Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Pop-up beter weg klikken want ze kennen er nog minder van dan de verkopers bij de dealers. Geen moeilijke vragen aub, enkel de prijzenkennis is grandioos en bij welke dealer bepaalde stockauto's staan
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
We zullen zien, maar zou me idd wel abnormaal lijken moesten ze ineens 145gr CO2 hebben. Ligt totaal niet in de lijn met de concurrentie en dan kunt ge uwe wagen al direct afschrijven. Want de leasemarkt moet m niet hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
Ik bedoel dan ook de full option prijs, voor minder gaan ze daar niet hé en gemakkelijk te onthouden voor bonobo's
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
Dat is niet bij Mercedes alleen. Bij vele merken met veel opties
Daarom dat een bezoekje aan de garage meestal voor aangename verrassingen zorgt. Desondanks de prijzen steeds hoog zijn, is het meestal goedkoper als op die configurator, rekening houdend met de korting.
Gemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden
Gemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden
Ik volg heel de SUV-markt niet. Maar zitten niet alle SUV's best hoog qua CO2 in het nieuwe systeem? Groot en lomp en vaak grotere en dus zwaardere velgen.
De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.
Ik volg heel de SUV-markt niet. Maar zitten niet alle SUV's best hoog qua CO2 in het nieuwe systeem? Groot en lomp en vaak grotere en dus zwaardere velgen.
De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.
Dat zou kunnen, maar ik zag overlaatst bij Volvo lagere waardes. Kan mss zijn dat het dan nog de NEDC waarde was. Vanaf wanneer moet de WLTP op de site staan?
Ik zal het eens in de gaten houden.
Mijne Tiguan was in 2016 127gr en nu staat er 128gr. Geen idee dat het dan nog een pak hoger wordt.
er wordt bij vw nergens gespecifieerd over welk type waarde
je moet al ergens gaan zoeken bij co2 en dan vindt je dit
Vanaf 1 september 2018 wordt de New European Driving Cycle (NEDC) in fasen vervangen door de WLTP.
Deze website, alsook de smartphone apps en afgeleide documenten tonen enkel NEDCcijfers (CO₂ uitstoot en brandstofverbruik).
Ik ben op een lijst in pdf uitgekomen waar die voor de Tiguan ook ineens boven de 160gr zit. Dus zit die GLB in principe met de nieuwe norm met 145gr nog redelijk goed.
Enerzijds veranderd de aftrekbaarheid vanaf 2020 in negatieve zin voor de bedrijven, maar die WLTP gooit bijkomend ook nog eens roet in het eten. Nu is mijne Tiguan 75% aftrekbaar. Als mijne volgende 75% aftrekbaar moet zijn, dan spreken we nog van max 90gr CO2 volgens WLTP. Dat is sowizo dan aan de stekker op 1 of andere manier.
Op Directlease staat de 200d met 129g CO2 genoteerd.
Maar dan lijkt me die 145gr WLPT nog laag.
De Q3 zit met 124 gr CO2 onder NEDC, nu op 153 onder WLPT.
Ik ben echt benieuwd wat het gaat geven hier. In december ga ik het toch al eens met de baas bespreken. Als ik 100% zeker was dat de Tesla Model Y in Maart 2021 geleverd zou worden, dan kreeg ik hem wel zo ver voor diene Tesla. Maar Tesla weet zelf nog niet of ze dan in Europa kunnen leveren en dan hangt het er vanaf de hoeveelse in lijn ik ben. Prijs valt heel goed mee. Zelfs een pak goedkoper dan een XC60 twin of een X3e
200d automaat met Progressive pack, advantage pack en trekhaak.
Toch wel het minimum wat hij voor mij nodig heeft.
En zo is hij een beetje vergelijkbaar met de Q3 die ik besteld heb.
De klok tikt.... gaan nog 5 lange maanden worden op dat vlak.
Stiekem zat ik eigenlijk nog een beetje te hopen dat de Benz een beetje goedkoper zou zijn, dan had ik mss mijn bestelling toch nog omgegooid.
Ik vind hem qua looks toch wel iets specialer dan de Audi.
De klok tikt.... gaan nog 5 lange maanden worden op dat vlak.
Stiekem zat ik eigenlijk nog een beetje te hopen dat de Benz een beetje goedkoper zou zijn, dan had ik mss mijn bestelling toch nog omgegooid.
Ik vind hem qua looks toch wel iets specialer dan de Audi.
Denk dat de GLB ook nog wel een stuk groter is als de Q3, maar mss de volgende keer dan hé.
Comment