Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 2008 (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenEerlijk gezegd: ik kan hem niet mooi vinden.
De sabeltijger tanden heb ik nog op geen enkele Peugeot mooi gevonden, de neus is me te massief.
De vlakken in de flanken vind ik ook erover.
Druk, druk, druk. Designer met ADHD?
Op deze vind ik ze wel mooi, alleen spijtig dat ze niet verbonden zijn met de lichtblokken, er zit een stukje bumper tussen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk wil deze eens in real life zien voor ik een oordeel vel. Er is iets met die neus die me niet helemaal gaat...
Maar Misschien vin dik het in het echt net 'cool anders'.
Bij mij is het dat stukje bumper tussen de lichtblokken en de "tanden", dat was er niet bij de 508 en 208Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Staat sinds donderdag in de toonzaal...
Dus deze middag naar G'bergen gereden : 1 allure + 1 GT-line in de showroom. En 1 GT-line als testwagen.
Valt mij heel goed mee hoor. Terug beetje 'moderner' dan de 3008 & 5008.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk wil deze eens in real life zien voor ik een oordeel vel. Er is iets met die neus die me niet helemaal gaat...
Maar Misschien vin dik het in het echt net 'cool anders'.
Comment
-
Design en ruimte van de Peugeot 2008 kon mij echt overtuigen, dus bestelbon deze middag getekend. ;-)
2008-e. Allure met verduisterde ruiten en navi-pack.
Meer comfort moet ik niet hebben...
Wel wachten tot augustus voor de levering.
Maar ja : bestelbon getekend in 2019 = 3.500 euro subsidie... da's meegenomen.
Comment
-
Zal wel eens topic openen... in augustus. ;-)
'Betaalbaar' is inderdaad juiste omschrijving voor wat wij zochten.
We wouden een SUV voor max40K Eur.
En dan is keuze beperkt tot Peugeot 2008 en DS 3 Crossback.
De eerste e-2008's worden maar in juli verwacht hoor...
De eerste 6 maanden van 2020 zijn uitsluitend voorzien voor benzine en diesel-uitvoeringen.
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenZeker topic van openen. Lijkt me leuk om de wedervaren van zo'n "betaalbare" E-auto te volgen.
Congratz, in ieder geval.
Levertijd is wel énorm seg, amai
Comment
-
Model 3 zal waarschijnlijk net boven de 10000 afleveringen in december 2019 uitkomen.
En tweede op de rij zou MG ZS EV worden, er zouden nog meer dan 1000 voertuigen uitgeleverd worden deze maand volgens de woordvoerder (schip zou net aangekomen zijn).
En zo taant de Europese auto-industrie verder achteruit, gewoon omdat ze dacht niet te moeten investeren in deze technologie. Ik moet volgend jaar van wagen veranderen, wil een elektrische en heb keuze tussen een auto die geassembleerd is door mensen die op Trump hebben gestemd of door Chinezen (Polestar 2). ID3 gaat gewoon niet leverbaar zijn in 2020 met trekhaak.
Comment
-
Ik vind het alleen spijtig dat de led dagrijlichten niet aansluiten op de lichtblokken zoals bij de 508.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Testje:
OP ALLE FRONTEN GEGROEID
PEUGEOT 2008 GT 1.2 PURETECH 155 EAT8
Wie aan de hand van een voorbeeld wil beargumenteren dat het segment van de B-segment SUV’s een stevige groeispurt doormaakt, heeft aan de nieuwe Peugeot 2008 een heel goede.
De Franse nieuwkomer, die net als andere verse PSA-producten op het nieuwe CMP-platform staat, is maar liefst 14 centimeter langer dan de eerste 2008 en schurkt met zijn lengte van 4,30 meter zelfs tegen het hogere C-segment aan. Dat wordt overigens ook erkend door de bedenkers van de 2008, die hem een plekje aan de bovenkant van deze klasse geven. Bij de eerste aanblik is in elk geval duidelijk dat de 2008-nieuwe-stijl heel wat zelfverzekerder is. Waar de eerste generatie zich door een aflopende neus, bolle koets en ietwat ongemakkelijke daklijn nog wat leek te schamen voor zijn SUV-genen, komt de nieuwe bijna brutaal over. De led-‘slagtanden’ in de voorbumper en de herkenbare indeling van de achterkant maken hem typisch Peugeot. Toch is de 2008 dankzij andere verhoudingen en de vele scherpe hoeken en vouwen duidelijk te onderscheiden van andere modellen van het merk. Ook aan de binnenkant zijn indrukwekkende stappen gemaakt.
