Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi Q7 - Facelift (2019)

DÍT IS DE VERNIEUWDE AUDI Q7

Na een kleine vier jaar acht Audi het de hoogste tijd om een van zijn grootste SUV’s te faceliften, want de Q7 belandde op de bijwerktafel. Zie hier het resultaat: dit is de vernieuwde Audi Q7.

Audi pakte bij de Q7 zowel het koetswerk als de techniek aan. Kijken we naar het front, dan zien we een nieuwe grille, nieuwe bumperindeling bij de mistlampen met luchtinlaten en (optionele) Matrix ledlampen met Audi’s lasersysteem. Aan de achterkant valt gelijk de nieuwe chromen strip tussen beide achterlichten op. Ook daar werd de bumper verder aangepakt en krijgen de achterlichten door de nieuwe verbindende streep een vernieuwde vorm. Uiteraard is het S-line exterieurpakket optioneel, standaard is de Audi voorzien van 19-inch wielen.

Om de offroadkwaliteiten van de auto wat extra naar voren te schuiven, levert Audi de Q7 voortaan met optionele geëlektrificeerde actieve stabilisatie die de koets meer in balans moeten houden. Daarnaast komt vierwielbesturing ook op de optielijst te zijn. Dat is echter niet het grootste technische nieuws: alle Q7’s krijgen voortaan een elektrische steuntje in de rug, want ze worden standaard als mildhybride geleverd. Het 48V-systeem met een 8 kW elektromotor zou voor een brandstofbesparing van 0,7 liter op de 100 kilometer moeten verzorgen. De Audi rijdt met dit systeem tot 22 km/h elektrisch voordat de brandstofmotor aanspringt.

Binnenin is het wereld van verschil voor de Q7, maar kennen we het concept wel uit bijvoorbeeld de Q8 en A6. Het digitale geheel profiteert voortaan van drie beeldschermen: eentje achter het stuurwiel en twee boven elkaar in de middenconsole. Vanzelfsprekend vinden de nieuwste MMI-multimediatechnieken zijn weg naar de Q7.

Toen Audi de Q7 in 2005 presenteerde behoorde hij tot de enige SUV van het merk. Veertien jaar later ziet het gamma van Audi er heel anders uit en heeft het merk in bijna elk segment wel een of meerdere opgehoogde versies. De Q7 was tot voor kort de grootste, maar sinds de komst van de Q8 moet hij deze eervolle plek delen. Met deze vernieuwde versie hoopt Audi waarschijnlijk weer meer klanten voor de luxe SUV te winnen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Interieur, mooi zoals verwacht!

Minder fan van de chromestrip achteraan, voor me niet zo mooi...

Comment

Mooi, en zo bekomt hij naar mijn mening weer de mooiste in zijn klasse.
      Benieuwd naar de full s-line versie.

Comment

Willen ze de grootste frontgrill hebben of zo? Lelijk. Geef mij maar de huidige versie aub.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oei, neje neje neje. Ze beginnen weer teveel op elkaar te trekken die audi's. Dit lijkt een te groot uitgevallen Q5.

Mooier dan de FL 1st gen komen ze niet in ieder geval imo.

Doe mij in deze prijsklasse maar de X5.
          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Interieur, mooi zoals verwacht!

Minder fan van de chromestrip achteraan, voor me niet zo mooi...
            Alhouwel ik dit de schoonste SUV van Audi vind, ben ik helemaal geen fan van de Ford Scorpio 1995 strip achteraan

Comment

Dat interieur is imo een dikke achteruitgang met al die schermen. En dat zeggen quasi alle autojournalisten in hun reviews.

Comment

Ik vind 'm zeer knap, geslaagde facelift.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Dat interieur is imo een dikke achteruitgang met al die schermen. En dat zeggen quasi alle autojournalisten in hun reviews.
                    Dat vond ik in het begin in mijn nieuwe A6 avant ook wel een beetje , maar na bijna 9000 km er in gereden te hebben ben ik inmiddels zo ver dat ik voor geen geld ter wereld meer wil terugkeren naar het oude systeem... dit is toch een pak sneller en vlotter te bedienen , da's mijn mening. Had je me die mening na 500km gevraagd zou die anders zijn geweest.

Comment

Comment

Ferm, ferm ferm!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            +1, vorige interieur had veel meer klasse. Op de Q3 vind ik het er zelfs ronduit cheap uit zien.

Chrome strip achteraan moet ik eerst eens live zien. Normaal gezien ook niet zo'n fan van, maar dit vind ik nog wel redelijk subtiel.
                            Voor wie er niet van houdt zal er ook nog wel een black version zijn zeker?

Comment

ZELFDE HART, VERNIEUWDE LOOKS

AANGESCHERPTE AUDI SQ7 GEPRESENTEERD

Onlangs voerde Audi een facelift door op de Q7 en nu is het moment daar dat ook de sportiefste variant van het Q7-gamma wordt bijgewerkt. Het merk laat de vernieuwde SQ7 TDI vandaag zijn digitale debuut beleven.

Eind vorige maand plakte Audi een nieuwe neus én een nieuwe kont op zijn grootste SUV: de Q7. Tijdens die bijpuntsessie werd ook het interieur grondig vernieuwd. Vandaag introduceert Audi de bijgewerkte SQ7 TDI-variant.

De SQ7 TDI fungeert als absoluut topmodel van Audi's Q7-familie. Net als voor de facelift het geval was, heeft de SQ7 TDI een 4.0 liter grote V8 onder de kap, een TDI met twee turbo's die 435 pk en 900 Nm levert. Daarmee sprint de kolos in 4,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Afhankelijk van de gekozen uitvoering, zou je er een verbruik van 7,4-7,6 l/100 km mee kunnen halen. Schakelen gaat standaard met een achttraps tiptronic-automaat. Zaken als luchtvering zijn net als voorheen beschikt ook deze vernieuwde topversie over vierwielsturing die de achterwielen tot een hoek van 5 graden mee kunnen laten draaien.

Vanbuiten is de vernieuwde SQ7 natuurlijk te herkennen aan de nieuwe achterzijde én aan de vernieuwde voorkant. De SQ7 onderscheidt zich van de reguliere Q7's met zijn aangepaste grille, met z'n aluminiumkleurige zijspiegelkappen en met zijn vier zichtbare uitlaateindstukken. Daarbij staat de SQ7 TDI op 20-inch lichtmetaal, exemplaren waar zich grotere remschijven achter schuilhouden. Wie bijlegt, krijgt koolstofkeramische remmerij.

Eind september is de vernieuwde SQ7 TDI bij de dealers te vinden.

Comment

Comment

Prachtig. Heel mooi die nieuwe Q7 ! Doet me denken aan de e-tron modellen. Benieuwt naar het geluid van die achtcilinder diesel ?
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Comment

Frankfurt:

Comment

Comment

Working...
                                        X