Er verscheen een chatvenster op de site en dus ff gemeld. Ze gaan mij iets laten weten, maar Miguel vind het ook wat vreemd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLB (2019)
Collapse
X
-
Pop-up beter weg klikken want ze kennen er nog minder van dan de verkopers bij de dealers. Geen moeilijke vragen aub, enkel de prijzenkennis is grandioos en bij welke dealer bepaalde stockauto's staanEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichtenenkel de prijzenkennis is grandioos
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Dat vind ik toch ook al een prestatie, want als je bij Mercedes in de configurator opties of optiepakketten begint aan te klikken komen er bijna constant pop-ups waarbij je extra keuzes moet maken die uiteraard dan op hun beurt weer extra kosten en/of niet combineerbaar zijn.
Men moet een echte puzzelfanaat zijn om uiteindelijk te weten wat er nu wel of niet aanwezig is in de auto die je hebt samengesteld.
Daarom dat een bezoekje aan de garage meestal voor aangename verrassingen zorgt. Desondanks de prijzen steeds hoog zijn, is het meestal goedkoper als op die configurator, rekening houdend met de korting.
Comment
-
Eindelijk een deftig antwoord gekregen. Blijkbaar geven ze op de Duitse site nog de NEDC op en op de Belgische site de WLTP
Op pagina 5 staan beide: https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/p...t-glb-benl.pdf
Gemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenGemiste kans. Las vorige week dat Mercedes net een nieuwe reeks motoren had die ook de laatste gingen zijn voordat ze volledig EV gaan, maar qua CO2 zitten ze een pak boven de concurrenten. 145gr ging toch onder het oude systeem omdat dit net de grens van 75% aftrekbaarheid was, maar die gaat voor de GLB dan naar 47,5% aftrekbaarheid. Een succesvolle leasebak zal het zeker niet worden
De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
Ik volg heel de SUV-markt niet. Maar zitten niet alle SUV's best hoog qua CO2 in het nieuwe systeem? Groot en lomp en vaak grotere en dus zwaardere velgen.
De Volvo XC60 D4 zit volgens mij op 155gr en de X3 18d zit op minimum 152gr CO2 volgens WLTP.
Dat zou kunnen, maar ik zag overlaatst bij Volvo lagere waardes. Kan mss zijn dat het dan nog de NEDC waarde was. Vanaf wanneer moet de WLTP op de site staan?
Ik zal het eens in de gaten houden.
Mijne Tiguan was in 2016 127gr en nu staat er 128gr. Geen idee dat het dan nog een pak hoger wordt.
Comment
-
er wordt bij vw nergens gespecifieerd over welk type waarde
je moet al ergens gaan zoeken bij co2 en dan vindt je dit
Vanaf 1 september 2018 wordt de New European Driving Cycle (NEDC) in fasen vervangen door de WLTP.Deze website, alsook de smartphone apps en afgeleide documenten tonen enkel NEDCcijfers (CO₂ uitstoot en brandstofverbruik).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener wordt bij vw nergens gespecifieerd over welk type waarde
je moet al ergens gaan zoeken bij co2 en dan vindt je dit
Vanaf 1 september 2018 wordt de New European Driving Cycle (NEDC) in fasen vervangen door de WLTP.Deze website, alsook de smartphone apps en afgeleide documenten tonen enkel NEDCcijfers (CO₂ uitstoot en brandstofverbruik).
Enerzijds veranderd de aftrekbaarheid vanaf 2020 in negatieve zin voor de bedrijven, maar die WLTP gooit bijkomend ook nog eens roet in het eten. Nu is mijne Tiguan 75% aftrekbaar. Als mijne volgende 75% aftrekbaar moet zijn, dan spreken we nog van max 90gr CO2 volgens WLTP. Dat is sowizo dan aan de stekker op 1 of andere manier.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOp Directlease staat de 200d met 129g CO2 genoteerd.
Maar dan lijkt me die 145gr WLPT nog laag.
De Q3 zit met 124 gr CO2 onder NEDC, nu op 153 onder WLPT.
Comment
-
Staat nu ook leasebaar op leaseplan.
200d automaat met Progressive pack, advantage pack en trekhaak.
Toch wel het minimum wat hij voor mij nodig heeft.
En zo is hij een beetje vergelijkbaar met de Q3 die ik besteld heb.
Is dan toch zo'n 60€/md duurder dan de Q3.
VAA zit dan op 310€/md
Blij dat ik er niet op gewacht heb.Last edited by Bud Wijzer; 30/09/2019, 11:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe klok tikt.... gaan nog 5 lange maanden worden op dat vlak.
Stiekem zat ik eigenlijk nog een beetje te hopen dat de Benz een beetje goedkoper zou zijn, dan had ik mss mijn bestelling toch nog omgegooid.
Ik vind hem qua looks toch wel iets specialer dan de Audi.
Comment
Comment