Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Puma (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62
      Toch één van de leukere karretjes die Ford al op de markt gebracht heeft.

      Comment


      • #63
        edit.
        Last edited by Jocar; 20/02/2020, 08:57.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Vandaag voor het eerst ook IRL zien rijden. Een blauwe met Duitse nummerplaat K-PUxxx. Knappe verschijning toch, op afstand dacht ik eerst dat het een Porsche Macan was

          Comment


          • #65
            FORD PUMA ST VOLLEDIG IN BEELD!

            Ford heeft met de Puma een opvallend gelijnde en dynamisch rijdende compacte cross-over aan zijn modellengamma toegevoegd. Een sportieve ST-versie past daar uitstekend bij en dus is het niet gek dat Ford een dergelijke sportvariant in het vat heeft zitten. Onze spionagefotograaf heeft de Puma ST nagenoeg zonder camouflagewerk in beeld weten te krijgen.

            De rode Puma op deze set foto's draagt her en der nog stukjes zwart tape en dat is natuurlijk niet genoeg om het uiterlijk van de nieuwe sportiefste versie van de Puma-familie te verbloemen. De Ford Puma ST is niet alleen voorzien van sportief ogende bumpers aan zowel de voor- als achterkant, maar heeft ook aangezette sideskirts, sportief lichtmetaal en een in het zwart uitgevoerde achterpoiler. De Puma ST ligt daarnaast enkele centimeters dichter tegen het asfalt dan de reguliere uitvoeringen.

            We verwachten dat Ford de Puma ST hetzelfde hart geeft als het exemplaar in de Fiesta ST. Dat betekent dat ook de Puma ST komt te beschikken over een 200 pk en 290 Nm sterke 1,5-liter grote geblazen driecilinder. Met die krachtcentrale is de Fiesta in staat om in 6,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h te schieten. Deze Puma ST zal daar enkele tienden langer de tijd voor nemen.

            Reken verder op een straffer afgesteld onderstel en de mogelijkheid om de Puma ST in rijmodi als Normal, Sport en Track te zetten. Krachtiger remmerij. Daarnaast wordt het interieur ongetwijfeld uitgerust met zaken als sportstoelen en aluminium pedalen. Later dit jaar verwachten we meer van de Puma ST te zien.

















            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Dit gaat echt een verkoopshit worden.
              Ik heb er nu al een paar zien rijden, en telkens toch even een wow effectje.

              Comment


              • #67
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    Ford Puma ST Line X Vignale











                    Meer pics: [www.caricos.com]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Spijtig van de triestige middenconsole.
                            Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                            Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

                            Comment


                            • #74
                              die wordt over het algemeen heel positief in de tests onthaald
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Hoe meer dat ik deze zie hoe knapper ik 'm vind. Binnenkort zeker eens een proefritje maken.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #77
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      200 PK STERKE PERFORMANCE CROSS-OVER

                                      DÍT IS DE FORD PUMA ST!

                                      Ford brengt de beroemde lettercombinatie ST naar de Puma en dat betekent dat de kleinste cross-over als Puma ST omgetoverd is tot een ware pretmachine. Hij krijgt namelijk dezelfde motor als de Fiesta ST!

                                      Momenteel levert Ford in Nederland de Fiesta én de Focus als ST, en daar komt nu een compleet nieuw ST-model bij: de Puma ST. De Ford Puma is in Europa de eerste SUV-achtige van het merk waar een sportieve ST-uitvoering van komt, maar internationaal gezien is het niet de eerste. In de Verenigde Staten levert Ford immers al een ST-versie van de Explorer. De Puma is technisch sterk gelieerd aan de Fiesta en dus is het geen verrassing dat de Puma ST dezelfde krachtcentrale krijgt als de reeds bekende Fiesta ST. Dat is beslist geen straf!

