Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Astra - Facelift (2019)

    OPVALLEND: GÉÉN PSA-KRACHT!

    OPEL PRESENTEERT VERNIEUWDE ASTRA

    Opel trekt het doek van een vernieuwde Astra. De auto krijgt een ietwat aangescherpt front, maar maakt vooral kennis met nieuwe motoren.

    Iedere vernieuwing van een bestaand, door GM ontworpen Opel is momenteel interessant, want Opels nieuwe baas PSA gooit er natuurlijk graag een eigen sausje overheen. In het geval van de Astra roept de nieuwe motorenlijst echter vooral vraagtekens op. Het gaat namelijk om 1,2-liter driecilinders, zoals ook Peugeot, Citroën en DS die gebruiken. Opel beweert echter bij hoog en bij laag dat het niet om PSA-blokken maar om GM-motoren gaat. Dat verklaart ook waarom de vermogen- en koppelcijfers net niet overeen komen. De Opel-1.2 is er met 110, 130 of 145 pk en is in alle gevallen gekoppeld aan een handbak.

    Wie automaat wil rijden, komt automatisch terecht bij een 1.4-driecilinder die eveneens helemaal nieuw is. Die wordt in alle gevallen gekoppeld aan een nieuwe CVT-automaat die zich indien gewenst met zeven voorgeprogrammeerde verzetten laat schakelen.

    De 1.6 CDTi-dieselmotor maakt plaats voor een nieuwe 1.5D die het eveneens met drie cilinders moet doen. Dit blok is beschikbaar met 105 of 122 pk. Laatstgenoemde wordt gekoppeld aan een 9-trapsautomaat, ook al zo’n opvallende transmissiekeuze.

    Het doel van de nieuwe motoren is volgens Opel vooral om de CO2-uitstoot terug te dringen en op dat vlak noteert de Astra inderdaad nette cijfers. Verbruik en uitstoot worden met 5 tot zelfs 19 procent teruggedrongen en voor de 1.2 geeft Opel een verbruik van zo’n 1 op 19 volgens de WLTP-cyclus op. De CO2-uitstoot voor deze motor komt uit tussen de 120 en 127 g/km.

    Niet alleen de aandrijflijnen zijn nieuw, ook het onderstel is aangepakt. Nieuwe schokdempers moeten zorgen voor meer comfort, terwijl het optionele Sport Chassis juist strakkere dempers en een directere besturing biedt.

    Aan de buitenkant blijven de verschillen beperkt tot een anders ingedeelde voorbumper, waarbij ook de grille een nieuwe vorm en indeling krijgt. De matrix-ledkoplampen van de bestaande Astra mogen blijven. Van binnen treffen we een digitaal instrumentarium aan en een nieuw infotainmentsysteem met Android Auto en Apple Carplay.

    Bron: Autoweek










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Nieuwe Opel Astra efficiënter dan ooit

      CO2-uitstoot tot 19 procent gereduceerd

      • Nieuwe generatie motoren met lager verbruik en minder uitstoot
      • Alle motoren voldoen aan nieuwe emissiestandaard Euro 6d
      • Debuut voor nieuwe 9-traps automaat in vijfdeurs en Sports Tourer
      • Nieuw sportonderstel met directere besturing, vernieuwde schokdempers en
      Watt link
      • Nieuwe toptechnologie: geoptimaliseerde frontcamera, digitale instrumenten en infotainment
      • Nog comfortabeler dankzij verwarmbare voorruit en inductielader voor smartphone
      • IntelliLux LED Matrix-verlichting en AGR-comfortstoelen als vaste waarden

      Dankzij nieuwe, efficiënte motoren en transmissies vormt de nieuwe Opel Astra de benchmark op het gebied van efficiëntie en uitstoot. In vergelijking met de huidige versie stoot de Astra tot 19 procent minder CO2 uit. De huidige generatie luidde een nieuw tijdperk in met zijn lichtgewicht design (200 kg lichter dan voorganger) en technologie die normaliter in hogere segmenten verkrijgbaar is. Dankzij de vele uitmuntende eigenschappen werd de Opel Astra verkozen tot European Car of the Year 2016.

