Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLB (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Er verscheen een chatvenster op de site en dus ff gemeld. Ze gaan mij iets laten weten, maar Miguel vind het ook wat vreemd

    Comment


    • #82
      Haha, ja ik had Miguel ook al ontmoet LOL.

      Comment


      • #83
        Pop-up beter weg klikken want ze kennen er nog minder van dan de verkopers bij de dealers. Geen moeilijke vragen aub, enkel de prijzenkennis is grandioos en bij welke dealer bepaalde stockauto's staan
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          enkel de prijzenkennis is grandioos
          Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
          Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.

          Comment


          • #85
            We zullen zien, maar zou me idd wel abnormaal lijken moesten ze ineens 145gr CO2 hebben. Ligt totaal niet in de lijn met de concurrentie en dan kunt ge uwe wagen al direct afschrijven. Want de leasemarkt moet m niet hebben.

            Comment


            • #86
              Om gek van te worden

              Daar ben ik toch ook nostalgisch over, de simpelheid van de oude benz optiepolitiek...


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
                Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
                Ik bedoel dan ook de full option prijs, voor minder gaan ze daar niet hé en gemakkelijk te onthouden voor bonobo's
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                  Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
                  Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
                  Dat is niet bij Mercedes alleen. Bij vele merken met veel opties
                  Daarom dat een bezoekje aan de garage meestal voor aangename verrassingen zorgt. Desondanks de prijzen steeds hoog zijn, is het meestal goedkoper als op die configurator, rekening houdend met de korting.

                  Comment


                  • #89
                    Eindelijk een deftig antwoord gekregen. Blijkbaar geven ze op de Duitse site nog de NEDC op en op de Belgische site de WLTP

                    Op pagina 5 staan beide: https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/p...t-glb-benl.pdf

                    Gemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Gemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden
                      Ik volg heel de SUV-markt niet. Maar zitten niet alle SUV's best hoog qua CO2 in het nieuwe systeem? Groot en lomp en vaak grotere en dus zwaardere velgen.
                      De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

                        Ik volg heel de SUV-markt niet. Maar zitten niet alle SUV's best hoog qua CO2 in het nieuwe systeem? Groot en lomp en vaak grotere en dus zwaardere velgen.
                        De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.

                        Dat zou kunnen, maar ik zag overlaatst bij Volvo lagere waardes. Kan mss zijn dat het dan nog de NEDC waarde was. Vanaf wanneer moet de WLTP op de site staan?
                        Ik zal het eens in de gaten houden.

                        Mijne Tiguan was in 2016 127gr en nu staat er 128gr. Geen idee dat het dan nog een pak hoger wordt.


                        Comment


                        • #92
                          er wordt bij vw nergens gespecifieerd over welk type waarde
                          je moet al ergens gaan zoeken bij co2 en dan vindt je dit


                          Vanaf 1 september 2018 wordt de New European Driving Cycle (NEDC) in fasen vervangen door de WLTP.
                          Deze website, alsook de smartphone apps en afgeleide documenten tonen enkel NEDCcijfers (CO₂ uitstoot en brandstofverbruik).

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            er wordt bij vw nergens gespecifieerd over welk type waarde
                            je moet al ergens gaan zoeken bij co2 en dan vindt je dit


                            Vanaf 1 september 2018 wordt de New European Driving Cycle (NEDC) in fasen vervangen door de WLTP.
                            Deze website, alsook de smartphone apps en afgeleide documenten tonen enkel NEDCcijfers (CO₂ uitstoot en brandstofverbruik).
                            Ik ben op een lijst in pdf uitgekomen waar die voor de Tiguan ook ineens boven de 160gr zit. Dus zit die GLB in principe met de nieuwe norm met 145gr nog redelijk goed.
                            Enerzijds veranderd de aftrekbaarheid vanaf 2020 in negatieve zin voor de bedrijven, maar die WLTP gooit bijkomend ook nog eens roet in het eten. Nu is mijne Tiguan 75% aftrekbaar. Als mijne volgende 75% aftrekbaar moet zijn, dan spreken we nog van max 90gr CO2 volgens WLTP. Dat is sowizo dan aan de stekker op 1 of andere manier.

                            Comment


                            • #94
                              Op Directlease staat de 200d met 129g CO2 genoteerd.
                              Maar dan lijkt me die 145gr WLPT nog laag.

                              De Q3 zit met 124 gr CO2 onder NEDC, nu op 153 onder WLPT.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Op Directlease staat de 200d met 129g CO2 genoteerd.
                                Maar dan lijkt me die 145gr WLPT nog laag.

                                De Q3 zit met 124 gr CO2 onder NEDC, nu op 153 onder WLPT.
                                Ik ben echt benieuwd wat het gaat geven hier. In december ga ik het toch al eens met de baas bespreken. Als ik 100% zeker was dat de Tesla Model Y in Maart 2021 geleverd zou worden, dan kreeg ik hem wel zo ver voor diene Tesla. Maar Tesla weet zelf nog niet of ze dan in Europa kunnen leveren en dan hangt het er vanaf de hoeveelse in lijn ik ben. Prijs valt heel goed mee. Zelfs een pak goedkoper dan een XC60 twin of een X3e

                                Comment


                                • #96
                                  Staat nu ook leasebaar op leaseplan.

                                  200d automaat met Progressive pack, advantage pack en trekhaak.
                                  Toch wel het minimum wat hij voor mij nodig heeft.
                                  En zo is hij een beetje vergelijkbaar met de Q3 die ik besteld heb.

                                  Is dan toch zo'n 60€/md duurder dan de Q3.

                                  VAA zit dan op 310€/md

                                  Blij dat ik er niet op gewacht heb.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 30/09/2019, 11:16.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Dan maar wachten op die Q3.

                                    Comment


                                    • #98
                                      De klok tikt.... gaan nog 5 lange maanden worden op dat vlak.

                                      Stiekem zat ik eigenlijk nog een beetje te hopen dat de Benz een beetje goedkoper zou zijn, dan had ik mss mijn bestelling toch nog omgegooid.
                                      Ik vind hem qua looks toch wel iets specialer dan de Audi.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        De klok tikt.... gaan nog 5 lange maanden worden op dat vlak.

                                        Stiekem zat ik eigenlijk nog een beetje te hopen dat de Benz een beetje goedkoper zou zijn, dan had ik mss mijn bestelling toch nog omgegooid.
                                        Ik vind hem qua looks toch wel iets specialer dan de Audi.
                                        Denk dat de GLB ook nog wel een stuk groter is als de Q3, maar mss de volgende keer dan hé.

                                        Comment


                                        • Scheelt in de lengte idd 13cm, dacht niet dat het zoveel verschil was.

                                          Met het style en advantage pakket, zou hij net binnen budget passen.

                                          Toch wel tempting om het alsnog te proberen... maar onze HR doet me wat als ik daar nu nog mee af kom, denk ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X