De eerste 2008 beschikte eveneens al over de bekende i-Cockpit-indeling, maar het binnenste van de nieuwe staat in elk opzicht op een hoger plan. De bijzondere designtaal is overal consequent doorgevoerd, de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit en het dashboard zit vol prachtige details. Het resultaat is smaakgevoelig, maar oogt zonder twijfel modern en erg hoogwaardig. Bovendien is het niet allemaal vorm voor functie, want we zien handige aflegvakjes en de meeste bedieningselementen zitten op een logische plek. Ergonomisch minder sterk is de zitpositie. De hoge positie van het instrumentarium betekent dat het kleine stuurwiel erg laag moet worden ingesteld om de boel nog te kunnen aflezen. Dat zal niet iedereen als nadeel ervaren, maar is voor een deel van de bestuurders toch een probleem dat in andere auto’s niet bestaat.
Topversie
Ter compensatie worden bestuurder en passagier wel lekker ingekapseld, voor een veilig en geborgen gevoel. Dat komt niet alleen door het hoge dashboard en de dito middentunnel, maar ook door het raamoppervlak, dat zeker voor een kleine SUV nogal beperkt is. Topversie GT kleedt de toch al fraaie basis verder aan met limoengroen stiksel, extra fraaie bekledingsstoffen en een riante uitrusting. Onderdeel daarvan is een 10-inch touchscreen dat een tikje naar de bestuurder is toegedraaid. Dat oogt fraai, maar het scherm is nog altijd niet één van Peugeots specialiteiten. Zo reageert het trager op aanrakingen dan we tegenwoordig gewend zijn en de indeling laat wat logica betreft te wensen over. Ook is het jammer dat de klimaatregeling zich achter het scherm schuilhoudt, al heeft Peugeot een aantal veelgebruikte functies gelukkig voorzien van een fysieke knop.
Ook op andere vlakken is er wel wat op de bediening aan te merken. Zo lijken de audioknoppen lukraak op het stuurwiel geplaatst, is de ruitenwisserhendel lastig te doorgronden en reageert het digitale instrumentarium wat traag op input van de bestuurder. Dat laatste vergeven we hem echter graag, want het nieuwe 3D-instrumentarium is buitengewoon fraai. Peugeot volstaat niet met een scherm, maar projecteert een deel van de informatie op de transparante afdekking daarvan, wat het geheel een bijzonder futuristische uitstraling geeft.
Veel vermogen
Hoewel de ronkende marketingkreten over sportiviteit en actieve leefstijlen wellicht anders doen vermoeden, krijgt een compacte SUV zelden veel vermogen mee. Tot voor kort hield het op bij zo’n 130 pk, maar als GT tilt de nieuwe 2008 die grens zomaar even naar 155 pk. Dat relatief indrukwekkende vermogen is nog wel gewoon afkomstig uit de 1.2 PureTech-driecilinder die ook minder bedeelde uitvoeringen van kracht voorziet. Onderweg kun je dat merken aan de typerende driecilinderroffel, al blijft het motorgeluid netjes op de achtergrond. De 2008 GT is met deze motor lekker vlot, hoewel niet razendsnel. Toch is het extra vermogen welkom, vooral omdat de auto hiermee een stuk minder moeite hoeft te doen voor een snelle invoegactie of een vlotte tussensprint. Maak echter niet de fout om aan het GT-label een GTi-achtige betekenis te hangen, want ook deze 2008 is vooral comfortabel. Oneffenheden worden netjes weggewerkt door het fijn afgestemde onderstel, dat er evengoed in slaagt om het overhellen binnen de perken te houden.
De GT krijgt standaard een traditionele achttraps automaat mee. Die schakelt onder de meeste omstandigheden netjes, maar is vooral bij lagere snelheden soms wat schokkerig. De besturing is direct, maar ook erg licht en wat gevoelloos.
SPECIFICATIES
Brandstof benzine Motor 3-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.199 cc Maximaal vermogen 115 kW / 155 pk bij 5.500 tpm Maximaal koppel 240 Nm bij 1.750 tpm Inhoud brandstoftank 44 l Lengte / breedte / hoogte 4.300 mm / 1.770 mm / 1.530 mm Wielbasis 2.605 mm Massa leeg 1.180 kg Laadvermogen 568 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.200 kg / 640 kg Banden 255/15R18 Topsnelheid 206 km/h Acceleratie 0-100 km/h 9,0 s (fabrieksopgave: 8,9 s) Acceleratie 50-80 km/h in D 3,0 s Acceleratie 80-120 km/h in D 6,3s Brandstofverbruik 7,2 l/100km (fabrieksopgave: 5,0 l/100km) CO2-uitstoot 113 g/km
EINDOORDEEL
3,5 / 5
De nieuwe Fransman voelt in elk opzicht in vergelijking met zijn voorganger aan als 'meer auto'. Hij is ruim, fraai afgewerkt en voelt over de gehele linie hoogwaardig. Qua aandrijflijn en multimedia zijn er alleen nog wel punten te verdienen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
hopelijk gaan de Pure Toch benzine motoren hun riemen niet meer opeten en wat minder olie verbruiken....verschrikkelijk onbetrouwbare blokkenBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment