Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • da's pas als je genoeg km's maakt en vooral je de batterij thuis kan opladen (eventueel met zonnepanelen)

    als ik naar de specs kijk van de zoe hebben ze toch niet bespaart op de ophanging. 't zal eerder een combinatie zijn van wielafstelling en eco banden.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • het voordeel van het lage zwaartepunt



      ik zoek voor de zoe een vergelijkend filmpje
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

        uw zoveelste positieve bijdrage aan dit forum
        Als 't grappig is mogen we toch eens lachen zeker,
        ik leg middelpunt vliegende kracht uit .. lol

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          Mijn vrouw is al lang overtuigd en trekt aan mijn mouw maar ik hou voorlopig de boot nog af. Ik denk dat het beter is dat ik nog een kleine 2 jaar of 50.000km met de Kangoo Express rijdt en hem verkoop voor de grote kosten van distributieriem e.d. op 160K km. Die ga ik dan niet meer dragen omdat 2024 toch einde verhaal is voor Euro 5 in Brussel. En tegen dan zijn er waarschijnlijk veel nieuwe EV's op de mark en zijn de grotere modellen wat betaalbaarder. We zullen zien wie van ons 2 wint.
          Voor de moment ben ik aan het winnen...

          King of the Ludospace - currently running nr. 6

          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

            Als 't grappig is mogen we toch eens lachen zeker,
            ik leg middelpunt vliegende kracht uit .. lol
            Uw zinsconstructie is ook wel voor verbetering vatbaar, mijnheertje leesteken. Hoe is het met jouw kennis van fysica ? Of heb je enkel leren lachen met anderen op de schoolbanken ? Ik denk dat je daar wel goed in was :-)
            Of liggen jouw sterke kanten eerder in de mechanica ? Zou ik toch denken als ik jouw rotor zie staan. Of zouden we lachen als we je een motor zien reviseren?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

              Als 't grappig is mogen we toch eens lachen zeker,
              ik leg middelpunt vliegende kracht uit .. lol
              ge kunt ze anders eens voelen als ge wilt... ook heel grappig
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Wat is er mis aan mijn zinsconstructie dan ?
                Je zal niet lachen, want ik zal daar niet aan beginnen. Omdat ik weet dat ik dat niet kan. Dat is het juist : als ik iemand hoor vertellen dat hij "middelpunt vliegende kracht" gaat uitleggen, ja, dan mag ik toch wel eens lachen, vind ik :-P
                Ik vind het trouwens een teken van respect aan degenen die je bericht lezen, als je zin goed gebouwd is en als je leestekens gebruikt. Soms moet je hier 3, 4 keer lezen eer je sommigen hun uitleg begrepen hebt. Hoofdletters en leestekens bestaan voor een reden hoor ;-)
                Soms is het hier van : hier, de woorden staan er, puzzel er zelf een zin mee, ik doe geen moeite om het juist en verstaanbaar te maken. Dat vind ik respectloos.

                Comment


                • als het nog niet gepasseerd is: https://www.autogids.be/autotests/ee...e-50-r135.html
                  Stuurinrichting is blijkbaar verbeterd. Benieuwd om er eens mee te rijden.

                  Comment


                  • 1 januari is gepasseerd en we hebben uiteindelijk niet geïnvesteerd in een Zoë. Om allerlei redenen was het 'net niet'. Nu moeten we er niet meer naar kijken, zonder premie is de wagen gewoon te duur.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                      1 januari is gepasseerd en we hebben uiteindelijk niet geïnvesteerd in een Zoë. Om allerlei redenen was het 'net niet'. Nu moeten we er niet meer naar kijken, zonder premie is de wagen gewoon te duur.
                      Mss dat renault zijn prijzen voor belgië nu gaat laten zakken, want de geschiedenis leert ons dat subsidies de prijzen in de meeste gevallen net hoog houden omdat de fabrikanten dan een extra graantje willen meepikken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Mss dat renault zijn prijzen voor belgië nu gaat laten zakken, want de geschiedenis leert ons dat subsidies de prijzen in de meeste gevallen net hoog houden omdat de fabrikanten dan een extra graantje willen meepikken.
                        In dit geval vrees ik ervoor want ik heb niet de indruk dat de wagen in ons land aanzienlijk duurder is dan in de omringende landen.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                        Comment


                        • De zoe gaat volgens mij, net zoals andere elektrische wagens, goedkoper worden in 2020. De prijs van accu-cellen is de laatste jaren aanzienlijk gezakt, en alle autobouwers die in Europa actief zijn hangt een CO2 boete boven het hoofd wanneer hun vloot gemiddeld meer dan 95 gr CO2/km uitstoot. Het aanbod aan elektrische wagens zal ook aanzienlijk toenemen.
                          Voor Renault bedraagt de potentiële boete in 2021, wanneer de autobouwer niets verandert tov 2018, ongeveer 1750 EUR/ verkochte auto. In 2020 is het wat moeilijker om deze te berekenen, want dan wordt alleen de CO2 uitstoot van de 95% minst vervuilende wagens berekend.

