Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes AMG A/CLA/GLA 45(S) (2019)
Collapse
X
-
"Most disappointing modern AMG I’ve driven. Understeers on the way in, with fake ‘drift mode’ oversteer on exit. So it’s never neutral. Brakes lasted half a lap. Ride choppy on the road with severe tyre noise. Built to please influencers on a launch event, which I gather it did."
Volgens Chris Harris.
Comment
-
Tja, denk dat als ge als carinfluencer een kritische noot laat vallen ge automatisch gewist wordt van de lijst bij komende scoops/events/tests. Chris Harris trekt zich daar geen ballen van aan. Hij heeft Ferrari serieus kritiek gegeven, de RR Cullinan's design tot op de grond afgebroken en nog meer ongezouten commentaar (zoals zijn hilarisch koopadvies) gegeven. Dan ga ik toch eerder zijn mening geloven dan de anderen die braaf schrijven/filmen wat ze geacht worden te schrijven/filmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, denk dat als ge als carinfluencer een kritische noot laat vallen ge automatisch gewist wordt van de lijst bij komende scoops/events/tests. Chris Harris trekt zich daar geen ballen van aan. Hij heeft Ferrari serieus kritiek gegeven, de RR Cullinan's design tot op de grond afgebroken en nog meer ongezouten commentaar (zoals zijn hilarisch koopadvies) gegeven. Dan ga ik toch eerder zijn mening geloven dan de anderen die braaf schrijven/filmen wat ze geacht worden te schrijven/filmen.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, denk dat als ge als carinfluencer een kritische noot laat vallen ge automatisch gewist wordt van de lijst bij komende scoops/events/tests. Chris Harris trekt zich daar geen ballen van aan. Hij heeft Ferrari serieus kritiek gegeven, de RR Cullinan's design tot op de grond afgebroken en nog meer ongezouten commentaar (zoals zijn hilarisch koopadvies) gegeven. Dan ga ik toch eerder zijn mening geloven dan de anderen die braaf schrijven/filmen wat ze geacht worden te schrijven/filmen.
Trouwens als je het echt wilt weten moet je zelf een proefrit maken want iedereen interpreteert een auto vaak anders en aldus krijg je verschillende meningen. Logisch toch!
Uiteraard respecteer ik de mening en de kennis van Chris Harris maar dat hij altijd gelijk zou hebben laat ik toch in het middenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenChris Harris
...en over nog mogen testrijden, god en klein piereke mag alles testrijden vandaag de dag, zeker als je de nieuwe g63amg de beste reclame-film ever geeft aan de andere kant
en het geluid is niet super, et alors, vroeger werden er ook meer m's verkocht dan amg's die niet bijster tov klinken, niet iedereen valt erover
- Likes 1
Comment
-
WIE GLA ZEGT...
DÍT IS DE MERCEDES-AMG GLA 45 4MATIC!
Wie GLA zegt, moet ook AMG zeggen. Van het gros van de compacte modellen van Mercedes-Benz bestaan al heftige 45-AMG versies en nu wordt die berg hitsige Benzen uitgebreid met een hoger model: de Mercedes-AMG GLA 45 4Matic.
Eind vorig jaar maakte de op leeftijd geraakte eerste generatie GLA plaats voor een kakelverse serie, een generatie met een uiterlijk waarmee de GLA zich ditmaal duidelijker van de A-klasse weet te onderscheiden. Bij de presentatie van het met model schoof Mercedes-Benz direct de GLA 35 4Matic naar voren, een 306 pk sterke benzineversie die nu deze heftige GLA 45 4Matic én diens S-versie boven zich moet dulden.
De absolute topversie van de GLA-familie heeft een 387 pk en 480 Nm sterke geblazen 2.0 onder de kap, een viercilinder die daarmee een stuk krachtiger is dan de 381 pk sterke 2.0 uit de vorige GLA 45 AMG. De benzinemotor is gekoppeld aan een AMG Speedshift 8-automaat met dubbele koppeling die het vermogen over alle vier de wielen verdeelt. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 4,4 tellen achter de rug. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h.
Meer vermogen
Er is altijd baas boven baas, dus ook binnen de AMG-lijn van de GLA 45 bestaat een extra krachtige versie die de S-aanduiding krijgt. Deze GLA 45 S heeft een 421 pk en 500 Nm sterke variant van dezelfde 2.0 viercilinder. Een sprint naar de 100 km/h is in 4,3 seconden al voorbij. Doordenderen doet deze 45 S tot een snelheid van 270 km/h. Met het AMG Driver's Package - dat uiteraard een meerprijs heeft - is ook de topsnelheid van de non-S te verhogen tot 270 km/h. Een Race Start-functie, waarmee vanuit stilstand maximaal kan worden geaccelereerd, is op beide AMG-smaken standaard.
Om al het geweld aan te kunnen, heeft Mercedes-AMG de GLA verstevigd, onder andere door een aluminium plaat onder de motor te schroeven. Extra versterkingsplaten en diagonaal geplaatste stangen aan zowel voor- als achterzijde moeten de stijfheid verder vergroten. Het uitlaatsysteem is voorzien van kleppen waarmee de mate van geluid valt in te stellen. Het vierwielaandrijvingssysteem heet voluit AMG Performance 4Matic+ en beschikt onder meer over torque control, de mogelijkheid om het vermogen variabel over niet alleen de voor- en achteras, maar ook over het linker- en rechterachterwiel te verdelen.
Vanbuiten herken je de GLA 45 onder andere aan de nieuwe AMG-versies uiteraard te herkennen aan het spoilerwerk én aan grille met twaalf verticale lamellen. Uitgeklopte wielkasten, een motorkap met powerdomes: het zijn allemaal bekende AMG-ingrediënten die over de GLA zijn uitgestrooid.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik zou nooit eraan denken om een megane te kopen...van de 45amg droom ik ergens wel (niet om ooit het potentieel of mss 15% ervan te benutten) omdat ik het sjieke je ne sais quoi wel apprecieer, beetje zoals de golf gti die ook werd gekocht omwille het gewoon een verdraaid knap bakske was tov een gewone golf met die extra dingen die hem très bcbg maakten...maar die rs is toch wel erg snel ondanks zijn 120 pk minder
knap dat beide merken die ergens een alliantie hebben elks op hun manier hun kompleet eigen draai geven aan dit segment
(ik vind het te luid, maar kon het geluid vanbinnen van de amg best apprieceren, erg racy...al mag je nooit op een video afgaan)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zou nooit eraan denken om een megane te kopen...van de 45amg droom ik ergens wel (niet om ooit het potentieel of mss 15% ervan te benutten) omdat ik het sjieke je ne sais quoi wel apprecieer, beetje zoals de golf gti die ook werd gekocht omwille het gewoon een verdraaid knap bakske was tov een gewone golf met die extra dingen die hem très bcbg maakten...maar die rs is toch wel erg snel ondanks zijn 120 pk minder
knap dat beide merken die ergens een alliantie hebben elks op hun manier hun kompleet eigen draai geven aan dit segment
(ik vind het te luid, maar kon het geluid vanbinnen van de amg best apprieceren, erg racy...al mag je nooit op een video afgaan)
Desalniettemin vind ik het leuk dat die dingen nog verkocht worden voor ze in de toekomst helemaal onbetaalbaar gaan worden. Ik kan echt genieten van het kijken naar en het horen van......Prachtig toch!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment