Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Captur (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Captur (2019)

    OOK PLUG-IN HYBRIDE

    VOILÀ: DE NIEUWE RENAULT CAPTUR

    De Renault Captur was in 2013 niet alleen een van de openingsakkoorden voor het succes van compacte cross-overs, hij bleef in de jaren die volgden ook de maat aangeven. Nu is het tijd voor een nieuwe toonsoort en hier is hij dan: de Renault Captur 2.

    In 2013 was de vijver nog groot en het aantal vissers beperkt, maar dat is nu wel even anders. Ondanks dat is de uitlopende Renault Captur in Nederland nog steeds de best verkopende compacte cross-over. Een luxe die een last kan worden zodra je de auto moet vervangen. Renault heeft zijn best gedaan om de nieuwe Captur helemaal nieuw te maken met behoud van het vertrouwde gezicht en laten we eerlijk zijn: dat is ze gelukt. De Captur 2 is meteen herkenbaar als Captur, maar staat niettemin een stuk meer zelfverzekerd op zijn wielen. Hij heeft stance, met excuus voor deze Engelse term, maar een mooi Nederlands alternatief zien we met belangstelling tegemoet.

    Two tone-kleurstelling

    De nieuwe Captur heeft een langere wielbasis (+20 mm), de koets is 110 mm langer, 7 mm hoger en 19 mm breder. Verder staat hij op grotere, 18-inch wielen en ook dat zorgt voor een imposant voorkomen. Een verchroomde sierstrip scheidt boven- en onderkant van elkaar en geeft het dak een meer zwevende illusie, zelfs wanneer je niet voor een two tone-kleurstelling kiest. De naar elkaar toe gerichte C-vormige lichten voor en achter vormen een herkenbaar aanzicht, zowel bij nacht en ontij als onder een stralend zomerzonnetje. Wie het nog wat stoerder wil, kan bij de nieuwe Captur ook kiezen voor een setje dakrails.

    Individualiseren

    Renault gelooft dat een deel van het succes van de Captur te danken is aan de ruime mogelijkheden om de auto te individualiseren en daar houden ze dan ook aan vast. In totaal zijn voor het exterieur 90 verschillende combinaties mogelijk (oké, als je de twee tinten grijs van de strips aan de onderkant meerekent, zo niet dan zijn het er 45) en voor het interieur 18. De sfeerverlichting is in 8 verschillende kleuren in te stellen.

    Hoewel de nieuwe Captur ook met dieselmotoren de fabriek zal verlaten, gaan die aan ons land voorbij. Wel krijgen wij alle benzinevarianten. De driecilinder turbo 1.0 TCe (die we al kennen uit de Nissan Micra en ook in de nieuwe Clio zit) vervangt de bekende TCe 90. Hij levert 100 pk en 160 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Deze motor komt volgend jaar ook als lpg-uitvoering.

    Een treetje hoger vinden we de welbekende 1.3 TCe viercilinder met 130 pk en 240 Nm. Standaard heeft deze een handgeschakelde zesbak, optioneel de EDC7, een zeventraps automaat met dubbele koppeling en flippers aan het stuur. Deze combinatie is er ook met 155 pk en 270 Nm en dan heb je de top-Captur te pakken.

    Plug-in hybride

    Volgend jaar volgt de E-Tech, een plug-in hybride die dankzij een 9,8 kWh-accu tot 135 km/h volledig elektrisch kan rijden. Gecombineerd WLTP redt deze 45 km, in stadsverkeer is dat 65 km. De Captur met benzinemotoren staat komend najaar bij de dealers.

    Bron: Autoweek










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3










      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Zou het zelf nooit kopen, maar ziet er niet slecht uit.

          Comment


          • #6
            ola, dat ziet er een pak beter uit dan de vorige.

            hmmm, zou ik wel overwegen ipv een Clio voor de misses. Wel benieuwd hoeveel duurder ie geworden gaat zijn
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Wij gaan wachten op de plugin hybrid. 2020 verschijnt ie, en tegen dan mag ik een nieuwe in de boekhouding steken.
                Laag VAA, wss niet te overdreven duur, en ideale tweede wagen naast de Espace.

                Overdag ben ik toch met de moto weg, en madam heeft de auto 's avond s maar nodig voor boodschappen en de kinderen te gaan halen, dus kan die eigenlijk een ganse dag staan opladen aan mijn zonnepanelen, ipv die groene stroom gratis weg te geven aan de nutsmaatschappijen en ervoor te moeten betalen.

                Edit: en ik lees hier net dat de BIV en rijtaks omhoog zullen gaan met de nieuwe vlaamse regering. Nog betere zet voor een hybrid dus of full EV
                Last edited by Tomski; 21/08/2019, 11:28.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  Wij gaan wachten op de plugin hybrid. 2020 verschijnt ie, en tegen dan mag ik een nieuwe in de boekhouding steken.
                  Laag VAA, wss niet te overdreven duur, en ideale tweede wagen naast de Espace.

                  Overdag ben ik toch met de moto weg, en madam heeft de auto 's avond s maar nodig voor boodschappen en de kinderen te gaan halen, dus kan die eigenlijk een ganse dag staan opladen aan mijn zonnepanelen, ipv die groene stroom gratis weg te geven aan de nutsmaatschappijen en ervoor te moeten betalen.

