Iemand al iets zien passeren van prijzen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLB (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenIemand al iets zien passeren van prijzen?
Für die Basisversion wird Mercedes vermutlich 34.000 Euro verlangen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Startprijs in Duitsland vermoedelijk 34k volgens Autobild maar nog niks officieel.
Für die Basisversion wird Mercedes vermutlich 34.000 Euro verlangen.
Met een vanafprijs van ca. 37.000 euro zou hij midden tussen de GLA en GLC vallen.
Eveneens:
De GLA kost ongeveer 3000 euro meer dan de A.
Als de GLB ook 3000 euro meer gaat kosten dan een overeenkomende B klasse dan komen we eveneens op 37.495
(De B-klasse met 150pk, de 200d heeft een vanafprijs van € 34.485)Last edited by severijns; 21/06/2019, 00:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenIemand al iets zien passeren van prijzen?
Zoals in het filmpje zeggen ze dat de vanaf prijs ongeveer in de lijn ligt van een VW Tiguan AllSpace.
Maar misschien komen ze eerst met bepaalde reeksen uit waar de first adopters eens diep in de buidel gaan. Weet niet of Mercedes dat zo doet, want bv. Volvo doet dat wel zo.
En alles zal afhangen van wat de opties kosten. Of de paketten. De Allspace ga ik volgend jaar wel met dezelfde of een paar opties meer als de Tiguan die ik nu heb. Maar als de opties bij Benz een pak duurder zijn als bij VW, is het ook weer niet evident
In ieder geval is dit de eerste wagen waar ik echt naar uitkijk. Simpelweg omdat ik heel graag eens een Benz zou hebben en een beetje zot ben van de GLC die veel te duur is voor mijn budget.
Comment
-
Volvo , BMW, Audi doen dat allemaal.
Van Mercedes weet ik, dat ze altijd zo'n launch model hebben voor de professionele markt.
Qua leasing zijn dat vaak zeer interessante auto's.
Collega van mij heeft haar Q3 zo écht full spec kunnen bestellen in Februari.
Ondertussen is dezelfde configuratie al 100€/md duurder in leasing
Bij de XC40 konden wij de eerste maanden met ons budget vlotjes gaan voor een r-design, of een inscription d3 met automaat.
Ondertussen is dat al gezakt naar een Momentum pro.
Comment
-
Het enige dat me op foto tegen lijkt te vallen is dat knikje in de achterste ruit van de achterste deur. Hierdoor lijkt de GLB me kleiner en minder stoer over te komen. De verhouding glas/metaal aan de zijkant klopt naar mijn gevoel niet voor een SUV. Misschien zou een dunner laagje zwarte plastiek aan de onderkant ook kunnen helpen. Maar dan kanibaliseert hij misschien helemaal de GLC in verkoop?
Zou hem echt graag eens in het echt zien staan naast die GLC...
Last edited by severijns; 15/08/2019, 16:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Niet mijne meug, maar gisteren kwam hier ne C coupé door de straat in zo een soort flets bordeaux rood en dat was eigenlijk wel knap.
Comment
-
EERSTE SPORTIEVE JASJE
MERCEDES-BENZ PRESENTEERT AMG GLB 35
De geheel nieuwe Mercedes-Benz GLB maakt voor het eerst in zijn tot nu toe korte leven kennis met het AMG-label. Zoals reeds eerder gebeurde bij nieuwe modellen stuurt Mercedes hem in eerste instantie als instap-AMG 35 de weg.
Om even het geheugen kort op te frissen: de GLB kenden we nog niet voor de komst van deze compacte SUV. Hij positioneert zich tussen de GLA (op basis van de A-klasse) en GLC (op basis van de, inderdaad, C-klasse). Waar die twee modellen vrij rond waren, tracht Mercedes meer een SUV neer te zetten met deze GLB door hem ouderwets hoekig te maken. Nog voordat de GLB goed en wel bij de dealers staat, komt Mercedes nu al met een extra sportieve versie. Sinds vorig jaar september, bij de komst van de AMG A 35 4Matic, is het gebruikelijk geworden om voordat er een extreem AMG 45-versie komt, te beginnen met een instap-AMG’tje.
Onder de kap van de AMG GLB 35 4Matic vinden we dezelfde 2,0-liter viercilinder turbo benzinemotor met 306 pk en 400 Nm koppel. Een achttraps automaat met dubbele koppeling neemt de transmissie voor zijn rekening. Tijd voor wat cijfers: de GLB 35 sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h binnen 5,2 seconden. De topsnelheid is op 250 km/h begrensd. De auto kent vijf rijmodi: van ‘Slippery’ tot ‘Sport+’.
Als eerste AMG 35-model krijgt de GLB de bekende AMG-grille in de neus. Verder bouwt de sportdivisie de auto her en der uit. Twee ronde uitlaateindstukken sieren onder de achterbumper, een stuk daarboven komt een AMG-dakspoiler. Mercedes monteert standaard 19-inch vijf-dubbelspaaks lichtmetalen wielen. Deze zijn optioneel te vergroten tot 21-inch. Een Artico-lederlook interieur verwelkomt de bestuurder binnenin de GLB 35. Daarnaast siert uiteraard ook het MBUX-multimediasysteem boven de middenconsole.
De startleverdatum is nog onbekend. De sportieve zevenzitter beleeft zijn publieksdebuut op de IAA in Frankfurt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenStraf dat die configurator zo lang op zich laat wachten.
Ben zelf ook benieuwd, al zal het voor mij niet voor deze reis zijn.Last edited by Bud Wijzer; 29/08/2019, 11:44.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Waarschijnlijk omdat ze zoveel getalletjes moeilijk op één blad krijgen
Ben zelf ook benieuwd, al zal het voor mij niet voor deze reis zijn.
Comment
Comment