Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Zoe (2019)
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGeen slecht wagentje, heb er al enkele keren mee gereden.
Maar verwacht absoluut niet de ergonomie en kwaliteit van een duitse wagen. Het is frans en er is op vanalles bespaard en sommige dingen zijn niet goed doordacht. Sommige bedieningselementen lijken recht uit een Renault 5 te komen.
Bv. De stoelverwarming. Toen ik laatst met ene reed (deelwagen), zag ik een fel oranje licht op het dashboard dat leek aan te geven dat de stoelverwarming aanstaat. Gek want mijn stoel bleef ijskoud en ik vond ook nergens een bedieningsknop na goed rondgekeken te hebben. Dan maar gestopt en de handleiding er bij gepakt. Daar vond ik dat de bediening een soort van draaiknop is die ergens aan de middentunnel ter hoogte van uw voeten zit. Die kan in 3 standen of gewoon uit staan, maar je ziet of voelt het amper aan die knop. De reden dat het lichtje brandde, was dat die van de passagiersstoel nog aanstond. Dus het lichtje zegt veel te weinig en de bediening is zeer onpraktisch. Net alsof ze niet wisten hoe ze het draadje voor de bedieningsknop konden doortrekken naar een meer logische plek.
Het navi systeem lijkt ook van de jaren 90 te komen.
Achter het stuur zitten knoppen om het volume te regelen, alleen RECHT achter de “spaak” van het stuur waardoor je al achter het stuur moet kruipen om ze te zien zitten. Enzoverder...
Het rijdt niet slecht overigens en hij ondersteunt 3 fase laden waardoor hij vrij snel is opgeladen aan een normale laadpaal.
- Likes 1
Comment
-
@ tomski ja,en voor die 8000 kan ik meer dan 8 jaar huren,en, ik hoef ze niet te lenen......
en,na 8 jaar loopt de batterijgarantie gewoon door..........
ik vind de keuze die renault laat een groot pluspunt,
al de anderen verplichten u te investeren in een dure batterij,zij laten u vrij te kiezen.
wees maar zeker dat je bij andere merken de batterij ook betaald,niets is gratis he.
kijk je naar de prijzen bij opel peugeot citroen vw dan zijn ze perfect vergelijkbaar
Comment
-
Als particulier is electrisch rijden nog altijd duurder dan op benzine.
Om een idee van de totale maandelijkse kost te vergelijken kijk ik altijd naar de prijs van private lease. Daar zit zowat alles in behalve brandstof.
Voor 10k per jaar kan je een benzine auto vinden aan ca 300€ per maand (excl brandstof), de goedkoopste electrische zit nog altijd rond de 500€ (excl laden).
Feit is dat de constructeurs in de problemen komen bij de goedkoopste auto's. Er moet meer en meer op en in om de normen te halen, dus die goedkope autootjes van 12k gaan gewoon verdwijnen.
Maar je ziet de prijzen van electrische auto's wel zakken. Als de id3 verkrijgbaar wordt vanaf 30k, en een Polestar 2 vanaf 40k, dan gaat de trend in de juiste richting.
Bedrijfsmatig zie ik me binnen 3 jaar mijn eerste electrische auto kiezen, privé gaan we onze 2 jaar oude Polo nog een jaar of 4-5 houden, en dan zien we wel wat het wordt.
Privé zou een autonomie van 250km aanvaardbaar zijn, voor de bedrijfsauto is 450-500 toch wel gewenst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten@ tomski ja,en voor die 8000 kan ik meer dan 8 jaar huren,en, ik hoef ze niet te lenen......
en,na 8 jaar loopt de batterijgarantie gewoon door..........
ik vind de keuze die renault laat een groot pluspunt,
al de anderen verplichten u te investeren in een dure batterij,zij laten u vrij te kiezen.
wees maar zeker dat je bij andere merken de batterij ook betaald,niets is gratis he.
kijk je naar de prijzen bij opel peugeot citroen vw dan zijn ze perfect vergelijkbaar2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenOver die keuze kan natuurlijk niemand iets opmerken. Dat hebben ze idd zeer goed bekeken.
over die batterijhuur zijn al verschillende pagina's volgeleutert..............
laat de mensen vrij te kiezen ,en t'is weer niet goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
en toch krijgen ze er regelmatig kritiek op,
over die batterijhuur zijn al verschillende pagina's volgeleutert..............
laat de mensen vrij te kiezen ,en t'is weer niet goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Ik heb dan ook totaal geen probleem met het feit dat ik de keuze heb. Ik heb wel een probleem dat een Zoe met batterijhuur of een Zoe met batterij aankoop in TCO duurder uitkomt dan een vergelijkbare benzine auto, zelfs al stookt die 8 liter per honderd.
