Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duitse test van de nieuwe Zoë. Klinkt goed allemaal!

Der neue Zoe überzeugt

Mit dem neuen Zoe R135/Z.E. 50 zeigt Renault eindrucksvoll, wie der Durchbruch der Elektromobilität funktionieren kann. AUTO BILD machte den Test.

Bezahlbare E-Autos für die Masse? Bei VW entweder ein wenig angestaubt von gestern (e-Up/e-Golf) oder wie der ID.3 auf Sicht noch nicht lieferbar. Und bei den drei Premium-Marken gehen die Preise bei 39.000 (BMW i3), 69.100 (Audi e-tron) und 71.281 (Mercedes EQC) los. Nix für alle also. In die Lücke springt Frankreich. Den Renault Zoe gibt's schon jetzt, mit überschaubaren Lieferzeiten (anders als bei Kia und Hyundai). Und so war der Vorgänger im vergangenen Jahr mit 9431 Fahrzeugen bei uns das meistverkaufte Elektro-Auto.

Innenraum mit hoher Qualität

Jetzt also der Neue. Wobei er nicht so richtig Zoe 2 ist, eher Zoe 1.5. Ein gründliches Facelift also. Wobei schon das Design zeigt, dass mehr auch gar nicht nötig war. Gegen einen bierernsten Up sieht der Zoe erfrischend modern aus, ist trotz seiner Größe ernsthaft genug, um nicht als Frauenauto durchzugehen. Der größte Fortschritt steckt aber unterm Blech. Da ist zunächst das neue Cockpit mit feinen Materialien und Bildschirmen, die selbst einem Audi gut zu Gesicht ständen. Dazu kommt neuerdings die aufgeräumte Bedienung, eine neue Schalterleiste unter dem großen Bildschirm sieht nicht nur gut aus – fast VWig sind alle Schalter dort, wo man sie vermutet. Ähnlich ausgewogen fährt der Renault. Klar, der Motor (max. 135 PS, 245 Nm) macht keinen Lärm, zieht aber fast schon sportlich. Das Fahrwerk gehört zu den komfortablen in der Klasse, einzig die zu leichtgängige Lenkung dürfte für unseren Geschmack mitteilsamer sein.

Die Reichweite des Zoe ist alltagstauglich

Alles prima also, kommen wir zu den wichtigsten Punkten bei E-Autos: Reichweite und Preis. Renault verspricht bis zu 395 Kilometer mit einer Akkufüllung (Smart beim fortwo z. B. 150 km), in der Realität haben wir bei einem Test-Verbrauch von 21,65 kWh bei niedrigen Außentemperaturen alltagstaugliche 240 Kilometer geschafft. Zudem geht jetzt (gegen Aufpreis) CCS-Schnellladen. Dann ist da noch die Sache mit dem Preis. Der Zoe mit großem Akku und Motor startet bei 25.900 Euro. Dann kostet der Akku jeden Monat 74 Euro. Mit gekauftem Akku werden 33.990 Euro fällig. Allerdings und nur bei Renault immer minus 6000 Euro Prämie. Zumindest bis Berlin und die EU die Prämie für alle auf die Reihe kriegen.

Das Fazit: Der neue Zoe ist einer, den auch andere gerne im Programm hätten. Frisches Design, frische Technik, lokal emissionsfrei und niedriger CO2-Footprint, angenehm zu fahren – und vergleichsweise preiswert. Mögen wir Sehr. AUTO BILD-Testnote: 3+

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb net met de nieuwe Zoe gereden. Binnen mooi afgewerkt voor het segment. CarPlay enz... wel leuk. Kan wel totaal niet wennen aan het geruisloze van de “motor”. Plaats achteraan is toch beperkt, naar de zee zou ik er niet mee kunnen achteraan. Het was een splinternieuwe, 25 kilometer op de teller.
        Toch aangenaam verrast en lijkt me leuk als 2de wagen voor de madam (wat deze ook is voor onze vrienden).
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik verschiet wel van dat testverbruik.
          21 kWh/100 km is gewoon heel veel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Ik verschiet wel van dat testverbruik.
            21 kWh/100 km is gewoon heel veel!
            Gisteren op die kleine afstand dat ik ermee gereden heb zag je al een discrepantie tussen het aangegeven verbruik en het reële verbruik. De wagen staat ook echt hoog op zijn poten, door de 300+ kilo aan batterijen onder je gat
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Test Mini Cooper SE Electric - Renault Zoe.

First place: Renault Zoe
                The result of this test – and which model is a better EV – really comes down to range. Both cars are convincing, but although it’s pricier, the Renault gets more kit, while the fact it can travel nearly twice as far on a charge makes a massive difference. Even though it’s not as fun as the MINI, it’s much more practical and usable, is just as comfortable, and the tech is good. It’ll cost slightly less to run, too.

