Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes AMG A/CLA/GLA 45(S) (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes AMG A/CLA/GLA 45(S) (2019)

    De A45 is er klaar voor, op CLA en GLA is het nog even wachten.

    Mercedes-AMG bringt den neuen A 45 in zwei Versionen. Schon der A 45 ist mit 387 PS stärker als der Vorgänger mit 381 PS. Das Topmodell A 45 S hat sogar den stärksten Serien-Vierzylinder unter der Haube! Die Leistung geben die Affalterbacher mit 421 PS und 500 Nm maximalem Drehmoment an. Die Unterteilung in mehrere Leistungsstufen hat sich bei den V8-Modellen von AMG bewährt und wird deshalb ab sofort für den A 45 übernommen.

    Bron en meer info:
    https://www.autobild.de/artikel/merc...-13890629.html

















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Vet krel
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        schitterend dat de co2 van de veel duurdere 's' lager is dan de gewone...das natuurlijk louter theoretisch en mijn kop eraf dat zoiets niet wordt gedaan om mensen onder het mom van hun geweten en de groene fiscaliteit geld uit hun beugel te trogggelen ..benz had die natuurlijk hetzelfde getal kunnen meegeven

        idd vet krel...wel de spoiler afbestellen...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Vet krel
          Letterlijk... Dat gewicht is veel te hoog.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            En nu de CLA ook al,


            AMG 45 IN TWEE VERSIES!

            MERCEDES-AMG A45 4MATIC+ ÉN CLA45 4MATIC+ GEPRESENTEERD

            Mercedes-AMG trekt in één ruk het doek van de A45 en de CLA45. De nieuwe versies vullen het AMG-gamma van het tweetal aan, dat al bestaat uit de 35 AMG. De AMG's 45 verschijnen voor het eerst in twee versies. Jawel, er is nu ook een AMG 45S!

            De nieuwe toppers van het A- en CLA-gamma beleven hun publieksdebuut tijdens het Goodwood Festival of Speed. De AMG 45-aanduiding kennen we al van de vorige A en CLA, maar voor het eerst is er nu ook een S-versie!

            De nieuwe AMG 45-versies van de A-klasse en CLA persen 387 pk en 480 Nm uit een geblazen 2,0-liter viercilinder. Die krachtbron is iets krachtiger dan de 381 pk sterke 45-versies van de vorige generaties. In alle nieuwe AMG 45-versies is de krachtcentrale gekoppeld aan een AMG Speedshift 8-automaat met dubbele koppeling die het vermogen via 4Matic-aandrijving over alle vier de wielen verdeelt. De A45 is in staat om in 4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te schieten. Zijn topsnelheid ligt op 250 km/h. De CLA45 heeft voor dezelfde sprint 4,1 seconden nodig en heeft dezelfde topsnelheid.

            Is 387 pk niet voldoende? Geen probleem. Mercedes-Benz voegt namelijk een 45S-versie toe aan de leveringslijsten van de A-klasse en CLA. Ook die varianten hebben de geblazen 2.0 onder de kap, maar die machine levert in de S-variant 421 pk en 500 Nm. De A45S sprint in 3,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h en stopt bij 270 km/h met versnellen. De CLA45S klaart het klusje in 4 tellen en heeft dezelfde topsnelheid. Met het optionele AMG Driver's Package is ook de topsnelheid van de reguliere 45-versies te verhogen tot 270 km/h. Standaard beschikken de AMG's over een Race Start-functie waarmee vanuit stilstand maximaal kan worden geaccelereerd. Natuurlijk valt er ook in de standen Comfort en Eco te rijden.

            Mercedes-AMG rust de 45S-versies standaard uit met de Drift-modus, een stand die het vermogen naar de achterwielen stuurt en het daarmee mogelijk maakt om te driften. Bij de reguliere 45-varianten is dit systeem optioneel. Mercedes-AMG heeft de carrosserieën verstevigd, onder andere door een aluminium plaat onder de motor te schroeven. Extra versterkingsplaten en diagonaal geplaatste stangen aan zowel voor- als achterzijde moeten de stijfheid verder vergroten. Het uitlaatsysteem is voorzien van kleppen waarmee de mate van geluid valt in te stellen.

            Vanbuiten zijn de nieuwe AMG-versies uiteraard te herkennen aan het spoilerwerk én aan de bredere grille, die twaalf verticale lamellen heeft. Uitgeklopte wielkasten, een motorkap met zogeheten powerdomes: het zit er allemaal op, aan of onder. De wielkasten van de CLA45 zijn minder heftig verbreed, omdat deze in de basis al breder waren dan die van de A-klasse. Wie het zilverchroompakket bestelt, krijgt een reeks accenten die - je raadt het al - in zilverchroom zijn uitgevoerd. Bestel je het AMG-nightpakket, dan zijn deze elementen hoogglanzend zwart. Standaard staan de 45 AMG's op 18-inch tienspaaks lichtmetaal. De S-versies staan op 19-inch lichtmetaal. De remmerij is bij de S-varianten te herkennen aan de rode klauwen, bij de basis-45's zijn de klauwen in het grijs uitgevoerd. Achterop zien we twee ronde dubbele uitlaateindstukken, al zijn de exemplaren van de 45S met een diameter van 9 centimeter groter dan die van de reguliere AMG 45 (8,2 centimeter). Daarnaast zijn de S-versies te herkennen aan de gele details in het interieur.