                          Iedere wagen die minder dan 50 gr CO2/km uitstoot, mag dubbel geteld worden voor het berekenen van de statistieken. Renault heeft volgens mij geen enkele plug-in hybride in het gamma, en zal dus volop de kaart van de Zoe moeten spelen. Renault mag dus elke Zoe die ze verkopen twee keer tellen voor het berekenen van de gemiddelde CO2 uitstoot van hun vloot.
                          Met de huidige gemiddelde mix van voertuigen (en zonder andere CO2 besparende maatregels), moet Renault ongeveer 1 Zoe per 10 huidige wagens verkopen (dus de huidige Zoe zijn dan al ingerekend) om boetes te ontlopen.

                          Je ziet dat effect vandaag al bij Audi. De e-tron lijkt in lease enorm agressief geprijsd: voor een contract van bvb 4 jaar x 25 000 km is de e-tron 50 goedkoper in lease dan een Tesla model 3 AWD bij de Belgische marktleiders op de leasemarkt, terwijl de e-tron toch een pak duurder is.
                          Last edited by BertVS; 05/01/2020, 09:41.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Eeuuuh het lease tarief wordt toch voornamelijk bepaald adhv de restwaarde, die bij audi hoog is?
                            De catalogusprijs ligt vast, misschien geeft audi enorme korting aan de leasefirma’s maar ik dacht dat in de regel op EV’s geen korting gegeven wordt.

                            Comment


                            • Neen het lease tarief wordt bepaald door de korting en door de restwaarde, eentje die af en toe door de producent wordt gegarandeerd. En tenzij de i3, e-Kona, i-pace en de e-tron geen elektrische wagens zijn, worden er dus wel kortingen gegeven in lease op elektrische voertuigen. Ze zijn wel beperkter.
                              Last edited by BertVS; 05/01/2020, 11:16.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                De zoe gaat volgens mij, net zoals andere elektrische wagens, goedkoper worden in 2020. De prijs van accu-cellen is de laatste jaren aanzienlijk gezakt, en alle autobouwers die in Europa actief zijn hangt een CO2 boete boven het hoofd wanneer hun vloot gemiddeld meer dan 95 gr CO2/km uitstoot. Het aanbod aan elektrische wagens zal ook aanzienlijk toenemen.
                                Voor Renault bedraagt de potentiële boete in 2021, wanneer de autobouwer niets verandert tov 2018, ongeveer 1750 EUR/ verkochte auto. In 2020 is het wat moeilijker om deze te berekenen, want dan wordt alleen de CO2 uitstoot van de 95% minst vervuilende wagens berekend.

                                Iedere wagen die minder dan 50 gr CO2/km uitstoot, mag dubbel geteld worden voor het berekenen van de statistieken. Renault heeft volgens mij geen enkele plug-in hybride in het gamma, en zal dus volop de kaart van de Zoe moeten spelen. Renault mag dus elke Zoe die ze verkopen twee keer tellen voor het berekenen van de gemiddelde CO2 uitstoot van hun vloot.
                                Met de huidige gemiddelde mix van voertuigen (en zonder andere CO2 besparende maatregels), moet Renault ongeveer 1 Zoe per 10 huidige wagens verkopen (dus de huidige Zoe zijn dan al ingerekend) om boetes te ontlopen.

                                Je ziet dat effect vandaag al bij Audi. De e-tron lijkt in lease enorm agressief geprijsd: voor een contract van bvb 4 jaar x 25 000 km is de e-tron 50 goedkoper in lease dan een Tesla model 3 AWD bij de Belgische marktleiders op de leasemarkt, terwijl de e-tron toch een pak duurder is.
                                de plug in hybrides komen eraan................https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...aptur-plug-in/
                                Last edited by ; 05/01/2020, 11:37.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                  De zoe gaat volgens mij, net zoals andere elektrische wagens, goedkoper worden in 2020. De prijs van accu-cellen is de laatste jaren aanzienlijk gezakt, en alle autobouwers die in Europa actief zijn hangt een CO2 boete boven het hoofd wanneer hun vloot gemiddeld meer dan 95 gr CO2/km uitstoot. Het aanbod aan elektrische wagens zal ook aanzienlijk toenemen.
                                  Voor Renault bedraagt de potentiële boete in 2021, wanneer de autobouwer niets verandert tov 2018, ongeveer 1750 EUR/ verkochte auto. In 2020 is het wat moeilijker om deze te berekenen, want dan wordt alleen de CO2 uitstoot van de 95% minst vervuilende wagens berekend.

