel.
                                      Dat is dan volgens mij pas sinds kort, want had hem maanden of een jaar geleden al eens geconfigureerd en toen was er wel een 150pk diesel met automaat en 4 x 4 ofwel manueel met 2 x 4.
                                      Ben daar dan ook ff op gaan googlen, en die hebben dus wel degelijk bestaan: https://approved.jaguar.be/jaguar/st...e-r-dynamic-s/

Destijds was er de 150 en 180pk versie, nu is die 150 dus blijkbaar vervangen door een 163pk. Maar de grens tussen 75% en 60% aftrekbaarheid bij diesels zit op 145gr CO2 en dus als ge automaat wilt rijden, zit ge met 146gr CO2, waardoor de auto meteen 15% minder aftrekbaar is. Voor veel leaserijders dus een zeer groot struikelblok, tenzij ge manueel wilt rijden. Maar 140gr voor een manuele is ook al vrij hoog. Ze kunnen dan beter hun motoren bij BMW of zo gaan aankopen.

Comment

Comment

Er vallen mij 2 dingen zeer goed op, zijnde:
                                          1. Nu dat die man er langs staat, lijkt de auto wel een pak kleiner dan gedacht.
                                          2. De prijs zou overeen komen met de Tiguan AllSpace, en dat klinkt in mijn geval dan wel heel erg goed

Ben dus benieuwd.

Comment

Working...
                                          X