Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik het goed begrijp heb je niet gereden met de nieuwste versie maar met de R110 van de vorige generatie?
    Zo één zijn we een tijdje geleden in detail gaan bekijken - het vernieuwde model komt pas volgende week bij onze dealer. Wij vonden hem vooraan ook best ruim (ben zelf bijna 1,9m en niet van de magerste) maar de achterbank is toch wel een heel stuk minder. Maar misschien is dat altijd zo als je vergelijkt met een Scénic...
    In elk geval één van de redenen waarom ik de aankoop afhoud is omdat ik denk dat deze echt wel te klein is als tweede wagen voor een gezin van drie volwassenen en een tiener.

Die nieuwe heeft blijkbaar op comfortgebied en rijkwaliteit nog grote stappen vooruit gezet. Ik hoop op een verkoopsucces maar verwacht de komende tijd toch stevige concurrentie.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

wat blijft mij irriteren (toch bij het 2018 model):
      - onderstuur: door het vrij hoge gewicht wil hij altijd rechtdoor in de bochten, dus geen rijdersauto je voelt dat er veel gewicht op de voortrein ligt, waardoor het eerder als een voorboot aanvoelt.
      nogal wiedes :-) Ken jij EVs met een laag gewicht ?
      als jou dat blijft irriteren koop je beter zoiets als een mx-5

Comment

• Nja maar een tesla model 3 stuurt toch een pak beter, ook een hyundai kona heeft minder last van onderstuur maar is nu ook niet echt een gooi-en-smijt bak

Comment

• middelpuntvliedende kracht kan je nu eenmaal niet opheffen, zelfs niet als je Tesla noemt. :-)

Comment

• Er is wel zoiets als gewichtsverdeling... een model 3 heeft nauwelijks gewicht bovenop de vooras want de motor zit op de achteras en de batterij zit in de bodem.
            En wat de ruimte betreft, ja zo’n zoe is kleiner dan een scenic maar een hyundai kona (SUV) is niet ruimer dan de zoe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Er is wel zoiets als gewichtsverdeling... een model 3 heeft nauwelijks gewicht bovenop de vooras want de motor zit op de achteras en de batterij zit in de bodem.
              En wat de ruimte betreft, ja zo’n zoe is kleiner dan een scenic maar een hyundai kona (SUV) is niet ruimer dan de zoe.
              en toch is het een gigantisch gewicht die de Tesla naar buiten drukt in een bocht, om het even waar het gewicht zit

Comment

• Al mee gereden?

Comment

• neen en eerlijk gezegd ook niet van plan ik heb iets tegen lompe auto's

Comment

• Dus eigenlijk weet je niet waarover je spreekt, maar omdat je er iets tegen hebt om het even welke reden waar we mogen naar raden, is het toch niet goed.
                    Mooi onderbouwd jouw uitleg, bedankt voor de feedback ..

Uw zinsconstructie alleen al toont aan dat je de slimste bent thuis. Hoofdletters en leestekens, nooit van gehoord, maar je weet wel alles van middelpuntvliedende kracht. Ferm.
                    Last edited by RX-8; 22/12/2019, 01:03.

Comment

• ge moet niet kunnen schrijven om middelpunt vliegende kracht te kunnen begrijpen
                      en ja, gewicht speelt een belangrijke factor

zwaai maar eens een tennisbal aan een koord in het rond
                      doe daarna maar eens hetzelfde met een volle emmer water
                      ik weet nu al wat er het hardste aan u gaat trekken

voila, zonder punten en hoofdletters
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Dus eigenlijk weet je niet waarover je spreekt,
                        Daarentegen kan ik weel meespreken over auto's die minder dan 1000kg wegen en meer dan 200pk hebben
                        en niettegenstaande ik geen leestekens gebruik ken ik wel één en ander van Fysica met een hoofdletter dus kan ik conclusies trekken zonder met iets gereden te hebben zelfs met een aantal formules zou je kunnen simuleren op basis van gewicht en koppel welke auto op welk circuit sneller zal zijn
                        maar aangezien jij alles best weet ga ik dat niet doen
                        een smiley met leestekens kan er wel nog vanaf voor uwe kerst :-)

