Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLB (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Free the gadget man LOL.

    Het zijn die dingetjes die een Benz direct duur maken idd.

    Laatste 3 dagen heb ik nog een dikke 1800km afgelegd (weer's naar Polen geweest)
    Voor mij zou zo'n ACC nog steeds geen meerwaarde geven, eerlijk gezegd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Free the gadget man LOL.

      Het zijn die dingetjes die een Benz direct duur maken idd.

      Laatste 3 dagen heb ik nog een dikke 1800km afgelegd (weer's naar Polen geweest)
      Voor mij zou zo'n ACC nog steeds geen meerwaarde geven, eerlijk gezegd.
      ACC is voor mij nu 'net' een meerwaarde. Ik zou echt niet meer zonder willen
      Al de gadgets die ik heb, worden ook wel effectief gebruikt. Ik zou ook zeer zelden budget besteden aan zaken die ik toch niet gebruik of wat ik toch niet langs binnen kan zien Alhouwel als er budget over is, dat ik het AMG pack mss wel neem

      Comment


      • Ik moet bekennen dat ik toch altijd nog wel een klein beetje voor de looks ga, al is dat ook wel minder geworden met de jaren.
        Sowieso vind ik de meeste SUV's niet écht knap.

        Veel heeft te maken over hoe, waar en wanneer je rijdt natuurlijk hé?
        Op zo'n rit van 8u of meer, dan hou ik me eigenlijk liever zelf nog bezig met rijden... dat doodt ook een beetje de verveling.
        ACC heb ik nu toch al wel in verschillende auto's kunnen testen, en voor mij doet het toch altijd nét niet wat ik zelf wil. Dus een no go.
        Mss ben ik wel net iets teveel controle freak van mezelf LOL

        Comment


        • Van zodra het drukker wordt is het zoals gewone cc...af dus

          Maar vooral heel druk verkeer blijft toch de doorslag geven, het filerijden


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Deze middag nog eens zitten confugureren, en met de Business solution zat ik aan €49000 bruto en als ik de gewone 200d configureerde naar mijn goesting, zat ik aan €55000 bruto. Verschil komt vooral omdat er op de Business versie beperkingen zitten in de keuzes. Zo kunt ge bv. geen sportzetels nemen, of 360° view, en nog allerlei zaken. Dus als ge daar belang aan hecht, is dat al een no go.

            Maar nadat ik die van €55000 geconfigureerd heb, was ik nog eens goed gaan zien. De comfortzetels vind ik eigenlijk veel knapper dan de sportzetels en op het eerste zicht zien die confortzetels er sportiever uit dan de sportzetels En die comfortzetels zijn ook met 4-weg lendesteun. Dus vermoed ik wel dat het zonder deze kan. Maar zoals gezegd, is die configurator niet optimaal en vermoed ik wel dat we in de garage nog een stukje lager kunnen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Van zodra het drukker wordt is het zoals gewone cc...af dus

              Maar vooral heel druk verkeer blijft toch de doorslag geven, het filerijden


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Eender hoe druk, dan heb ik hem nog opstaan, maar dan druk ik gewoon op mijne gas om wat dichter bij de voorligger te rijden. Als ze dan remmen voor mij, hoef ik zelf niet te remmen, maar gewoon ff gas los te laten. Ik ben het nu zo gewoon van zo te rijden en vind het zalig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                ACC heb ik nu toch al wel in verschillende auto's kunnen testen, en voor mij doet het toch altijd nét niet wat ik zelf wil. Dus een no go.
                Mss ben ik wel net iets teveel controle freak van mezelf LOL
                Heeft niets met controle freak te maken, maar van wennen. Eerste keer dat ik het gebruikte was bij een testrit met de CLA Shooting Brake. Maar dan uiteindelijk diene DS5 waar ge dat niet op kon krijgen.
                Daarna tijdens testritten met een XC60 en Tiguan. Toen ik mijne Tiguan had heb ik er 2 weken aan moeten wennen en daarna kent ge het systeem door en door. Het systeem doet nu altijd precies wat ik wil. Als ge eens een paar testritten met hebt gedaan, is da tniet hetzelfde dan er dagdagelijks mee op de baan te zitten.

                Maar kan er inkomen dat er mensen zijn die er niet zot van zijn. Mijne baas heeft dat nu al op 3 auto's gehad en gebruikt het ook zelden. Die wil ook gewoon de controle zelf hebben. Mijn vrouw durft het niet te gebruiken op mijne auto.