      Opel zet het succes voort met de introductie van nieuwe, efficiënte benzine- en dieselmotoren. De motoren van 1,2- tot 1,5-liter leveren vermogens van 77 kW (105 pk) tot 107 kW (145 pk) (brandstofverbruik NEDC*: buitenwegen 4,0-3,1 l/100 km; stadsverkeer 6,1-4,5 l/100 km; gecombineerd 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP**: gecombineerd 5,9-4,4 l/100 km, 139-117 g/km CO2; gegevens onder voorbehoud).

      De driecilindermotoren hebben een tegengesteld draaiende balansas om vibraties te elimineren. De motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak en afhankelijk van de motorisering optioneel leverbaar met een nieuwe 9-traps automaat.

      Het onderstel is verbeterd dankzij de toepassing van nieuwe schokdempers voor meer comfort. Het optionele sportonderstel komt met stijvere dempers, een directere besturing en een Watt-link achterwielophanging.

      “Bij de ontwikkeling van de nieuwe Astra focusten wij ons vooral op het verlagen van het brandstofverbruik en de uitstoot”, zegt Christian Müller, Managing Director Engineering. “Dankzij de nieuwe generatie motoren en transmissies is de CO2-emissie tot 19 procent gedaald. Daardoor dalen ook de gebruikskosten, wat een groot voordeel is voor onze klanten. De nieuwe Opel Astra behoort tot de top van het segment.”

      Lager brandstofverbruik en minder uitstoot

      Dankzij innovatieve technologie, zoals een benzinepartikelfilter (GPF) en selectieve katalytische reductie (SCR) voldoet de Astra aan de Euro 6d-emissienorm. Deze strikte emissiestandaard zal gelden voor alle nieuwe registraties vanaf 2021. De volledig uit aluminium opgetrokken benzine- en dieselmotoren zijn standaard voorzien van een start-stopsysteem.

      Behalve efficiëntere motoren is de nieuwe Opel Astra – die binnen enkele weken te bestellen is – ook voorzien van innovatieve technologie op het gebied van infotainment, instrumentencluster en frontcamera. Dat geldt ook voor het e-Call noodoproepsysteem en optionele inductielader voor smartphones in de middenconsole.

      De Astra valt op met zijn nieuwe grille met een 3D-effect, het optionele High Gloss Black Pack en het optionele, hoogwaardige Bose audiosysteem.

      19% lagere CO2-uitstoot

      De nieuwe benzine- en dieselmotoren onderscheiden zich door hun uitzonderlijke efficiëncy en levendige karakter. De handgeschakelde zesversnellingsbak, CVT-automaat met zeven voorgeprogrammeerde ‘versnellingen’ en nieuwe 9-traps automaat spelen ook een belangrijke rol in het lage verbruik.

      De Astra is leverbaar met 1,2-liter of 1,4-liter driecilindermotoren met vermogens van 81 kW (110 pk) tot 107 kW (145 pk) en 195 Nm tot 236 Nm koppel. Alle motorvarianten bieden een mooie balans tussen efficiëntie en rijplezier (Brandstofverbruik NEDC*: buitenwegen 6,1-5,4 L/100 km; stadsverkeer 4,0-3,8 L/100 km; gecombineerd 4,8-4,4 L/100 km, 110-101 gr/km CO2; WLTP**: gecombineerd 5,9-5,2 L/100 km, 136-120 gr/km CO2; gegevens onder voorbehoud).

      Nieuwe automaat

      De Astra met 1,2-liter benzinemotor is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak. De Astra met 1,4-liter benzinemotor is uitsluitend leverbaar met een nieuwe automaat (CVT) met zeven voorgeprogrammeerde versnellingen. Dankzij een vloeistofgekoeld inlaatspruitstuk is het motorblok snel op bedrijfstemperatuur. Dat vermindert de CO2-uitstoot bij een koude start.