Comment

• Gewicht is op zich geen voordeel, maar ik lees hier toch veel onzin zenne.
                          Beter een zware een auto met goeie gewichtsverdeling dan een lichte met slecht verdeling.
                          Over het rijgedrag van een model 3 is iedereen lovend.
                          Als gewicht de allesbepalende factor was, zou men ook alle zware diesels mogen schrappen, en alle SUV's .
                          Ik zou ook liever hebben dat de EV's wat lichter konden maken (gewoon kwestie van de batterij technologie nog te verbeteren).
                          Maar tegelijk is het ook geen onoverkomelijk nadeel. Op constante snelheid speelt het geen rol. Accelereren kost meer energie maar die win je terug bij het remmen.
                          Hoger gewicht geeft meer bandenslijtage maar ge hebt ook meer grip. Elk nadeel hep zijn voordeel.

Comment

• veel onzin?
                            verklaar u nader
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                              .. dus kan ik conclusies trekken zonder met iets gereden te hebben zelfs met een aantal formules zou je kunnen simuleren op basis van gewicht en koppel welke auto op welk circuit sneller zal zijn
                              lol
                              Ik denk niet dat er veel mensen een Zoe of Tesla 3 kopen om mee op circuit te gaan :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                veel onzin?
                                verklaar u nader
                                Dat heb ik al gedaan.
                                Gij begint hier over een tennisbal versus veel emmer, ja dat is tientallen keerder zwaarder.
                                een 1500 kg ev versus 1200 kg ice equivalent scheelt 25% in gewicht, een heel andere orde.
                                Als die 25% dan nog eens in de vloer zit gaat ge nog steeds vlotjes door de bocht zonder overhellen of onderstuur.
                                Alleen is de Zoe minder goed uitgebalanceerd dan een tesla...

Comment

• ik leg middelpunt vliegende kracht uit en in welke orde gewicht daar een rol in speelt. Da's fysica... en dat geldt evengoed voor een auto. Daarnaast hebt ge zwaartepunt, wielgeleiding, banden, gewicht velgen, enzovoort die mee de balans bepalen. Gij spreekt van zware diesels. Awel ja, die hebben veel gewicht in de neus en gaan daardoor per definitie liever rechtdoor dan een bocht te pakken... tenzij men de motor achter de voorwielen krijgt en het gewicht meer tussen de twee assen ligt. En dat de tesla 3 goed rijdt, dat zal ongetwijfeld wel zijn. Maar net door zijn hogere gewicht gaat die rapper aan de limieten zitten dan een vergelijkbare normale auto. En zal hij daardoor ook hogere bandenslijtage hebben. Overhellen of niet.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• ga er toch nog eens op inpikken :-) Het ging over gooi- en smijtwerk. Iets waarvoor een Zoe en dus een EV totaal niet gemaakt is, ook een Tesla niet, alhoewel er veel denken dat het de beste auto ooit gemaakt is. Jammer dat er zoiets als centrifugaalkracht bestaat.
                                    Er zijn auto's met veel minder koppel dan de Tesla die veel sneller zijn op een circuit, zelfs indien ze 2-wiel aangedreven zijn en dus in het nadeel zouden zijn.
                                    Dus laat een Tesla een Tesla zijn waarvoor ie gemaakt is. Er zijn tegenwoordig milieusnobs die denken dat het een toverauto is.
                                    Er zijn er ook veel die beweren dat het een sportauto is. Niet dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      ik leg middelpunt vliegende kracht uit ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

uw zoveelste positieve bijdrage aan dit forum
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Soit het gaat hier over de Zoe. Waarom gaat een Zoe slechter door de bocht dan een model 3 of een 330d (allemaal gelijkaardig gewicht)?
                                          Je hebt de gewichtsverdeling, maar volgens mij hebben ze ook bespaard op de stuurinrichting, de ophanging...
                                          de motor ligt ook voorin, vóór de vooras zelfs.

bij de model 3 ligt de motor achter de achteras.

dan kunt ge het hebben over banden slijtage, wat idd hoger is, maar de remmen slijten dan weer minder... de running costs zullen altijd lager liggen bij een EV (al is het maar de vraag of je de hogere aanschafprijs er weer uit haalt).

Comment

Working...
                                          X