                Comment


                • ACC is wennen en mee spelen. ik wou het perse op de wagen. vriendin niet. Nu wil ze al niet meer zonder.
                  IRIDIUM
                  Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                  Groeipunt
                  Helderzienden

                  Comment


                  • Op de Mégane werkt die ACC zo slecht dat ik die nu minder gebruik dan de gewone CC vroeger op de C4.
                    Ik had de CC toen bijna altijd op staan, kwam ik te dicht bij iemand effe CC uitzetten of de snelheid bijregelen, ging allemaal heel vlot.
                    Maar die ACC nu, die remt veel te hard wanneer je een tragere voorligger nadert en trekt op gelijk een halve zot als de weg dan weer vrij is, dat is gewoon niet fijn om mee te rijden. Ik gebruik het enkel nog 's nachts als er bijna geen kat op de baan is en zelfs dan nog maar zeer weinig.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Op de Mégane werkt die ACC zo slecht dat ik die nu minder gebruik dan de gewone CC vroeger op de C4.
                      Ik had de CC toen bijna altijd op staan, kwam ik te dicht bij iemand effe CC uitzetten of de snelheid bijregelen, ging allemaal heel vlot.
                      Maar die ACC nu, die remt veel te hard wanneer je een tragere voorligger nadert en trekt op gelijk een halve zot als de weg dan weer vrij is, dat is gewoon niet fijn om mee te rijden. Ik gebruik het enkel nog 's nachts als er bijna geen kat op de baan is en zelfs dan nog maar zeer weinig.
                      Dat remmen zult ge niet kunnen regelen, maar op optrekken ook niet? Ik kan dat in 3 standen zetten. Sportief, normaal, en nog iets. Maar bij mij staat die op de snelste en is niet spectaculair. Rijdt gewoon heel soepel. Remmen doet hij ook niet heel bruusk.

                      Comment


                      • Vooral dat optrekken bv, vond ik bij de Q3 heel vervelend. Vooral op de snelweg.
                        Ik heb dan ook wat met die instellingen zitten spelen, maar vond toch nooit het juiste compromis.

                        Zal wsl inderdaad wel gewenning zijn voor een stuk, maar voor mij zeker geen must have.

                        Zoals ik hierboven al schreef, doe ik nogal vaak zeer lange ritten, en dan moet ik telkens denken dat je op zo'n rit zooveel verschillende situaties tegen komt, waarop je toch ff nét iets anders moet reageren. Daar wil ik dus echt geen sensor voor.
                        Zeker als je eens wat sneller gaat rijden, is het toch vaak wel zeer ver vooruit kijken.
                        Dat zijn natuurlijk situaties die je in België nooit nog tegenkomt, maar net op die trajecten zou een ACC voor mij een meerwaarde kunnen zijn.

                        Heb nu binnenkort op de X1 bv ook een park pilot.
                        Daar ben ik ook eens benieuwd voor, hoe vaak ik dat ga gebruiken.
                        Last edited by Bud Wijzer; 29/11/2019, 16:23.

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Zeker als je eens wat sneller gaat rijden, is het toch vaak wel zeer ver vooruit kijken.
                            Dat zijn natuurlijk situaties die je in België nooit nog tegenkomt, maar net op die trajecten zou een ACC voor mij een meerwaarde kunnen zijn.
                            .
                            zelf nogal een afstandhouder owv ingebouwde extra veiligheid en overzicht, ook op de antwerpse ring
                            maar de acc en verste stand is vrij veel vooruitkijkend, natuurlijk alleen op jouw baanvak

                            free ltd gaat nog verschieten in werking acc vw en benz

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Dat remmen zult ge niet kunnen regelen, maar op optrekken ook niet? Ik kan dat in 3 standen zetten. Sportief, normaal, en nog iets. Maar bij mij staat die op de snelste en is niet spectaculair. Rijdt gewoon heel soepel. Remmen doet hij ook niet heel bruusk.
                              Nee, ik kan enkel instellen hoe dicht ik op mijn voorligger wil volgen (3 standen).
                              Ik kan wel kiezen tussen Comfort, normaal, sportief en persoonlijk in de Rlink, maar dat heeft niks met de ACC te maken.
                              En ik rij meestal in comfort, dus als dat effect zou hebben, dan is dat al de meest rustige stand.
                              Last edited by knight-rider; 30/11/2019, 00:50.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment
























                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • edit.
                                      Last edited by Jocar; 21/12/2019, 09:26.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Net geen 55k voor een AMG versie blijkbaar.

                                          Toch eens gaan bezichtigen bij de dealer
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X