      Benzinemotoren | Vermogen (kW/pk) @ tpm | Koppel (Nm) @ bpm | Transmissie | Voorlopig NEDC* brandstofverbruik (L/100 km) | Voorlopig WLTP** brandstofverbruik gecombineerd | CO2 gr/km NEDC | WLTP
      1,2-liter | 81/110 @ 4.500 | 195 @ 2.000-3.500 | Handgeschakeld 6 versnellingen | 4,6-4,4 | 5,5-5,2 | 105-101 | 127-120
      1,2-liter | 96/130 @ 5.500 | 225 @ 2.000-3.500 | Handgeschakeld 6 versnellingen | 4,6-4,4 | 5,5-5,2 | 105-101 | 127-120
      1,2-liter | 107/145 @ 5.500 | 225 @ 2.000-3.500 | Handgeschakeld 6 versnellingen | 4,6-4,4 | 5,5-5,2 | 105-101 | 127-120
      1,4-liter | 107/145 @ 5.500 | 236 @ 1.500-3.500 | CVT | 4,8-4,7 | 5,9-5,7 | 110 | 136-132

      In vergelijking met de vorige generatie Astra is het brandstofverbruik van de versies met 81 kW (110 pk), 96 kW (140 pk) en 107 kW (145 pk) met 19 procent gedaald. De CO2-uitstoot daalde met 15 procent.

      Een directe reactie op het gaspedaal is typerend voor de benzinemotoren van Opel. Binnen 1,5 seconde is bij 1.500 toeren per minuut (tpm) 90 procent van het maximale koppel beschikbaar.

      Minder dan 100 gr/km CO2-uitstoot

      De 1,5-liter driecilinder dieselmotor is er in vermogens van 77 kW (105 pk) tot 90 kW (122 pk) en 260 tot 300 Nm koppel (brandstofverbruik NEDC*: buitenwegen 5,5-4,6 L/100 km; stadsverkeer 3,7-3,1 L/100 km; gecombineerd 4,3-3,6 L/100 km, 115-96 gr/km CO2; WLTP**: gecombineerd 5,3-4,4 L/100 km, 139-117 gr/km CO2; gegevens onder voorbehoud). De common rail-brandstofinjectie opereert met 2.000 bar inspuitdruk.

      Dieselmotoren | Vermogen (kW/pk) @ tpm | Koppel (Nm) @ bpm | Transmissie | Voorlopig NEDC* brandstofverbruik (L/100 km) | Voorlopig WLTP** brandstofverbruik gecombineerd | CO2 gr/km NEDC | WLTP

      1,5-liter | 77/105 @ 3.250 | 260 @ 1.500-2.500 | Handgeschakeld 6 versnellingen | 3,6 | 4,7-4,4 | 96 | 124-117
      1,5-liter | 90/122 @ 3.500 | 300 @ 1.750-2.500 | Handgeschakeld 6 versnellingen | 3,6 | 4,7-4,4 | 96 | 124-117
      1,5-liter | 90/122 @ 3.500 | 285 @ 1.500-2.750 | 9-traps automaat | 4,3-4,2 | 5,3-4,9 | 115-110 | 139-130

      In vergelijking met het vorige model daalde het brandstofverbruik van de 1,5-liter dieselmotor met 77 kW (105 pk) en 90 kW (122 pk) met 17 procent. De CO2-uitstoot is 10 procent lager.

      9-traps automaat

      De krachtigste dieselmotor is optioneel leverbaar met een 9-traps automaat. Die debuteert in de Opel Astra.

      De 1,5-liter dieselmotor heeft een elektrisch geregelde turbocompressor, variabele turbinegeometrie en een balansas. Het inlaatspruitstuk is net als bij de benzinemotoren in de cilinderkop geïntegreerd. De schadelijke uitlaatgassen worden optimaal geëlimineerd door een passieve oxidatiekatalysator, AdBlue-injectie, SCR-katalysator en een dieselpartikelfilter (DPF).

      Nieuwe camera voor- en achterzijde, digitale snelheidsmeter

      De nieuwe Opel Astra is van diverse innovaties voorzien die normaliter voorbehouden zijn aan modellen in hogere segmenten. Een voorbeeld is de IntelliLux LED Matrix-verlichting. Ook de adaptieve cruise control, automatische afstandsaanduiding tot de voorganger, botswaarschuwing met automatische noodremfunctie, verkeersbordenherkenning en rijstrookassistent zijn in dit segment toonaangevend. De Astra is ook leverbaar met AGR-gecertificeerde ergonomische voorstoelen met ventilatie- en massagefunctie.

