Voorlopig wel niet voor ons maar voor de groeimarkten.
ZEVENZITTER IN HET KLEIN
RENAULT ONTHULT TRIBER
Renault heeft zojuist de Triber aan de wereld voorgesteld, een compacte zevenzitter waarmee het Franse merk de groeimarkten aan wil vallen.
De Triber is een 3,99 meter lange, 1,55 meter brede en 1,62 meter hoge cross-over die plek biedt aan maar liefst zeven inzittenden. De auto deelt zijn modulaire platform met de veel kleinere Kwid, een auto waarmee Renault in landen als India de onderkant van de cross-overmarkt bedient. De Triber, die straks in Chennai wordt geproduceerd, moet Renault helpen zijn verkopen buiten Europa de komende drie jaar te verdubbelen tot zo'n 200.000 exemplaren. Wat design betreft, past de Triber van voren bezien prima bij de rest van het Renault-gamma. De achterkant van de Triber, die 18,2 centimeter bodemspeling heeft, wijkt echter behoorlijk af van de andere modellen. In het interieur monteert Renault onder meer een 8,9-inch digitaal instrumentarium, al lijkt dit niet standaard te zijn. Op de middenconsole zien we een 8-inch display dat bij het (tevens optionele) infotainmentsysteem hoort.
Leuk detail: de derde zitrij is uitneembaar en wie die twee losse zetels thuislaat, heeft een vijfzitter met - volgens Renault - de grootste bagageruimte in zijn klasse. Wie de achterste twee stoelen verwijdert, heeft 625 liter bagageruimte. Wie een stoel laat staan kan 320 liter aan bagage meenemen. Wie toch echt met zeven man op pad wil, moet het echter met 84 liter stellen.
Op de motorenlijst zet Renault een 1,0-liter driecilinder benzinemotor die 72 pk en 96 Nm levert. Dit blokje is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar is desgewenst ook uit te rusten met een gerobotiseerde handbak.
Bron: Autoweek
ZEVENZITTER IN HET KLEIN
RENAULT ONTHULT TRIBER
Renault heeft zojuist de Triber aan de wereld voorgesteld, een compacte zevenzitter waarmee het Franse merk de groeimarkten aan wil vallen.
De Triber is een 3,99 meter lange, 1,55 meter brede en 1,62 meter hoge cross-over die plek biedt aan maar liefst zeven inzittenden. De auto deelt zijn modulaire platform met de veel kleinere Kwid, een auto waarmee Renault in landen als India de onderkant van de cross-overmarkt bedient. De Triber, die straks in Chennai wordt geproduceerd, moet Renault helpen zijn verkopen buiten Europa de komende drie jaar te verdubbelen tot zo'n 200.000 exemplaren. Wat design betreft, past de Triber van voren bezien prima bij de rest van het Renault-gamma. De achterkant van de Triber, die 18,2 centimeter bodemspeling heeft, wijkt echter behoorlijk af van de andere modellen. In het interieur monteert Renault onder meer een 8,9-inch digitaal instrumentarium, al lijkt dit niet standaard te zijn. Op de middenconsole zien we een 8-inch display dat bij het (tevens optionele) infotainmentsysteem hoort.
Leuk detail: de derde zitrij is uitneembaar en wie die twee losse zetels thuislaat, heeft een vijfzitter met - volgens Renault - de grootste bagageruimte in zijn klasse. Wie de achterste twee stoelen verwijdert, heeft 625 liter bagageruimte. Wie een stoel laat staan kan 320 liter aan bagage meenemen. Wie toch echt met zeven man op pad wil, moet het echter met 84 liter stellen.
Op de motorenlijst zet Renault een 1,0-liter driecilinder benzinemotor die 72 pk en 96 Nm levert. Dit blokje is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar is desgewenst ook uit te rusten met een gerobotiseerde handbak.
Bron: Autoweek
Comment