                                      De Puma ST heeft een 200 pk en 320 Nm sterke 1,5-liter driecilinder Ecoboost in zijn sportief uitgedoste snuit. Die altijd aan een handgeschakelde zesbak gekoppelde krachtbron helpt de Puma ST in 6,7 seconden naar de 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 220 km/h. Daarmee heeft de Puma ST in feite geen directe concurrenten. Honda biedt van de HR-V een Sport-versie aan met een geblazen 1.6 van 180 pk. Die auto is echter veel minder hardcore dan Fords jongste speeltje.


                                      Hardcore

                                      Ford geeft de 1.358 kilo wegende Puma ST namelijk veel meer dan slechts een krachtige benzinemotor. Zo heeft-ie onder meer een aangepaste torsieas, een dikkere stabilisatorstang en een straffer afgeveerd sportonderstel. De stuurinrichting reageert volgens Ford 25 procent sneller op input dan bij de gewone Puma. Remmerij die 17 procent groter is moet de Puma ST weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen. De schijven vóór hebben een diameter van 32,5 centimeter terwijl de achterste exemplaren 27,1 centimeter meten. Om de standaard 19-inch wielen zijn Michelin Pilot Sport 4S-banden gevouwen. Maar daar houdt het ST-feestje nog niet op. Wie bijbetaalt, kan de Puma ST namelijk met een mechanisch sperdifferentieel krijgen. Nagenoeg uniek in dit segment. Leuk detail: de Puma ST heeft nieuwe motorsteunen die de geblazen 1.5 tijdens stevig bochtenwerk beter op zijn plek moeten houden.

                                      De Puma ST kent diverse rijmodi, waaronder de conventionele Normal-, Eco- en Sport-standen. Nieuw is de Track-modus, een stand waarin tractiecontrole is uitgeschakeld en waarin alle hulpmiddelen volledig zijn gericht op het zetten van snelle rondetijden. Ook nieuw: launchcontrol, een via het stuurwiel te selecteren stand waarbij de complete aandrijflijn volledig is toegespitst om het neerzetten van een zo kort mogelijke sprinttijd.

                                      Uiterlijk

                                      Bij zo'n lekkere verzameling sportieve hardware hoort natuurlijk een dynamisch ogend exterieur. De Puma ST heeft volledig eigen bumperwerk, compleet met grote openingen en zwarte inzetstukken. De splitter in de voorbumper levert bijna 80 procent meer neerwaartse druk op de snuit op dan bij de reguliere exemplaren. Meer druk op de voorwielen helpt immers bij het overbrengen van de 200 paarden op het asfalt. Bovenop de achterklep nemen we een grote achterspoiler waar. Onderaan de bilpartij hangt ter rechterzijde een set dubbele uitlaatpijpen. ST-badges kunnen samen met zaken als een zwart dak, zwarte zijspiegelkappen en diverse kleine zwarte details niet ontbreken op een modern ST-feestje.

                                      In het interieur schroeft Ford speciale Recaro-sportstoelen, met Miko Dinamica beklede exemplaren met geborduurde ST-logo's die de bestuurder en de bijrijder fatsoenlijk op hun plek houden. Het met leer beklede stuurwiel is aan de onderzijde afgeplat en de pookknop heeft uiteraard een ST-uitstraling. Stoelen, veiligheidsgordels en de hendel van de handrem zijn net als de vloermatten afgewerkt met grijze stiksels.




























                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik ben echt fan van dit karretje. Die combinatie gewicht/motor, moet wel lekker vooruit gaan.

                                        Die achterbumper vind ik een beetje mislukt op de ST.
                                        Of je maakt een uitlaat aan beide kanten, met twee uitstulpingen, of je maakt maar 1 uitstulping.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Ik ben echt fan van dit karretje. Die combinatie gewicht/motor, moet wel lekker vooruit gaan.

                                          Die achterbumper vind ik een beetje mislukt op de ST.
                                          Of je maakt een uitlaat aan beide kanten, met twee uitstulpingen, of je maakt maar 1 uitstulping.
                                          Alleen vraag ik mij af of Ford dat hoge zwaartepunt hebben kunnen opvangen, want hun andere hothatches hebben als basis wagens die al bovengemiddeld sturen in hun klasse.

                                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X