            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                schitterend dat de co2 van de veel duurdere 's' lager is dan de gewone...
                Waar lees je dat? Ik vind die cijfers nog nergens.

                Comment


                • #9
                  ik ben mis caoimhin, het is de cla die natuurlijk door de betere stroomlijn minder verbruikt dan de gewone a

                  van bij scoops
                  Zo zou de A45S 4Matic+ 8,3-8,4 l/100 km slurpen terwijl de CLA45S 4Matic+ met 8,1-8,3 l/100 km iets zuiniger met zijn brandstof omspringt.

                  ik had te snel en daarmee verkeerd gelezen dus

                  Comment


                  • #10
                    Geen probleem. Ondertussen wel al wat cijfers gevonden qua uitstoot, en die zouden rond de 190 liggen. Maar nog geen cijfers van Mercedes zelf.

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Bangelijk
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            MERCEDES-AMG CLA45 (S) SHOOTING BRAKE BREEKT LOS

                            Mercedes-Benz breidt het CLA-gamma uit met de absolute topversies. We heten welkom: de Mercedes-AMG CLA45 Shooting Brake en de nog wildere CLA45 S-versie daarvan!

                            Mercedes-Benz trok eerder al het doek van de CLA35-variant van de nieuwe CLA Shooing Brake, een 306 pk krachtige versie waarin je niet bepaald om vermogen verlegen zit. De reguliere CLA werd onlangs in twee wilde CLA45-smaken gepresenteerd en nu ondergaat ook de CLA Shooting Brake die dubbele krachtkuur.

                            Net als de A-klasse en de CLA is de 45-versie van de CLA Shooing Brake er voor het eerst in twee smaken. Zo levert Mercedes-Benz straks een 387 pk en 480 Nm variant van de ruimtelijk ingestelde CLA, een auto die in 4,1 tellen naar een snelheid van 100 km/h sprint. Is dat niet voldoende, ga dan voor de nog heftigere CLA 45 S. Deze tweede en krachtigste gradatie binnen de AMG 45-familie perst 421 pk en 500 Nm uit de geblazen 2.0 die ook in de non-S-versie te vinden is. Met dit hart sprint de CLA in 4 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Schakelen gaat in beide gevallen met een AMG Speedshift 8-transmissie met dubbele koppeling, een transmissie die het vermogen via 4Matic-aandrijving over de voor- én achteras verdeelt.

                            Net als de 45 S-versies van de A-klasse en van de reguliere CLA, levert Mercedes-Benz de CLA45 S Shooting Brake af met Drift-modus. In deze modus wordt het vermogen naar de achterwielen gestuurd stuurt en het dat maakt het mogelijk om te driften. Bij de CLA45 Shooting Brake is dit systeem optioneel. Mercedes-AMG heeft de koets van de Shooting Brake verstevigd, onder andere door een aluminium plaat onder de motor te schroeven. Extra versterkingsplaten en diagonaal geplaatste stangen aan zowel voor- als achterzijde moeten de stijfheid verder vergroten. Het uitlaatsysteem is voorzien van kleppen waarmee de mate van geluid valt in te stellen.

                            Vanbuiten zijn de nieuwe AMG-versies natuurlijk te herkennen aan het uitbundige spoilerwerk en aan de heftigere grille, een unit met twaalf verticale lamellen. Ook zijn zaken als de uitgeklopte wielkasten en de motorkap met zogenoemde powerdomes herkenningspunten. De remmerij is bij de S-varianten te herkennen aan de rode klauwen, bij de basis-45's zijn de klauwen in het grijs uitgevoerd. Achterop zien we twee ronde dubbele uitlaateindstukken, al zijn de exemplaren van de 45S met een diameter van 9 centimeter groter dan die van de reguliere AMG 45 (8,2 centimeter).

                            Prijzen en informatie volgen spoedig.


























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Dash en middenconsole hondslelijk. Luchthappers en kont ook...
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Dash en middenconsole hondslelijk. Luchthappers en kont ook...
                                  Al een geluk dat smaken verschillen
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Al een geluk dat smaken verschillen
                                    Liefst wel, anders heeft Merc een probleem
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      wat ik jammer vind is dat je op vlak van interieur nooit een meerwaarde ziet van met een AMG op baan te zijn.op een extra AMG label int interieur na is het hetzelfde als een instap model mits dezelfde interieur opties
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #20
                                        En qua rijden werd ik van de A45 AMG ook niet echt warm...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X