                                  Iedere wagen die minder dan 50 gr CO2/km uitstoot, mag dubbel geteld worden voor het berekenen van de statistieken. Renault heeft volgens mij geen enkele plug-in hybride in het gamma, en zal dus volop de kaart van de Zoe moeten spelen. Renault mag dus elke Zoe die ze verkopen twee keer tellen voor het berekenen van de gemiddelde CO2 uitstoot van hun vloot.
                                  Met de huidige gemiddelde mix van voertuigen (en zonder andere CO2 besparende maatregels), moet Renault ongeveer 1 Zoe per 10 huidige wagens verkopen (dus de huidige Zoe zijn dan al ingerekend) om boetes te ontlopen.

                                  Je ziet dat effect vandaag al bij Audi. De e-tron lijkt in lease enorm agressief geprijsd: voor een contract van bvb 4 jaar x 25 000 km is de e-tron 50 goedkoper in lease dan een Tesla model 3 AWD bij de Belgische marktleiders op de leasemarkt, terwijl de e-tron toch een pak duurder is.
                                  2020 komen captur en clio hybrid op de markt. Die gaan dus ook meetellen in die cijfers.
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • Zwaar tegenvallende resultaten voor de Renault Zoe op de 1000 km challenge van Nylandt
                                    Kudos to Autoria for lending me the Zoe:https://www.facebook.com/www.autoria.no/My other YouTube channel for general vlogs:https://www.youtube.com/channel/UC...


                                    resultaat zie je in tabel na 34min en 35 sec
                                    1000 km afleggen met de Zoe duurt 14h35 min. Wel ter verdediging van de Zoe: het was vrij koud de dag van de test.
                                    Zelfs de Ioniq is 2 uur sneller. De laadsnelheid van de Zoe is gewoon onvoldoende om hem te gebruiken als meer dan een stadsauto. Ik vermoed dat de e-208 en e-corsa voor dezelfde prijs op dat vlak veel beter gaan slagen, met 100kW laadsnelheid (slechts 50Wh bij de Zoe)
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • 80% van de zoe eigenaars heeft al die hoge vermogens niet nodig,en 99% doet nooit 1000km.
                                      slechts 50 kw? ik heb de versie met 40kw lader ,ik heb op 3 jaar 1 keer een snellader gebruikt,bij wijze van test.
                                      thuis gebruik ik 3.7kw en voldoet prima
                                      zelfs de veel voorkomende 11 kw openbare laders zijn voor de meeste toepassingen meer dan voldoende.
                                      als ik eens een rit naar de kust of zeeland doe bv; heb ik niet de gewoonte om na een kwartierke terug te rijden,tijd zat dus.
                                      natuurlijk zullen er mensen zijn die die supertijden leuk vinden,maar voor het merendeel weegt het duurdere kwh/tijd tarief niet op tegen de zeldzame keren dat je het nodig hebt.
                                      je kan alles blijven opdrijven,grotere batterij ,supersnel laden.....,maar die oplossingen drijven de kostprijs wel de hoogte in,
                                      terwijl bijna iedereen steen en been klaagt dat ev veel te duur is....................
                                      en waar ga je laden tegen 100kw?die laders zijn nog zeldzamer dan cng stations.
                                      dus zwaar tegenvallend?t'is maar wat je ervan verwacht.
                                      een kleine minderheid zal er inderdaad bij gebaat zijn.
                                      ik vind niet dat elke auto aan dezelfde eisen moet voldoen,wanneer je specifieke eisen hebt dan koop je iets wat daaraan voldoet.
                                      je stopt toch ook niet in elk model een 120kwh batterij? ik hoef geen zoe aan 50000e

                                      Comment


                                      • De Zoe kost evenveel als de e-208. Die kan wel snel laden. De nieuwe Zoe is gewoon teleurstellend, accu is meer dan groot genoeg, een beetje sneller laden had wel moeten lukken (of toch tenminste voor één van de uitvoeringen van de Zoe)
                                        Sommige mensen willen af en toe wel wat verder dan 250 km kunnen rijden in één keer zonder een uur te moeten wachten. Zo blijft de Zoe de karikatuur die mensen van een EV maken materialiseren
                                        En superchargers zijn er in B nog niet veel, omdat we wat achter lopen op een aantal andere Europese landen. Maar in NL en de scandinavische landen zijn er heel wat snelladers.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Last edited by Jocar; 15/02/2020, 22:37.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X