                  Edit: en ik lees hier net dat de BIV en rijtaks omhoog zullen gaan met de nieuwe vlaamse regering. Nog betere zet voor een hybrid dus of full EV
                  45 KILOMETER ELEKTRISCHE RANGE

                  MEER DETAILS BEKEND RENAULT CAPTUR PLUG-IN

                  Bij de presentatie van de hagelnieuwe Captur was het duidelijk: er komt géén volledig elektrische versie, maar wél een geëlektrificeerde variant. Over die auto was alleen nog niks bekend, tot nu!

                  Tijdens de IAA heeft het Franse l’Automobile Magazine namelijk met enkele vertegenwoordigers van Renault gesproken. Bij verschillende gesprekken heeft het tijdschrift wat informatie weten los te peuteren. Het tijdschrift weet te melden dat Renault de 90 pk sterke viercilinder 1,6-liter benzinemotor pakt en koppelt daar een 69 pk sterke elektromotor aan. Een 9,8 kWh voorziet het geheel van zijn kracht. In combinatie met een extra startdynamo komt het gecombineerde vermogen naar verluidt uit op 160 pk.

                  De Fransen weten verder uit de medewerkers van Renault de actieradius te krijgen. Enkel binnen de stadsring zou de Captur PHEV volledig elektrisch zo’n 65 kilometer ver moeten komen. Het gecombineerde actieradius zou na WLTP-metingen uitkomen op 45 kilometer. Naast de Captur vindt deze plug-in-techniek uiteindelijk ook zijn weg naar de gefacelifte Mégane en pas gepresenteerde Nissan Juke. Renault rolt de Captur PHEV begin volgend jaar uit.


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Meer dan voldoende

                    Ik doe 8 km per dag, max
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #11
                      alles zal afhangen van de meerprijs van een phev,en het verschil met de zoe.
                      wanneer je maar beperkt aantal km per dag doet ,en zeker als 2 de wagen vrees ik dat phev nooit een goeie keuze is.
                      aankoopprijs door dubbele techniek, meer onderhoud,en nog steeds afhankelijk van olieproducerende landen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
                      een paar drone's zijn al voldoende om de boel op stelten te zetten.
                      wanneer je toch overschot op pv installatie hebt zou ik het wel weten.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        alles zal afhangen van de meerprijs van een phev,en het verschil met de zoe.
                        wanneer je maar beperkt aantal km per dag doet ,en zeker als 2 de wagen vrees ik dat phev nooit een goeie keuze is.
                        aankoopprijs door dubbele techniek, meer onderhoud,en nog steeds afhankelijk van olieproducerende landen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
                        een paar drone's zijn al voldoende om de boel op stelten te zetten.
                        wanneer je toch overschot op pv installatie hebt zou ik het wel weten.
                        Ev zitten we dan beperkt in het weekend
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #13
                          je had het toch over 2e wagen?
                          ik rij zelf al 31 maanden ev. met een range van 300 km ben ik nog nooit echt in de problemen geraakt.
                          in t weekend een rit kempen kust,of zeeland bv is geen enkel probleem,
                          wanneer ik daar aankom heb ik niet de gewoonte om direct terug te keren,tijd zat om bij te laden.
                          die range zit vooral tussen de 2 oren bij de meeste mensen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                            je had het toch over 2e wagen?
                            ik rij zelf al 31 maanden ev. met een range van 300 km ben ik nog nooit echt in de problemen geraakt.
                            in t weekend een rit kempen kust,of zeeland bv is geen enkel probleem,
                            wanneer ik daar aankom heb ik niet de gewoonte om direct terug te keren,tijd zat om bij te laden.
                            die range zit vooral tussen de 2 oren bij de meeste mensen.
                            Mja, ik vind beide motoren hebben toch een voordeel imho.

                            En qua prijs zit de EV versie meestal boven de PHEV, dus ik weet niet waarom je daarnet aanhaalde dat dubbele techniek duurder is.

                            voorbeeld: de ioniq EV is 4000 euro duurder dan de ioniq PHEV
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • #15
                              het verschil zit meestal in de veel krachtigere batterij,nog steeds het duurste onderdeel in het hele gebeuren.

                              wanneer je op onderhoud gaat zal je snel merken waar het verschil zit

                              wat het uiteindelijke prijsverschil bedraagt zullen we pas weten als de prijzen bekend gemaakt worden,
                              zowel van de nieuwe zoe(met zwaardere batterij) als voor de captur phev.

                              persoonlijk geloof ik op langere termijn niet in phev,en vermoed ik dat renault na het instorten van diesel gewoon
                              de concurentie MOET volgen om de overtuigde dieselrijders die een alternatief zoeken niet te verliezen.

                              de tijd zal het uitwijzen zeker?

                              Comment


                              • #16
                                Als de EV ooit betaalbaar wordt zal ik mss ook de overstap es wagen, maar als je ziet wat je voor een piepklein Zoe'tje moet ophoesten, en dan nog es maandelijks mag gaan dokken voor de huur van de batterij. (25000 voor de instapversie, 33000 als je de batterij aankoopt)


                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #17
                                  Jammie


                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oud en nieuw,



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X