Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Corvette C8 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chevrolet Corvette C8 (2020)

    NU MET MIDDENMOTOR!

    DÍT IS DE NIEUWE CHEVROLET CORVETTE STINGRAY!

    Chevrolet heeft onder toeziend oog van de wereldpers het doek getrokken van de langverwachte achtste generatie van de Corvette. De nieuwe Amerikaanse spierbundel breekt op een belangrijk vlak met zijn voorganger. Zijn achtcilinder ligt namelijk niet in de neus, maar achter de voorstoelen!

    De in 2013 gepresenteerde uitgaande Corvette (C7) wordt opgevolgd door een auto die voor een revolutie in Corvette-land zorgt. Chevrolet heeft de krachtcentrale van de Corvette sinds de lancering van de eerste generatie in 1953 immers voorin onder een lange motorkap verstopt, maar bij deze nieuwe achtste generatie ligt die achtcilinder achter de voorstoelen.

    Hart

    De achtcilinder, met cilinderuitschakeling, heeft een inhoud van 6,2 liter en levert in de basis 495 pk en 637 Nm. Het maximum koppel wordt bij 5.150 tpm vrijgegeven. De nieuwe Corvette is daarbij vooralsnog alleen met een automatische achttraps automaat met dubbele koppeling leverbaar. De Corvette kennende, komen er de komende jaren diverse varianten bij. Mogelijk zitten daar varianten bij met meer vermogen en misschien ook wel met een handbak. Hoe dan ook, de Corvette Stingray die nu is getoond, moet een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h - met launch control - in minder dan 3 tellen afleggen en dat maakt deze versie al tot de snelst sprintende Corvette ooit. Het wagengewicht ligt in de basis op 1.530 kilo en de auto is in de standen Weather, Tour, Sport en Track te rijden. Nieuw zijn de rijmodi MyMode en Zmode. In MyMode kun je diverse parameters zelf instellen, waar Zmode nog een stapje verder gaat en je ook toegang geeft tot het instellen van de bak en motor.

    Exterieur

    Hoewel de koets van de nieuwe Corvette met name aan de achterkant elementen bevat die de bekende Corvette-sfeer ademen, is het exterieur ongetwijfeld schokkend voor de liefhebber van de oude 'Vettes. Uiteraard zijn de verhoudingen van deze nieuwkomer anders dan dat je van de modelreeks gewend bent. De neus is korter, de kont langer. Chevrolet's supercar meet 4,63 meter in de lengte en daarmee is -ie zo'n 13 centimeter langer dan zijn voorganger. Daarnaast is de nieuwe Corvette 1,93 meter breed en slechts 1,23 meter hoog. Tussen de voor- en achteras bevindt zich een afstand van 2,72 meter. Standaard heeft de Corvette een verwijderbaar dakpaneel waarmee de auto zich in feite omtovert tot een targa.

    Chevrolet belooft dat de nieuwe generatie Corvette een betere gewichtsverdeling heeft dan zijn voorganger en dat het stuurgevoel veel directer is, onder meer omdat de bestuurder dichter op de vooras van de auto zit. Hoewel Chevrolet met de Corvette mikt op een auto die supercarprestaties levert, moet -ie ook dagelijks inzetbaar zijn en dat betekent: comfortverhogende zaken. De elektrisch bedienbare stoelen hebben een geheugenfunctie, het stuurwiel is verwarmbaar, de 'Vette heeft een bandenspanningssensor, is leverbaar met een 10 en met een 14 speakers tellend audiosysteem van Bose en ga zo maar door.

    Met een optionele lift-kit is de neus van de auto tijdelijk 4 centimeter hoger van de weg te krijgen, handig voor drempels. Het systeem is gekoppeld aan GPS en is in te stellen om tot 1.000 locaties te onthouden waar het vervolgens automatisch in werking treedt. Ook het eerder genoemde launch control is samen met zaken als een elektronisch sperdifferentieel, een achterspoiler die tot 180 kilo aan downforce genereert en Magnetic Ride Control op de optielijst te vinden.

    Z51

    Chevrolet presenteert direct het Z51 Performance Package, een optionele set onderdelen die onder meer bestaat uit een beter koelsysteem, grotere remschijven en een sportuitlaatsysteem.

    Interieur

    De uitgaande Corvette was onder andere vanbinnen een verademing ten opzichte van zijn voorganger. Het interieur werd namelijk niet alleen designtechnisch, maar ook kwalitatief naar een hoger plan getild. Het met in diverse kleuren leer leverbare binnenste van deze nieuwe Corvette is duidelijk als Corvette-cockpit herkenbaar, maar Chevrolet zet de stijgende lijn die het de afgelopen jaren met de Corvette liet zien gewoon door. De gebruikte materialen moeten hoogwaardiger zijn en het geheel is naar 'Vette-maatstaven volgestopt met moderne technologie. Leuk weetje: ten opzichte van de vorige Corvette zit je in deze nieuwe generatie 42 centimeter meer naar voren.

    Achter het aan zowel de onder- als bovenzijde afgeplatte en opvallend genoeg tweespaaks stuurwiel zien we een 12-ich groot digitaal instrumentarium en ook aan de rechterzijde daarvan zien we een digitaal display. Dat aanraakscherm hoort bij het infotainmentsysteem. De bestuurder en de bijrijder worden van elkaar gescheiden door een forse middentunnel.. Opvallend zijn verder de brede armsteunen in de portieren en de dunne, met knopjes volgepropte 'brug' naast de al genoemde middentunnel. Met deze dunne knoppenbatterij zijn zaken als de temperatuur en de ventilatie te regelen. De bijrijder kijkt uit op een stel dunne ventilatieroosters. Ook in de uitgaande Corvette had de bijrijder niets dan uitstroomopeningen om naar te staren. Zowel in de neus als achter de achtcilinder kun je bagage kwijt. Het totaal aantal liters ligt op 357, genoeg voor twee golftassen.

    De nieuwe 'Vette loopt later dit jaar in GM's Bowling Green Assembly-fabriek voor het eerst van de band. Leuk nieuws voor onder andere de Engelsen: voor het eerst in de geschiedenis van de Corvette komt hij ook fabriek-af in rechtsgestuurde vorm beschikbaar.

    Bron: Autoweek




























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    2020 Chevy Corvette Will Start Under $60,000

    It’s here – and it’s relatively affordable.


    That’s right folks, you can snag a brand-new 2020 Chevrolet Corvette for less than $60,000… assuming you get to the online pre-order form in time. At the price, the C8 includes a 450-horsepower (335-kilowatt) 6.2-liter V8 – mounted in the middle, of course – yielding a 0-60 mile-per-hour (96 kilometers per hour) time of less than three seconds. That’s impressive, considering the cost.

    Chevrolet announced the C8’s sub-$60K starting price and the availability of an online configurator at the coupe’s launch today in L.A. But, the company didn’t go into exact details on things like options, trims, and packages. Already we know that with the optional Z51 Performance Package, the Corvette’s horsepower figure jumps to 495 (369 kW). But Chevy hasn’t divulged pricing on that package just yet.

    For reference, the outgoing C7 Corvette starts at $55,900. So, even with an all-new layout and a brand-new 6.2-liter V8 underhood, the C8 Corvette only gets a sub-$5,000 increase over its front-engined predecessor. Compare that to other mid-engined sports car from Acura, McLaren, Ferrari, and others, and the Corvette undercuts all of them. Though, we assume that more-powerful variants down the line will be a bit more expensive.

    No word on exactly when the new C8 Corvette goes on sale, but we expect it in dealerships before the end of the year. And for our friends across the Pond, Chevy says it already has the blueprints in place for a right-hand drive model.

    Bron: https://www.motor1.com/news/360690/2...orvette-price/

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Valt best mee deze bruut en de prijs ook.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Wouden ze Ferrari proberen te kopiëren?
        Wat een lelijk ding.

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Ik zou qua looks ook de vorige verkiezen, deze nieuwe mist toch wat identiteit en is tegelijk precies nog meer "in your face" wat de laatste tijd de rage lijkt te zijn bij ontwerpers.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              't Is eens wat anders. Vind het geheel wel geslaagd.

              Comment


              • #8














                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Die rij knoppen rechts op de middentunnel is ook wel speciaal, maar of dat zo handig is?
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • #10
                    Knopkes.

                    Comment


                    • #11
                      ALS HOLDEN NAAR AUSTRALIË

                      NIEUWE CORVETTE VOOR HET EERST OOK RECHTSGESTUURD

                      De eerder vandaag gepresenteerde en langverwachte Chevrolet Corvette C8 is niet alleen de eerste productie-Corvette met middenmotor, maar ook de eerste generatie van het legendarische model dat in een rechtsgestuurde variant zal verschijnen.

                      Dat heeft Holden, de Australische tak van General Motors, bevestigd. De ‘right-hand-drive’-Corvette zal in Australië op de markt gaan verschijnen onder de vlag van dat merk, al is daarmee niet gezegd dat de Australiërs ook hun eigen logo op de auto plakken. Het kan ook simpelweg bij ‘Corvette’ blijven, zoals dat in Europa ook jaren het geval was.

                      Beelden van de rechtsgestuurde Corvette zijn er overigens nog niet, de bovenstaande afbeelding is een gespiegelde foto van een Amerikaans exemplaar. Dat de rechtsgestuurde ‘Vette komt, is natuurlijk niet alleen goed nieuws voor de Australiërs. Het betekent dat de auto ineens ook geschikt is voor Japan, het Verenigd Koninkrijk en tal van andere linksrijdende landen, maar General Motors heeft nog niet bevestigd dat de nieuwkomer ook daar leverbaar zal zijn.


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Knap!



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ook de convertible zal de volgende maanden verschijnen. Paar screenshots uit een teaservideo.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            LEKKER WEGVOUWEN

                            CHEVROLET BLIKT VOORUIT NAAR CORVETTE CONVERTIBLE

                            Gisteren presenteerde Chevrolet een volledig nieuwe Corvette Stingray, een supercar die nu voor het eerst met een achter de stoelen geplaatste motor in productie gaat. Tijdens de presentatie van de nieuwe Corvette Stingray hebben de Amerikanen al de eerste beelden van de op stapel staande Corvette Convertible getoond.

                            De nieuwe Corvette Stingray heeft altijd een uitneembaar dakpaneel, dat je handmatig moet verwijderen en in de daarvoor bestemde plek in de bagageruimte kunt opbergen. Tijdens de presentatie van de Corvette ( C8 ) heeft Chevrolet een video laten zien waarin de volgend jaar te introduceren Corvette Convertible te zien is.

                            Op onze helaas niet al te scherpe screenshots is een auto te zien die uiteraard sterk lijkt op de reguliere nieuwe Corvette. Een groot verschil: deze Corvette Convertible krijgt een stoffen kapje dat zich elektrisch laat opvouwen. Ook is het glazen achterdek van de reguliere Corvette Stingray ingwisseld voor een exemplaar dat de auto iets meer een Convertible-sfeer laat ademen, al was de open versie van de vorige Corvette beduidend meer 'cabrio'.





                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Wel,denk in het echt dat het een machine is,eentje die je wel gaat nakijken op de weg.

                              Comment


                              • #16
                                Wat Corvette geschiedenis,

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vindt hem prachtig! Hoeveel keer gaat die niet “ kijk, ne Ferrari” genoemd worden?
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Ik vindt hem prachtig! Hoeveel keer gaat die niet “ kijk, ne Ferrari” genoemd worden?
                                      Enkel in nederland en in het vlaamse deel van belgie.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Irl gezien onder camo en ik dacht dat het een McLaren was, nu op de foto’s is de voorkant die precies van een F430.

                                        Niet mijn ding deze, doe mij maar een C6 ZR1.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X