Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

in tegenstelling tot wat vele(ook constructeurs)ons willen doen geloven(om hoge prijzen te kunnen rechtvaardigen) is electrische aandrijving helemaal niet
      zo 'nieuwe techologie'https://zerauto.nl/elektrische-auto-...tot%20nu%20toe

Comment

denk dat ieder weldenkend mens wel doorheeft dat een ev goedkoper is om te produceren, maar dat mastodonten van de huidige constructeurs (en overheden) het moeilijk vinden om zoveel volk op straat te zetten zowel bij productie, verkoop als onderhoud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          denk dat ieder weldenkend mens wel doorheeft dat een ev goedkoper is om te produceren, maar dat mastodonten van de huidige constructeurs (en overheden) het moeilijk vinden om zoveel volk op straat te zetten zowel bij productie, verkoop als onderhoud
          dat zou dan ook de eerste keer zijn dat ze moeilijkheden hebben met besparingen,..........
          dus houd de meerderheid zich maar bezig met duur speelgoed dat haast niemand kan betalen?
          onder het mom van 'nieuwe' dus dure technologie?
          die onzin trap ik al heel lang niet in.

Comment

constructeurs hebben best een sociale rol ook, al is het om de publieke perceptie, alles is dansen op diezelfde slappe koord

en jij zegt dat mensen het niet kunnen betalen, ik blijf bij het omgekeerde, getuige het percentage basis-dacia's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
              in tegenstelling tot wat vele(ook constructeurs)ons willen doen geloven(om hoge prijzen te kunnen rechtvaardigen) is electrische aandrijving helemaal niet
              zo 'nieuwe techologie'https://zerauto.nl/elektrische-auto-...tot%20nu%20toe
              Interessant artikel.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Caradisiac korte test gelezen van de Peugeot e-208 en blijkbaar vinden zij de PUG op de meeste vlakken de betere wagen.

King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                  Caradisiac korte test gelezen van de Peugeot e-208 en blijkbaar vinden zij de PUG op de meeste vlakken de betere wagen.
                  Oh, maar dat verbaast mij niet, het eerste positieve artikel over eender welke Renault (zeker versus een PSA model) op Caradisiac moet ik nog tegenkomen

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    constructeurs hebben best een sociale rol ook, al is het om de publieke perceptie, alles is dansen op diezelfde slappe koord

en jij zegt dat mensen het niet kunnen betalen, ik blijf bij het omgekeerde, getuige het percentage basis-dacia's
                    een heleboel mensen kunnen het niet betalen.
                    voor een full option dacia heb je voorlopig nog altijd geen ev(tot dacia er zich mee bemoeid?)
                    ik zeg alleen dat een ev helemaal niet zo duur hoeft te zijn dan ze ons graag wijsmaken,als ze maar maar WILLEN.
                    alleen pakken ze liever uit met duur speelgoed om elkaar de loef af te steken,en pakken ze met die onzin van dure nieuwe technologie uit om hun
                    prijzen te rechtvaardigen.
                    tot er iemand komt met de kze...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

tot er iemand komt met de kze...?
                      of de chinese Chloé die in Wallonië zal gebouwd worden

Comment

Het gaat beginnen

ALLES VOOR CO2-REDUCTIE

'RENAULT CLIO RS MAAKT PLAATS VOOR SPORTIEVE ZOE'

De komst van een nieuwe Renault Clio RS is niet zo zeker als het wellicht lijkt. Dat blijkt uit berichtgeving van onze collega's van het Engelse AutoExpress.

AutoExpress meldt dat Renault mogelijkerwijs een sportieve versie van de Zoe voorrang geeft boven een nieuwe generatie van de Clio RS. De titel baseert zich daarbij op uitspraken gedaan door Ali Kasai, onder meer verantwoordelijk voor de productplanning van Renault.

Volgens Kasai moet Renault de huidige trends in autoland scherp in de smiezen houden als het gaat om de ontwikkeling van een nieuwe sportief model. Renault Sport moet volgens Kasai inventief zijn. Volgens de bestuurder staat de levensvatbaarheid van een nieuwe Clio RS op het spel. Volgens Kasai is het onhaalbaar om een nieuwe overtreffende variant van de Clio aan de steeds strenger wordende CO2-normen te laten voldoen zonder dat het model zich uit de markt prijst. De komst van een sportieve variant van de Zoe zou derhalve de voorkeur hebben bij Renault Sport. Wel zegt Kasai nog te moeten bepalen hoe sportief zo'n rappe Zoe-versie wordt. "Renault Sport is een serieuze speler. Hoe worden zijn prestaties? Wat is de actieradius en hoe gedraagt hij zich op het circuit? De auto moet sportief zijn, maar we willen geen model dat slechts in staat is om één rondje op het circuit te rijden om hem daarna bij te laden."

In 2017 liet Renault in Genève de Zoe e-Sport Concept zien, een kleine stekkerracer met twee elektromotoren die samen goed waren voor 463 pk en 640 Nm. Het blauwe monster was daarmee in staat om in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te schieten. Zijn topsnelheid: 209 km/h.

De concept uit 2017,

Comment

Als dit in productie gaat hoeft het natuurlijk niet de extreme 463 pk te krijgen.
                          Als je er gewoon een tweede (R90, Q90, of R110) motor in zet die het zelfde is als wat er nu in een productie ZOE zit, kom je ook al aan een leuke sportieve ZOE.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

niet meer dan logische evolutie,
                            waarom zou renault(en anderen) nog inzetten op co2 uitbrakende versie's terwijl ze alles uit de kast moet halen
                            om het gemiddelde van de vloot co2 arm te maken?
                            uiteindelijk zouden ze beter alle energie stoppen in betaalbare oplossingen en meer range uit hetzelfde accupack.
                            daar gaan ze meer kopers mee overtuigen dan met een super zoe of clio

Comment

Dat zou me nog wel kunnen aanspreken!
                              Was al een beetje aan het denken om een Clio RS of Fiesta ST te kopen, een EV versie zou ik zeker cool vinden.

Comment

schitterend :-)

Comment

En het betekend ook gelijk 4WD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Dat zou me nog wel kunnen aanspreken!
                                    Was al een beetje aan het denken om een Clio RS of Fiesta ST te kopen, een EV versie zou ik zeker cool vinden.
                                    dit is veel beter. Geen boite en synchro's die je om zeep kan helpen, altijd planché zonder brokken :-)

Comment

Deze Zoe Renault Sport is precies helemaal goed.

Dit begint er veelbelovend uit te zien. Afgelopen week was er een heuse EV10daagse, waarin wij extra aandacht hadden besteed aan de elektrische auto. Nu heeft de EV voor sommigen nog altijd een nare bijsmaak. De EV is in veel gevallen een heel veilige en (ogenschijnlijk) milieuvriendelijke keuze. Een elektrische auto koop je niet omdat […]

Comment

straks gaat autorijden toch nog leuk blijven. Eat this Anuna

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                          straks gaat autorijden toch nog leuk blijven. Eat this Anuna
                                          Denk niet dat ze met deze een probleem gaat hebben

Comment

Working...
                                          X