Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik vind m veel knapper dan de Q8

    Comment


    • #22
      En een tweede facelift voor de Q7. Hier maar bijposten want op die manier kan ik blijven topics openen

      AUDI Q7: TWEEDE FACELIFT VOOR AUDI'S GROOTSTE SUV

      SQ7 MET MACHTIGE 507 PK STERKE V8 BLIJFT BESTAAN


      ​Audi geeft zijn grootste SUV voor de tweede keer een facelift. Die is aan de voorzijde ingrijpender dan ooit, terwijl er aan de achterzijde juist opvallend weinig verandert.


      De huidige generatie Audi Q7 loopt al heel wat jaartjes mee. Het model werd deze maand negen jaar geleden gepresenteerd in Detroit en belandde in 2020 al eens op de snijtafel voor een grondige facelift. Tijdens die bijpuntsessie werd de complete achterzijde vernieuwd. De hoekige, grote achterlichten maakten destijds plaats voor beduidend plattere exemplaren, de Q7 kreeg een grotere grille en volledig nieuwe koplampen én een nagenoeg totaal nieuw interieur. 2024 is niet het jaar waarin Audi de negen jaar oude Q7 vervangt, maar het jaar waarin de auto wéér wordt gefacelift.


      De tweede generatie Audi Q7 zoals hij in 2015 werd gepresenteerd.

      De tweede facelift die de Audi Q7 ondergaat, is opnieuw vrij ingrijpend, maar op uiterlijk vlak niet zo intens als die van vier jaar geleden. Met uitzondering van het front dan, want dat is wél heftig vernieuwd. De grille is niet alleen anders van vorm, maar ook anders ingevuld. Afhankelijk van de gekozen versie krijg je een schubbenachtig patroon waarvan Audi de delen zelf omschrijft als 'druppelvormen', L-vormige of S-vormige elementen. De grille en de sierrand ervan lopen nu door tot aan de rand van de motorkap en sluiten ook volledig aan op de koplampen. Die koplampen zijn overigens volledig nieuw. Audi combineert er in zekere zin het verleden en het heden mee. Zo is de verlichting net als bij veel recente modellen feitelijk over twee lagen verdeeld. De led-dagrijverlichting die voorheen onder in de koplampunits zit, zit nu helemaal bovenin. De daadwerkelijke koplampen zitten in dezelfde unit, maar eronder. Het uitlopertje op de hoeken van de nu hogere lichtunits overleeft de facelift.


      De Audi Q7 van na de facelift van 2019.

      Vind je de led-signatuur van de dagrijverlichting niets? Geen probleem, die is – net als de ledsignatuur van de achterlichten – instelbaar. Er valt uit vier versies te kiezen. De achterlichten zijn voor het eerst ook met oled-techniek te bestellen. Matrix-ledkoplampen en HD matrix-ledkoplampen zijn overigens optioneel.

      Meer optisch nieuws? Zeker. De complete voorbumper is nieuw en ook de reflectoren onderaan de achterzijde zijn vernieuwd. Ook opvallend: Audi zegt beduidend minder tierelantijnen in het ontwerp te hebben toegepast. De Q7's zonder S Line-pakket hebben onder meer meer in contrasterende kleur uitgevoerde sierelementen in de bumpers en onder aan de portieren. Alle Q7's hebben zichtbare knalpijpen onder aan de bilpartij en prominenter aanwezige openingen in de voorbumper. Liefhebbers van zwarte accenten kunnen naast het Black-pack ook voor het Black Plus-pack gaan. Geen facelift zonder nieuwe wielen en dus brengt Audi ook die samen met nieuwe afwerkingsopties voor het interieur naar de bijgepunte Q7. Audi brengt verder nieuwe applicaties naar het infotainmentsysteem en voegt functies toe aan het digitale instrumentenpaneel. Opnieuw is de Q7 leverbaar met luchtvering in verschillende gradaties. In het interieur verandert er verder weinig noemenswaardigs.


      Audi Q7 als sportieve SQ7.

      Motoren

      Op de internationale motorenlijst zet Audi weer een verzameling mild-hybride benzine- en dieselmotoren. De 45 TDI en 55 TDI zijn achtereenvolgens 231 pk en 500 Nm en 286 pk en 600 Nm sterke 3.0-V6-TDI's. Op de benzinelijst vinden we een minstens zo mild-hybride 3.0-V6-benzinemotor. Die heet 55 TFSI, is 340 pk en 500 Nm sterk en helpt de Q7 in 5,6 seconden aan een snelheid van 100 km/h. Alle machines zijn gekoppeld aan een achttraps Tiptronic-automaat. Wellicht ten overvloede: vierwielaandrijving is standaard. Over de plug-in hybride versies – die van de Q7 wel bestonden – zegt Audi nog niets.

      SQ7

      De Audi SQ7 is weer de absolute topversie. De SQ7 begon zijn Europese bestaan met een dieselmotor, maar heeft inmiddels al even een machtige 4.0-V8-benzinemotor. Die machine overleeft de tweede bijpuntsessie. Hij is weer 507 pk en 550 Nm sterk, krachtig genoeg om de kolos in 4,1 seconden vanuit stilstand aan een snelheid van 100 km/h te helpen. Zijn topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 250 km/h. De achtcilinder heeft cilinderuitschakeling en dat betekent dat de SQ7 bij weinig belasting slechts vier cilinders gebruikt. Dat scheelt.

      Bron: Autoweek



















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23














        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Interieur is echt top!

          Over het front zal ik maar niets zeggen

          Comment

          Working...
          X