      Nieuwe camera’s aan de voor- en achterzijde dragen bij aan het innovatieve karakter van de Astra. De nieuwe frontcamera is compacter en biedt een hogere resolutie dankzij een snellere processor. Hij herkent niet alleen andere voertuigen, maar ook voetgangers. De high-res camera neemt ook verkeersborden waar en toont deze op het instrumentenpaneel. De digitale achteruitrijcamera – leverbaar in combinatie met Multimedia Navi Pro – is ook verbeterd. Het beeld heeft een hoger contrast, waardoor objecten ook in het donker nog duidelijker getoond worden.

      Digitale snelheidsmeter

      Multimedia Navi en Multimedia Navi Pro zijn slimmer, sneller, intuïtiever en voortaan geschikt voor Apple CarPlay en Android Auto. Multimedia Navi met 8-inch touchscreen – dat ook in het vlaggenschip Insignia zit – is van stemherkenning voorzien. Connected Navigation services met real-time verkeersinformatie en online kaartupdates maken het rijden aangenamer. Het navigatiesysteem heeft een modernere uitstraling met nieuwe symbolen. De nieuwe Astra is het eerste model van Opel met een digitale snelheidsmeter.

      Optioneel is de E-Call noodoproepfunctie. Met de druk op de rode knop zijn hulpdiensten te waarschuwen. Als de gordelspanners of de airbags zijn geactiveerd zal het systeem automatische een noodoproep doen.

      Comfort staat voorop

      Comfort is een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Astra. Smartphones – met draadloze laadfunctie – kunnen voortaan via de inductielader in de middenconsole opgeladen worden.

      De nieuwe Astra verandert in een rijdende concertzaal met het optionele Bose high-end audiosysteem. Zeven luidsprekers – waaronder een RichBass subwoofer onder de kofferbakbodem – zorgen voor een ongeëvenaarde geluidsbeleving. Via de digitale versterker is de geluidsinstallatie op acht verschillende manieren in te stellen.

      Tot slot is de Astra voortaan ook leverbaar met een verwarmbare voorruit. Die maakt rijden onder winterse omstandigheden een stuk veiliger. Nagenoeg onzichtbare draden in de voorruit zorgen ervoor dat die in winterse omstandigheden niet beslaat.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Fijn dat een automerk zich eens niet focust op sportiviteit en dynamisme.

        Comment


        • #5
          Show us the gtc gvd!
          lets have some more member berries

          Comment


          • #6
            Ik begrijp niet waarom ze geen PSA blokken gebruiken
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                De nieuwe CVT-automaat, met de nieuwe 1.4 3 cilinder motor van de Opel Astra, werd eerder al door GM in de 2019 modellen van Chevrolet Cruze (Astra) en Malibu (Insignia) voor de zuid Koreaanse en Chinese markt geplaatst en is aanzienlijk zuiniger dan de vorige (1.4 i en 1.5 i met de 6 AT)

                https://gearsmagazine.com/magazine/m...-vt40-cvt-250/

                https://media.gm.com/media/kr/en/che...26_malibu.html

                https://www.autocar.co.uk/car-news/n...gines-and-tech

                Ook de 9 AT (voor de 1.5 3 cilinder diesel) is een nieuwe automaat (2017) van de GM, die in de USA al in de 2.0 turbo benzine gebruikt wordt voor de Chevrolet Cruze en Malibu en is (iets) zuiniger dan de vorige 8 AT (GM-Ford)….

                http://gmauthority.com/blog/gm/gm-tr...ons/9txx/9t50/

                In de grotere RWD-modellen gebruikt GM sinds 2017 een 10 AT (GM-Ford)

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Autobild test met de Opel Astra 1.2 DIT en de Mazda3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid.





                    Platz 1 mit 517 von 750 Punkten: Opel Astra 1.2 DIT. Ein sehr vernünftiger Typ. Geräumig, ausreichend komfortabel und dynamisch sowie sparsam und bezahlbar.
                    Platz 2 mit 514 von 750 Punkten: Mazda3 Skyactive-G 2.0 M Hybrid. Die schicke Alternative. Wegen des Preisvorteils auf Augenhöhe. Nachteile: enger Fond, bei niedrigen Drehzahlen müder Motor.

                    Bron en testverslag: [www.autobild.de]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          2020 Opel Astra 5 deurs Elegance 1.2 Turbo 130PS - Test

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment

                          Working...
                          X