Bijna alle Zoe's die ik zie, zitten in een deelsysteem. Cambio, partago, battmobiel, hebben allemaal zoe's in hun vloot. Die doen ook wat meer kilometers dan een particulier die dit zou kopen als boodschappenwagen. Ik schat rond een 20.000 km er paar ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Zo'n (kleine) elektrische wagen die nog vrij duur is in aankoop (batterij kost meegerekend) kan idd moeilijk rendabel zijn, tenzij als ge er 40000 km per jaar mee rijdt misschien. Is een beetje gelijk benzine-diesel vroeger, er is een bepaald omslagpunt waar ge boven moet zitten om de opleg bij aankoop te compenseren.
Bijna alle Zoe's die ik zie, zitten in een deelsysteem. Cambio, partago, battmobiel, hebben allemaal zoe's in hun vloot. Die doen ook wat meer kilometers dan een particulier die dit zou kopen als boodschappenwagen. Ik schat rond een 20.000 km er paar ofzo.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Maar dan nog, als je meer km doet met de Zoe dan gaat de huurprijs de lucht in. 75 euro is voor max 7500km per jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls particulier is electrisch rijden nog altijd duurder dan op benzine.
Om een idee van de totale maandelijkse kost te vergelijken kijk ik altijd naar de prijs van private lease. Daar zit zowat alles in behalve brandstof.
Voor 10k per jaar kan je een benzine auto vinden aan ca 300€ per maand (excl brandstof), de goedkoopste electrische zit nog altijd rond de 500€ (excl laden).
Feit is dat de constructeurs in de problemen komen bij de goedkoopste auto's. Er moet meer en meer op en in om de normen te halen, dus die goedkope autootjes van 12k gaan gewoon verdwijnen.
Maar je ziet de prijzen van electrische auto's wel zakken. Als de id3 verkrijgbaar wordt vanaf 30k, en een Polestar 2 vanaf 40k, dan gaat de trend in de juiste richting.
Bedrijfsmatig zie ik me binnen 3 jaar mijn eerste electrische auto kiezen, privé gaan we onze 2 jaar oude Polo nog een jaar of 4-5 houden, en dan zien we wel wat het wordt.
Privé zou een autonomie van 250km aanvaardbaar zijn, voor de bedrijfsauto is 450-500 toch wel gewenst.
verbruik 9 rekeningen van externe firma aan gemiddeld 7 euro,rest komt van zonnepanelen
geen inschrijvingstax,geen wegentax...
zoals al meermaals aangegeven batterij huur/koop beslis je zelf over
benzine goedkoper??het verschil gaat veel kleiner zijn dan meestal aangenomen
die leasefirma moet grof geld verdienen aan ev.
wat de aankoopprijzen betreft is er inderdaad beweging te merken,maar de weg is nog lang,vooral in het betaalbare segment mag men nog steeds een tandje bijsteken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
ik ben particulier ,rij bijna 3 jaar ev,de enige kost na bijna drie jaar is een onderhoudsbeurt van 40 euro en eentje 45 euro.....
verbruik 9 rekeningen van externe firma aan gemiddeld 7 euro,rest komt van zonnepanelen
geen inschrijvingstax,geen wegentax...
zoals al meermaals aangegeven batterij huur/koop beslis je zelf over
benzine goedkoper??het verschil gaat veel kleiner zijn dan meestal aangenomen
die leasefirma moet grof geld verdienen aan ev.
wat de aankoopprijzen betreft is er inderdaad beweging te merken,maar de weg is nog lang,vooral in het betaalbare segment mag men nog steeds een tandje bijsteken
Aankoop VW Polo TSI DSG: 18k
Onderhoud op 3 jaar voor de Polo: 300€
30.000km à 7l/100km: 2100l benzine à 1,5€: 3150€
Rijtaks: 150€ per jaar - BIV 200€
Ik heb dus nog 13000€ aan de kant staan voor benzine en onderhoud.
Ik kan dus nog ca 9jaar tanken en rijden voor we break-even staan.
Dat je denkt dat je stroom gratis is omdat je zonnepanelen hebt klopt niet hé. Daar heb je ook nog eens 6-8000€ voor neergelegd, en je betaalt 350€ per jaar aan netvergoeding.
Stroom moet je gewoon rekenen aan 25ct/kWh, anders had je wasmachine of verlichting die stroom gebruikt.
Voor een auto die de komende jaren geen 10k per jaar gaat doen wil ik echt geen 35k uitgeven aan investering, tenzij ik niet anders kan. Kans is groot dat het een occasie gaat worden dan.
Als je de berekening maakt tov een Dacia Sandero van 10k, dan lukt het helemaal niet meer om die goedkoper te maken.
