Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Zoe (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kan het niet uitleggen want ben daarin niet technisch onderlegd. Ik spreek puur uit eigen ervaring. (Getest met Zoë oude type batterij / nieuwe Zoë en kangoo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten
      In principe gaat deze opladen als hij hem in het stopcontact steekt dicht bij de aarding (waar elektriciteit binnenkomt) anders is de kans heel klein dat deze zal opladen. Is dit dan nog eens in een "oud" huis wordt dit zelf niet aangeraden.
      jij moet nogal met een spanningsval over je installatie zitten ? :-) Dit houdt totaal geen steek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

jij moet nogal met een spanningsval over je installatie zitten ? :-) Dit houdt totaal geen steek
        Inderdaad. Als dat daar zo zit dan kan er in z'n keuken ook geen frietpot aangezet worden of z'n kot gaat in de fik.​​​​​​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Inderdaad. Als dat daar zo zit dan kan er in z'n keuken ook geen frietpot aangezet worden of z'n kot gaat in de fik.​​​​​​
          door 's winters een paar verbruikers aan te schakelen krijgen de draden warm en heeft ie muurverwarming

Comment

• MODEL 3 AFGELOST

RENAULT ZOE NIEUWE BESTVERKOCHTE EV VAN EUROPA

De Renault Zoe was tot en met juni de bestverkochte elektrische auto van Europa. De auto lost daarmee de Tesla Model 3 af, die naar plek twee schuift. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de fabrikanten, die inmiddels gepresenteerd zijn.

In de eerste zes maanden werden in Europa 37.540 exemplaren van de Renault Zoe geregistreerd, een toename van 50 procent. Daarmee wist de Franse auto de Tesla Model 3 te passeren als bestverkochte elektrische auto van het continent. De teller bij het Amerikaanse merk bleef steken op 32.300 stuks.

Vooral de hoge subsidies voor elektrische auto's en fabriekskorting in landen als Duitsland en Frankrijk stuwden de verkoop van de Zoe op. In Duitsland kun je zelfs gratis zakelijk een Zoe rijden, zo bleek onlangs.

De Volkswagen e-Golf en Nissan Leaf volgen achter de Zoe en Model 3. De hoge notering van de e-Golf is bijzonder, omdat Volkswagen het model eigenlijk al uit productie had willen nemen. Met de aanloopproblemen van de nieuwe ID.3 werd eerder dit jaar echter besloten het model langer te zullen bouwen, met succes.

De snelste stijger van de afgelopen maanden was de Peugeot e-208, die de top vijf tot op een verschil van enkele exemplaren is genaderd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Renault ZOE in-depth review - is it the best cheap EV to buy?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Zeer goede punten voor de Zoe in deze échte vergelijkende range test tussen compacte wagens

Need help buying your next car? Click https://www.carwow.co.uk/help-me-carwow and my team and I will help you choose your ideal car at a fair price - from Ma...
                Last edited by BertVS; 28/11/2020, 10:03.
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  Zeer goede punten voor de Zoe in deze échte vergelijkende range test tussen compacte wagens

https://www.youtube.com/watch?v=wd2ArceiJd0

Comment

• 2020 Renault ZOE EXPERIENCE R135 Z.E - Test

Comment

• 'PERSOONLIJK RECORD'

RENAULT ZOE LEGT RUIM 765 KM AF MET ÉÉN ACCULADING

De Renault Zoe heeft een nieuw 'persoonlijk record' gezet als het aankomt op afstand afleggen met één acculading. De Zoe legde tijdens een recordpoging ruim 765 km af voordat de accu echt geen leven meer in zich had.

De Renault Zoe pakt bij lange na geen wereldrecord, maar toch is het leuk om even bij dit record stil te staan. Het is namelijk één van meerdere pogingen die fabrikanten zelf doen om te kijken wat nou echt het absolute maximum is van hun techniek. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Hyundai, dat meer dan 1.000 km af legde met een Kona Electric op één acculading, of recenter nog het wél nieuwe wereldwijde record dat Toyota pakte met de Mirai.

Renault wilde kijken wat nou echt het maximaal mogelijke is met de Zoe. Het vorige 'persoonlijke record' stond op net geen 550 km, stamde uit 2018 en werd gezet op de wegen rond Parijs. Voor de nieuwe recordpoging ging een Brits team op pad met twee Zoe's op het circuit van Thruxton Park. Eén exemplaar met speciale 'range-extender'-banden van ENSO erop, de andere gewoon op de standaardbanden. Het eerste exemplaar kwam tot maar liefst dik 765 km, de tweede hield het dik 683 km vol. Beide auto's waren (op die ENSO-banden na) compleet standaard volgens Renault. Met een gemiddelde snelheid van zo'n 30 km/h ging het in beide gevallen niet bepaald snel, maar goed, het doel was dan ook om ver te komen.

