Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Captur (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Configureerbaar op Renault.be


    Ontdek nu nieuwe SUV Captur E-Tech full hybrid. Compleet, comfortabel en een schitterend design. √ 28 rijhulpsystemen √ 10,4 inch centraal touchscreen √ 616 bagageruimte.


    Weer opmerkelijk anders dan de Franse configurator (daar enkel duotoon lak op de IP versie, hier kan je de meeste kleurencombo's krijgen. Initiale paris zelfs in Iron Blauw )

    Wel geen full digital dash. C'Mon ?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #62
      Wel opmerkelijk prijsverschil tov FR :o

      wel zonder digitaal dashboard, anders vergelijkbaar qua uitrusting

      -+ 1700 euro goedkoper
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #63
        Dat is idd soms jammer dat het per land verschilt. Bij VW ook gemerkt. Blijkbaar bepaald de invoerder welke kleuren, motorisaties en pakketten er komen. Destijds bv ook bij de DS5. Zowel in BE als in NL waren er businessversies die niet helemaal overeen stemden, maar bij de NL versies kon ge nog opties toevoegen, BE niet. En met de nodige prijsverschillen door de pakketten.

        Enkel jammer als het daar beter is als hier hé

        Zou ge toch niet beter voor EV gaan?
        Last edited by ; 05/12/2019, 13:35.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dat is idd soms jammer dat het per lans verschilt. Bij VW ook gemerkt. Blijkbaar bepaald de invoerder welke kleuren, motorisaties en pakketten er komen. Destijds bv ook bij de DS5. Zowel in BE als in NL waren er businessversies die niet helemaal overeen stemden, maar bij de NL versies kon ge nog opties toevoegen, BE niet. En met de nodige prijsverschillen door de pakketten.

          Enkel jammer als het daar beter is als hier hé

          Zou ge toch niet beter voor EV gaan?
          Gek, een Zoe kost mij 33K en dan moet ik nog batterijhuur dokken.

          Ben goedkoper en sneller af, en meer autonomie met een Captur TCE 155
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

            Gek, een Zoe kost mij 33K en dan moet ik nog batterijhuur dokken.

            Ben goedkoper en sneller af, en meer autonomie met een Captur TCE 155
            Nooit gaan zien wat een Zoë kost, maar dacht dat het €17000 was met huur batterijen en €30000 met koop batterijen. Blijkbaar is het sowizo vanaf €33000.
            Dat is dan een smak geld. Dan kunt ge beter als zelfstandige een renting doen bij Tesla voor een model 3. Kans is groot dat die dan op termijn goedkoper uit komt.

            Geen idee hoe snel ge een auto nodig hebt, maar als ge nog een jaartje of 2 kunt wachten, dan zijn de EV's pas in een concurrentiële fase.

            Klinkt raar, maar ik ben klaar voor elektrisch. Nu de fabrikanten nog

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Nooit gaan zien wat een Zoë kost, maar dacht dat het €17000 was met huur batterijen en €30000 met koop batterijen. Blijkbaar is het sowizo vanaf €33000.
              Dat is dan een smak geld. Dan kunt ge beter als zelfstandige een renting doen bij Tesla voor een model 3. Kans is groot dat die dan op termijn goedkoper uit komt.

              Geen idee hoe snel ge een auto nodig hebt, maar als ge nog een jaartje of 2 kunt wachten, dan zijn de EV's pas in een concurrentiële fase.

              Klinkt raar, maar ik ben klaar voor elektrisch. Nu de fabrikanten nog
              Mja, ik ga nog brandstof rijden zolang we nog mogen, vanaf 2030 zal het wss alleen nog maar EV zijn, dan moet ik nog lang genoeg met zo een jetsonmobiel rondrijden.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                Mja, ik ga nog brandstof rijden zolang we nog mogen, vanaf 2030 zal het wss alleen nog maar EV zijn, dan moet ik nog lang genoeg met zo een jetsonmobiel rondrijden.
                Ik had heel graag nog ne naft gehad, maar denk niet dat ik er ene mag kiezen Heb in mijn hele autocarriëre maar 1 x ne naft gehad en die was na 3u al kapot. Was een oud wrak dat ik van pa gekregen had. Talbot Solara 1.5b. Daarna enkel en alleen nog diesels gehad, buiten hier en daar eens ne vervangwagen op naft.

                Comment


                • #68
                  Naft bij mij komt er niks anders meer in. Allez, CNG zou ook mogen, en EV eigenlijk ook (maar later) maar geen diesels meer, nooit meer!
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #69
















                    Test: [www.largus.fr]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      RENAULT CAPTUR E-TECH ONTHULD

                      Zowel de Renault Clio als de Captur gaan hybride. Het Salon van Brussel start vandaag met de onthulling van beide E-Tech-varianten van Renaults warme broodjes. Oh ja, en de Mégane gaat binnenkort ook aan de stekker.

                      Dat ze er aan zitten te komen, wisten we al een hele tijd. Maar nu hebben we ook alle specificaties van de Renault Clio E-Tech 140 en de Renault Captur E-Tech Plug-in 160, zoals ze officieel gaan heten. Ze staan vanaf vandaag op de beurs van de Belgische hoofdstad en dat betekent een ware wereldprimeur voor het op globaal niveau toch bescheiden Salon van Brussel.

                      De nieuwe Clio en Captur staan op het nieuwe CMF-B-platform en dat was vanaf het begin bedoeld om ook hybride-lijnen te ondersteunen. De E-Tech aandrijflijnen zijn vanaf een blanco vel papier volledig nieuw ontwikkeld, zo verklaart Renault. Hij is er in twee smaken: full hybrid en plug-in, waarvan de laatste in de Captur debuteert en de volledige hybride in de Clio aftrapt.