Second place: MINI Electric
                The MINI image is still great, especially as an electric car. It retains the brand’s fun-factor when it comes to the driving experience and it’s comfortable and efficient, too. But as an EV, its range is too limited for it to triumph over the Zoe. We like the car, but its limited practicality here – including boot space, passenger room and cruising range – is a big drawback to the MINI Electric’s appeal.

Bron: [www.autoexpress.co.uk]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De Zoe doet het in bijna alle tests erg goed.

Comment

• Een goeie kennis van ons heeft net zijn nieuwe Zoë 110 in bezit genomen. Die mens heeft zijn vorige wagen bijna 30 jaar gehouden en doet echt weinig km. Iets van een 5000 km/jaar. Hij wou per sé een elektrische nu.

De laadpaal in het dorp moet met de smartphone bediend worden maar dat heeft hij niet. Een thuisinstallatie is een hele kost en wel wat werk. Maar voor die weinige km op jaarbasis, kan hij die niet gewoon in zin garage aan het gewone stopcontact opladen? Ik dacht dat dat kon en mocht? Tijd is voor hem geen bezwaar.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• bij mijn weten,en volgens mijn buurman,een verstokte electro rijder kan elke laadpaal bediend worden door een laadkaart of sleutel.

Comment

• bij mijn weten,en volgens mijn buurman,een verstokte electro rijder kan elke laadpaal bediend worden door een laadkaart of sleutel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Een goeie kennis van ons heeft net zijn nieuwe Zoë 110 in bezit genomen. Die mens heeft zijn vorige wagen bijna 30 jaar gehouden en doet echt weinig km. Iets van een 5000 km/jaar. Hij wou per sé een elektrische nu.

De laadpaal in het dorp moet met de smartphone bediend worden maar dat heeft hij niet. Een thuisinstallatie is een hele kost en wel wat werk. Maar voor die weinige km op jaarbasis, kan hij die niet gewoon in zin garage aan het gewone stopcontact opladen? Ik dacht dat dat kon en mocht? Tijd is voor hem geen bezwaar.
                          Standaard heeft hij normaal gezien een thuislaadkabel bij de auto gekregen, waarmee hij inderdaad perfect aan een normaal stopcontact kan laden. Het gaat dan trager, maar volgens sommige bronnen veroorzaakt traag laden minder slijtage aan de batterij op termijn.
                          Waar wel mee rekening moet worden gehouden : zo een EV 'trekt' veel stroom, wat dus wel problemen kan opleveren als je een oud huis met een oud electriciteitsnet hebt. Of wanneer je de auto aan een stroomkring hangt waar ook andere verbruikers aan hangen (diepvries, frigo, wasmachine enz).
                          Ideaal is een afzonderlijk stopcontact zonder andere verbruikers op dezelfde stroomkring tijdens het laden.

Ook moet de lader rechtstreeks aan het stopcontact worden aangesloten en niet via een verlengkabel. Zeer algemeen gesteld, zal je thuis aan 3,7 kW per uur kunnen laden tot aan ongeveer 80% van de batterijcapaciteit. De laatste 20% gaat het laden trager. Maar voor de levensduur van de batterij wordt aangeraden de batterij geladen te houden tussen de 20% en de 80%. Volledig laden doe je dan enkel wanneer je onmiddellijk een langere rit zou gepland hebben.
                          Als je toch volledig laadt, wordt ook aangeraden om de lader te verwijderen wanneer de batterij volledig geladen is en deze niet aan het stopcontact te laten hangen.

Aan publieke laadpalen heb je meestal minstens een Type2 laadkabel nodig, wat vaak een optie is bij de aankoop van de auto en niet standaard meegeleverd. En inderdaad, aan de meeste laadpalen heb je de keuze tussen een app op de GSM of een laadpas in de vorm van een RFID kaart of sleutelhanger (afhankelijk van de uitbater van de paal). Die pas moet je dan wel online aanvragen.

Voor zijn gebruik lijkt mij echter thuis laden te kunnen volstaan.

Comment

• Tuurlijk moet dat kunnen.
                            Ik ken iemand met een TESLA Mod 3, en die gebruikt gewoon de lader voor het stopcontact. Dat is dan laden aan ca 2kW. Nachtje laden is van 20 naar ca70%, en goed voor ca 200km.
                            Maar als je maar 5000km per jaar doet, dan is dat gemiddeld 100km per week of ca 20 kWh laden. Dat is dus één nachtje aan 2kW per week.
                            Daar zou ik ook geen laadpaal voor laten zetten.