Bron: Autoweek

Comment

• 0 EuroNCAP sterren voor de Renault Zoë en Dacia Spring.

Nu moet ik wel zeggen dat de veiligheidskooi van de wagen toch volledig intact lijkt te blijven:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ik ben toch wel benieuwd naar de technische uitleg waarom dit zo zou zijn en welke elektrische wet hier dan op van toepassing zou zijn.
                          Volstaat een voldoende zware kring van bijvoorbeeld 25 A dan niet om pakweg met 3000W te laden en waarom dan wel?
                          de zoe is inderdaad gevoeliger voor de nulleider en de aarding, vooral in wallonie (en noorwegen en nederland) hebben zoe eigenaars problemen met thuisladen (en soms ook publiek laden)

https://forums.automobile-propre.com...belgique-5807/
                          Beste collega -elektrisch wagen bezitter, ik heb een probleem met mijn laadpunt.

maar geen idee of dat met de huidige nog steeds zo is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            0 EuroNCAP sterren voor de Renault Zoë en Dacia Spring.

Nu moet ik wel zeggen dat de veiligheidskooi van de wagen toch volledig intact lijkt te blijven:
                            GROOT NIEUWS,

we plaatsen een van de eerst gecommercialiceerde e wagens(ondertussen meer dan 10j oud,met een kleine face lift)en een pure instap budjet ev in een
                            test met recente,en/of vele malen duurdere concurenten om dan uit te pakken met 0 punten......
                            het zou pas echt straf zijn moest een karretje dat 15 jaar geleden is ontwikkeld boven de nieuwere konkurenten uitstak.
                            wedden dat de opvolger wel boven de anderen in zijn klasse uitsteekt?

Comment

• Niet verwonderlijk inderdaad. Aan de andere kant wordt deze wagen nog altijd wel nieuw verkocht.

Maar ik vraag me eerder af in hoeverre de sterren nu komen van structurele veiligheid en hoeveel komen van elektronische hulpsystemen.
                              Veiligheidskooi lijkt volledig intact, dat was 20 jaar geleden helemaal anders.
                              Je kan zeggen dat die hulpsystemen de veiligheid verhogen, maar als de chauffeur zotte dingen doet, gaan die hem uiteindelijk ook niet redden.
                              Fysica is fysica en dan is een inherent veilige auto het laatste redmiddel en dat lijkt hier wel in orde.

Comment

• Renault Zoe ZE50 real world 6 month review. Perfect EV commuter or crash test nightmare?

Comment

• KLEINE UPDATE VOOR RENAULT ZOE

MODELJAAR 2023 BRENGT NIEUWE UITVOERINGSNAMEN

Je zou het door de komst van de Megane E-Tech Electric bijna vergeten, maar de eveneens elektrische Renault Zoe bestaat ook nog. Die auto krijgt nu een kleine update.

We kunnen niet van een facelift spreken in dit geval, maar de Zoe krijgt wel een zogenaamde modeljaarupdate. Wat kleine wijzigingen dus, vooral aan het leveringsgamma. Renault geeft de drie verschillende uitvoeringen van zijn kleinste elektrische model namelijk de namen die ook op andere modellen zijn gelanceerd. Life, Limited en Intens worden daarmee de Equilibre, Evolution en Iconic.

Ook inhoudelijk verandert er het nodige aan de uitvoeringen. Zo krijgt de Zoe nu standaard ene multimediasysteem met een 7-inch touchscreen en Android Auto en Apple Carplay mee, waar de Life het voorheen met radiovoorbereiding (!) moest doen.

Topversie Iconic onderscheidt zich met accenten in wat Renault titaniumkleur noemt, de gelige elementen die we eerder op een soortgelijk aangeklede Megane E-Tech zagen. Alle uitvoeringen krijgen typeplaatjes in deze kleur mee. De getoonde lakkleur is trouwens ook nieuw en heet ‘Shadow Grey’. Hetzelfde geldt voor de 17-inch wielen, die zijn voorbehouden aan de Iconic.

Opvallend: het logo overleeft de modeljaarwissel zonder wijzigingen. De Zoe doet het dus niet met het nieuwe 2D-logo van Renault, maar krijgt nog gewoon een verchroomd, dik ‘wybertje’ mee.

De Zoe is er als vanouds in twee motorische smaken, de R110 met 108 pk en de R135 met 136 pk. Voorheen kon alleen de basisversie met de lichtste aandrijflijn worden gecombineerd. Nu is het – in Frankrijk althans – andersom, en kan de R135 alleen als rijk uitgeruste Iconic worden besteld. In alle gevallen monteert Renault een accu van 52 kWh, goed voor een theoretisch bereik van bijna 400 km.

Comment

• Renault Zoe Review: Electric supermini tested

Comment

Working...
                                    X