Comment
-
allee daar gaan we weer,voor de laatste keer,
aankoop zoe 19550,00e ex batt of zoals u wil 27000 inc batt eerste fout van 8000euro
onderhoud zoe 3 jaar 150 euro verschil 150 e
tax 150 jaar 450 e
biv 200e
verbruik tel ik niet,zoals je zelf zegt 8000e geiinvesteerd niet alleen voor de wagen,350 euro netvergoeding tel ik niet vermits de installatie mij een 1400euro /jaar opbrengt aan certificaten,
plus ik rij liever de overschot op dan gratis weg te geven aan de bedriegers zoals electrabel(engie)die pv investering is allang terugverdiend,tot spijt van al diegenen die het pv eigenaars niet gunnen.
dus vergeet die 9 jaar tanken maar lol.
ga je berekenen tov een dacia sandero dan wordt het plaatje inderdaad anders,maar mss is de electrische dacia wel op komst onder de naam kze aan 10000 euro
maak de berekening anders ineens een polo tov een tesla 3?
elders heb ik onlangs nog gelezen dat dezelfde discutie vroeger vaak gevoerd werd benzine -diesel.
wel ff ter info,ik heb nooiit diesel gereden,gewoon omdat in mijn specifieke situatie diesel nooit een goedkoper alternatief geweest is.
maar ik verander dan ook niet elke 4 jaar van auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
nog snel 4000e premie meepikken,groot gelijk
Door te kijken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Door te kijken?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vandaag heeft de buurman een Zen R110 besteld. Levering maart 2020.
Wij hebben dan prijs laten maken voor een zilveren Intens R135 met opties Winterpack, Bose en 17" velgen. Die laatste zijn wel echt mooi op de wagen maar heb schrik van de mindere rijkwaliteit en blijkbaar een merkelijk hoger verbruik (10-15%). Veel kans dus dat die nog afvallen.
Mijn vrouw is al lang overtuigd en trekt aan mijn mouw maar ik hou voorlopig de boot nog af. Ik denk dat het beter is dat ik nog een kleine 2 jaar of 50.000km met de Kangoo Express rijdt en hem verkoop voor de grote kosten van distributieriem e.d. op 160K km. Die ga ik dan niet meer dragen omdat 2024 toch einde verhaal is voor Euro 5 in Brussel. En tegen dan zijn er waarschijnlijk veel nieuwe EV's op de mark en zijn de grotere modellen wat betaalbaarder. We zullen zien wie van ons 2 wint.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
[QUOTE=gpdude;n6454663]Vandaag heeft de buurman een Zen R110 besteld. Levering maart 2020.
Wij hebben dan prijs laten maken voor een zilveren Intens R135 met opties Winterpack, Bose en 17" velgen. Die laatste zijn wel echt mooi op de wagen maar heb schrik van de mindere rijkwaliteit en blijkbaar een merkelijk hoger verbruik (10-15%). Veel kans dus dat die nog afvallen.
Mijn vrouw is al lang overtuigd en trekt aan mijn mouw maar ik hou voorlopig de boot nog af. Ik denk dat het beter is dat ik nog een kleine 2 jaar of 50.000km met de Kangoo Express rijdt en hem verkoop voor de grote kosten van distributieriem e.d. op 160K km. Die ga ik dan niet meer dragen omdat 2024 toch einde verhaal is voor Euro 5 in Brussel. En tegen dan zijn er waarschijnlijk veel nieuwe EV's op de mark en zijn de grotere modellen wat betaalbaarder. We zullen zien wie van ons 2 wint.[/QUOTE
we zullen zien...........................LOL DAT BELOOFD.
Comment
-
Gisteren nog eens een dag met een Zoe op pad geweest, moet mijn mening toch in positieve zin herzien. Het was wel een bose edition met leren zetels.
- vanbinnen vrij ruim, bijna zo groot als een golf, voelt voorin ook ruimtelijk aan, ook grote koffer voor zo'n kleine wagen
- stoelen zitten best goed, ook op langere afstand
- stabiele wegligging op de snelweg
- zuinig als je niet te veel autostrade doet, bv. als je gent-mechelen via N16 doet ipv over antwerpen spaar je veel elektriciteit uit
- bose installatie klinkt goed
- bediening is eenvoudig, als je de knoppen eenmaal weet staan
Dus al bij al een comfortabel en praktisch wagen!
wat blijft mij irriteren (toch bij het 2018 model):
- onderstuur: door het vrij hoge gewicht wil hij altijd rechtdoor in de bochten, dus geen rijdersautoje voelt dat er veel gewicht op de voortrein ligt, waardoor het eerder als een voorboot aanvoelt.
- navi/multimedia systeem is een beetje lullig.
Comment
Comment