Comment

• Tuurlijk moet dat kunnen.
                              Ik ken iemand met een TESLA Mod 3, en die gebruikt gewoon de lader voor het stopcontact. Dat is dan laden aan ca 2kW. Nachtje laden is van 20 naar ca70%, en goed voor ca 200km.
                              Maar als je maar 5000km per jaar doet, dan is dat gemiddeld 100km per week of ca 20 kWh laden. Dat is dus één nachtje aan 2kW per week.
                              Daar zou ik ook geen laadpaal voor laten zetten.

Comment

• De nieuwe zoe is een capabel karretje aan
                                een vrij scherpe prijs voor EV normen. Rijdt beter dan
                                de vorige. Mijn voornaamste klacht is de infotainment die suckt, en de range belofte wordt niet echt waar gemaakt. Reken op een dikke 250 km in de praktijk (de vorige hield er mee op na 200).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  De nieuwe zoe is een capabel karretje aan
                                  een vrij scherpe prijs voor EV normen. Rijdt beter dan
                                  de vorige. Mijn voornaamste klacht is de infotainment die suckt, en de range belofte wordt niet echt waar gemaakt. Reken op een dikke 250 km in de praktijk (de vorige hield er mee op na 200).
                                  Dat is wel een héél groot verschil met de opgegeven range. Ik heb er toen ook serieus over getwijfeld met dikwijls bijna 200km/dag waarvan 3/4 autostrade. Ik zou er nog mee in de problemen geraken dan.

Refererend naar mijn vraag vind ik het heel bizar dat de garage de klant niet kan vertellen dat hij de wagen gewoon thuis ook in het stopcontact kan steken...

King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• In principe gaat deze opladen als hij hem in het stopcontact steekt dicht bij de aarding (waar elektriciteit binnenkomt) anders is de kans heel klein dat deze zal opladen. Is dit dan nog eens in een "oud" huis wordt dit zelf niet aangeraden.

sunking ik heb 1 vervangwagen Renault Zoe en deze haalt toch zijn 320 km met deze temperaturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Dat is wel een héél groot verschil met de opgegeven range. Ik heb er toen ook serieus over getwijfeld met dikwijls bijna 200km/dag waarvan 3/4 autostrade. Ik zou er nog mee in de problemen geraken dan.

Refererend naar mijn vraag vind ik het heel bizar dat de garage de klant niet kan vertellen dat hij de wagen gewoon thuis ook in het stopcontact kan steken...
                                      tja je moet er gewoon van uit gaan, dat een wagen 20 kwh per 100 km verbruikt op de snelweg, zeker in de winter. de zoe heeft 50 kwh batterij, dus dan is de berekening snel gemaakt.
                                      claims van 400 km gaan uit van een verbruik van 13 kwh ofzo, dat haal je enkel niet op de snelweg en in gunstige weeromstandigheden.
                                      De zoe is dan ook nog eens niet zo heel aerodynamisch (een model 3 is aerodynamischer).
                                      Pluspunt aan de zoe is dat die wel op 3 fasen laadt (11kwh of zelfs 22kwh als de paal het aankan) en kan snelladen, dus voor binnenlandse verplaatsingen ga je niet snel in de problemen komen.

Kudos to Autoria for lending me the Zoe:https://www.facebook.com/www.autoria.no/My other YouTube channel for general vlogs:https://www.youtube.com/channel/UC...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
                                        In principe gaat deze opladen als hij hem in het stopcontact steekt dicht bij de aarding (waar elektriciteit binnenkomt) anders is de kans heel klein dat deze zal opladen. Is dit dan nog eens in een "oud" huis wordt dit zelf niet aangeraden.

sunking ik heb 1 vervangwagen Renault Zoe en deze haalt toch zijn 320 km met deze temperaturen.
                                        Ja maar dat zijn dan wellicht geen snelwegkilometers? Snelweg in de winter gaat die hooguit 250 km halen. https://ev-database.nl/auto/1205/Renault-Zoe-ZE50-R135

Nu is dat in belgie geen probleem imho... Voor een vakantie naar het zuiden, no way. Maar dat geldt voor veel andere ev’s ook.
                                        de zoe is best een goed aanbod als je een alternatief hebt voor verre reizen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
                                          In principe gaat deze opladen als hij hem in het stopcontact steekt dicht bij de aarding (waar elektriciteit binnenkomt) anders is de kans heel klein dat deze zal opladen.
                                          Ik ben toch wel benieuwd naar de technische uitleg waarom dit zo zou zijn en welke elektrische wet hier dan op van toepassing zou zijn.
                                          Volstaat een voldoende zware kring van bijvoorbeeld 25 A dan niet om pakweg met 3000W te laden en waarom dan wel?

Comment

Working...
                                          X