                      De E-Tech-aandrijflijn bestaat uit een 1,6-liter benzinemotor die hulp krijgt van twee elektromotoren, in combinatie met een automaat met dubbele koppeling, een configuratie waarmee Renault in de Formule 1 heeft geëxperimenteerd. De verbrandingsmotor wordt bij het starten ongemoeid gelaten, dan doet de primaire elektromotor het werk. Eenmaal op gang wordt de mate van samenspel tussen de motoren bepaald op basis van de omstandigheden. Remmen gebeurt regeneratief, hetgeen de bestuurder verder kan optimaliseren door de B-stand te kiezen.

                      De Renault Captur E-Tech Plug-in is, zoals de oplettende lezer al heeft opgemaakt uit de naamgeving, ook aan het lichtnet te laden. Het systeemvermogen bedraagt 160 pk (118 kW) en de accu kan 9,8 kWh meenemen. Dat is goed voor een volledig elektrische autonomie van 50 km volgens WLTP-norm en een elektrische top van 135 km/h. Met alleen stadsverkeer is 65 km elektrisch mogelijk (eveneens WLTP).

                      Het Multisense-systeem heeft in de plug-in Captur een extra stand, Pure, waarmee je volledig elektrisch rijden afdwingt. Verder is er E-Save, waarmee je de elektrische energie juist opspaart voor later.

                      Renault verwacht voor de Captur E-Tech Plug-in een verbruik van 1,5 l/100 km en een CO2-waarde van 32 g/km WLTP. Ondanks de extra technologie is de interieurruimte van de E-Tech gelijk aan die van de gewone Captur, evenals de verschuifbaarheid van de achterbank. Ook hier een digitale Smart Cockpit en diverse E-Tech-logo's.

                      De E-Tech-lineup wordt binnenkort verder uitgerold met een Mégane E-Tech Plug-in.







                      Last edited by Jocar; 09/01/2020, 12:21.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Ga ik zo hard gaan testrijden!
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          Ga ik zo hard gaan testrijden!
                          Met die paar kms die jullie 2 maken, is het niet beter om direct ne Zoë te pakken en direct electrisch te gaan?

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Met die paar kms die jullie 2 maken, is het niet beter om direct ne Zoë te pakken en direct electrisch te gaan?
                            Zoe komt duurder uit, en dan heb je nog es die maandelijkse huur van de batterij.
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                              Zoe komt duurder uit, en dan heb je nog es die maandelijkse huur van de batterij.
                              Zonder de batterij hé. In uw geval is dat toch nen auto om 10 jaar te houden?

                              Ik begin al wat bang te krijgen dat er eind dees jaar nen Zoe op de inrit gaat staan Blijkbaar zijn ze bij madam op het werk lichtjes aan het stimuleren om naar EV te gaan en voor haar noden is dat ook doenbaar. Maar het zal vooral afhangen wat dat voor hare portemonnee betekend, anders is het gewoon ICE. Zij heeft cafetariaplan en hoe dikker en duurder de auto, hoe minder zij maandelijks verdient. En een auto is voor haar een gebruiksvoorwerp en mag gewoon niet teveel kosten. Enige voorwaarden: automaat, gps en carplay. Meer moet dat niet hebben Maar tot nu toe neigt ze eerder naar de ID3

                              Comment


                              • #75
                                zonder een batterij hebt ge geen EV hé dan hebt ge een stilstaande auto op uw oprit die geen meter verder geraakt.

                                En 10 jaar huren is ongeveer 9000 euro huur er nog es bovenop.

                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Zonder de batterij hé. In uw geval is dat toch nen auto om 10 jaar te houden?

                                  Ik begin al wat bang te krijgen dat er eind dees jaar nen Zoe op de inrit gaat staan Blijkbaar zijn ze bij madam op het werk lichtjes aan het stimuleren om naar EV te gaan en voor haar noden is dat ook doenbaar. Maar het zal vooral afhangen wat dat voor hare portemonnee betekend, anders is het gewoon ICE. Zij heeft cafetariaplan en hoe dikker en duurder de auto, hoe minder zij maandelijks verdient. En een auto is voor haar een gebruiksvoorwerp en mag gewoon niet teveel kosten. Enige voorwaarden: automaat, gps en carplay. Meer moet dat niet hebben Maar tot nu toe neigt ze eerder naar de ID3
                                  en daarbij, ik neig nog altijd meer naar plugin hybrid voor ons autogebruik. Wij doen héél veel lokale km en overdag staat de auto thuis. Dus een kleine batterij die we perfect vol kunnen houden met onze pv panelen, 's avonds en in het weekend doen we dan wat kleine boodschappen of kinderen gaan afzetten (max 10-20km) en als je dan es wat verder moet bollen dan bol je gewoon met een combinatie van EV en benzine naar je bestemming zonder wakker te liggen van waar ga ik mij parkeren dat ik kan volladen en terug thuis geraken.

                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Maar die tussenoplossingen gaan wss op termijn ook afgestraft worden en wss de waarde van de auto nog harder kelderen. Geen idee wat het nog allemaal gaat geven

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Maar die tussenoplossingen gaan wss op termijn ook afgestraft worden en wss de waarde van de auto nog harder kelderen. Geen idee wat het nog allemaal gaat geven
                                      Like you said: Wij bollen 10 jaar met een auto, dan lig je niet zo hard wakker van een restwaarde.
                                      En trouwens, wat een regering nu verkondigt wordt gewoon bij de volgende regering teruggedraaid. Een auto kopen is sowieso een gok in België.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • #79
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Captur e-tech is ook te configureren op Renault.be

                                          36.725 in Initiale Paris uitvoering.

                                          Stevig
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X