Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

eerste vraag die je je moet stellen is mijn inziens,
    kan je de 10000 extra betalen,en heb je het ervoor over?
    ja is wachten,mss valt het prijsverschil ook wel veel beter uit..
    nee is nu kopen.

Comment

Bwa, eigenlijk niet neen. Tienduizend is heel veel geld.
      De tijd is door dat ik nog erg veel budget aan mijn dagelijkse wheels wil besteden. We hebben een kleine oldtimer voor ons plezier thuis en de andere 2 wagens moeten voor mij nog vooral praktisch, relatief comfortabel en betaalbaar zijn. En tegelijk willen we toch onze bescheiden bijdrage doen aan het milieu en onze 2 diesels bannen.
      De Zoë zou vooral moeten dienen om me dagelijks zonder zorgen naar en van het werk te brengen. 140km/dag en geen tussenkomst van de werkgever. Ik wil dat dat dus zo goedkoop en comfortabel mogelijk is. In mijn job kom ik dagelijks in contact met lawaai en de relatieve stilte van een elektrische wagen kan ik appreciëren. Een automaat ik ook super natuurlijk. Natuurlijk ook te gebruiken met het gezin op een vrije dag.
      Ik weet dat de nieuwe Zoë 2 op vele vlakken een hele stap vooruit zal zetten, maar een budget van 30K spenderen aan slechts 1 van de 2 gezinswagens kan financieel niet.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

rationele keuze dus,
        snel naar de dealer zou ik zeggen.
        heb ik 2 jaar geleden ook gedaan op een moment dat ik enkele voordelen kon bijeenrapen,
        nog geen moment spijt van gehad ondanks de vele scepticie 2 jaar geleden die het allemaal weer beter wisten.
        alleen de tijd kan uitwijzen of je beter voor de zoe 1 of zoe 2 opteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          rationele keuze dus,
          snel naar de dealer zou ik zeggen.
          heb ik 2 jaar geleden ook gedaan op een moment dat ik enkele voordelen kon bijeenrapen,
          nog geen moment spijt van gehad ondanks de vele scepticie 2 jaar geleden die het allemaal weer beter wisten.
          alleen de tijd kan uitwijzen of je beter voor de zoe 1 of zoe 2 opteerd.
          Maar die scepticie staan niet te bleiten als er iemand op de plaats van het gratis laadstation van de Lidl staat Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen

Comment

klopt,die scepticie hebben geen greintje fatsoen,parkeren hun mazoutstoof overal waar niet mag,zoals gehandicaptenplaatsen of voor garagepoorten,en moeien zich in elke discutie ook al hebben ze geen flauw idee,
            hoe de vork aan de steel zit.
            binnen 20 jaar vinden ze zichzelf belachelijk

Comment

klopt,die scepticie hebben geen greintje fatsoen,parkeren hun mazoutstoof overal waar niet mag,zoals gehandicaptenplaatsen of voor garagepoorten,en moeien zich in elke discutie ook al hebben ze geen flauw idee,
              hoe de vork aan de steel zit.
              binnen 20 jaar vinden ze zichzelf belachelijk
              Dat is ook een beetje bij de haren getrokken hé. Ik rij met een mazoutstoof en ik doe 60000km per jaar tot in de kleinste straatjes. En ik zie zelden tot nooit een mazoutstoof op een gehandicaptenparking of voor een poort staan. Als die erop of ervoor gaan staan, waarom zou een EV er dan niet op of voor gaan staan? Is het mss niet uw kortzichtigheid omdat ge de mensen een EV door de strot wilt rammen, dat ge zo een zever komt schrijven?

Ik had toch wel een meer intelligent antwoord van u verwacht

Comment

lol,wie begint over bleiten,kan gebleit krijgen,
                en de bleiters.......die trappen er met beide poten in.
                wees gerust,kwil u geen ev door de strot drammen,des de langer de dieselverslaving duurt ,des te langer blijven de gunstmaatregelen voor ev van toepassing..........
                wie is er nu kortzichtig?
                Last edited by ; 27/08/2019, 14:45.

Comment

Zijt ge daar weer met uw gehandicaptenparkings ..

Ik snap trouwens niet waarom rijders van electrische auto's het privilege verwachten van overal privé parkings te krijgen. Op 't dorp, aan 't station, aan de Lidl, pfft .. waar gaat het eindigen.
                  Ik wil een tankstation voor mijn deur en voor mij alleen !

Comment

wie heeft het hier over prive parkings?een laadpaal is geen parking,voor niemand..(uitzondering zou je kunnen maken voor (echte) mindervaliden.
                    geen enkele ev rijder claimt dat privilege.uitgezonderd enkele laadpaalklevers,en die mogen ze beboeten met een zwaar uurtarief.(wat op bepaalde plaatsen al gebeurd.)
                    en tankstations worden in dicht bewoonde gebieden meer en meer geweerd,om begrijpelijke redenen.
                    langs de andere kant,hoeveel prive tankstations liggen er nog bij landbouwers bedrijven enz?
                    eens zien hoelang het duurt als je daar zomaar gaat parkeren....
                    boeren slaan elkaar voor minder de kop in(enkele maanden geleden nog bewezen)
                    een prive laadpaal voor je deur kan,zolang je het zelf betaald
                    Last edited by ; 27/08/2019, 16:19.

Comment

Je kan de discussie ook omdraaien . 7 parkeerplaatsen , 2 voor EV en bezet door EV die aant laden zijn . Op de 5 andere staat een vrachtwagen dwars . Wie gaat dan van zijn oren maken . Of moet dat dan ook maar kunnen .

2015 Nissan Leaf Acenta .
                      1986 Lamborghini Jalpa

Comment

jullie zijn met mans genoeg om te vitten op een ev rijder,een truckchauffeur durven jullie niet aan of wa?

Comment

Zoek de verschillen tussen oud en nieuw

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Klinkt en ziet er goed uit allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  om de 3 jaar 100km range erbij? dat beloofd voor de toekomst

Comment

om de 3 jaar 100km range erbij? dat beloofd voor de toekomst
                                    De 500 km komt eraan, beetje geduld nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De 500 km komt eraan, beetje geduld nog
                                      Ik heb gehoord dat Renault aan het testen is met een hamster en een rad onder de motorkap om continu de batterijen bij te laden En ze zijn nog in onderhandeling met de Aveve’s voor gratis laadpalen zodat ze makkelijk hamstervoer kunnen halen.

Comment

Voor dit formaat auto, met als doel korte ritjes is 500km echt niet nodig.
                                        Een goed netwerk van snelladers is belangrijker.
                                        Ik verwacht dat deze auto een verbruik zal hebben van 15-17 kWh per 100 km.
                                        Met een snellader van 100 kW kan je dan 200km bijladen in 20 minuten. Pipi doen, rustig koffietje drinken en je kan van de zee naar huis rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Voor dit formaat auto, met als doel korte ritjes is 500km echt niet nodig.
                                          Een goed netwerk van snelladers is belangrijker.
                                          Ik verwacht dat deze auto een verbruik zal hebben van 15-17 kWh per 100 km.
                                          Met een snellader van 100 kW kan je dan 200km bijladen in 20 minuten. Pipi doen, rustig koffietje drinken en je kan van de zee naar huis rijden.
                                          rij jij naar de zee om pipi te doen en een koffie te drinken?lol
                                          wees gerust,die dure snelladers heb je zelfs niet nodig ,daar is de gewone lader al meer dan genoeg voor.
                                          die 500km is voor de meeste mensen inderdaad niet nodig,maakt de wagen alleen maar duurder...

Comment

Working...
                                          X