Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW T-Roc Cabrio (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW T-Roc Cabrio (2020)

DIT IS DE VOLKSWAGEN T-ROC CABRIO

Met het wegvallen van de New Beetle Cabrio streepte Volkswagen meteen zijn laatst overgebleven cabrio van de modellenlijst. Tot nu, want de Wolfsburgers komen met een nieuw zomers model. Zie hier: de T-Roc Cabrio.

Eens in de zoveel tijd gooien ze de haren los bij Volkswagen en is het tijd voor een speelse variant van bestaande modellen. We noemen een extreem opgehoogde Golf Country, de kleurrijke Harlekin-lijn van de Polo, de 224 pk sterke New Beetle GSI of de goudkleurige, opgehoogde New Beetle Dune. Na het zien van de - opvallend genaamde - T-Cross Breeze Concept tijdens de Autosalon van Genève in 2016 wisten we dat Volkswagen bezig was met een eventuele nieuwe ‘mafklapper’. Drie jaar later is de kogel dan eindelijk door de dakloze kerk: de T-Roc komt er als cabriolet.

Het lijkt een simpele klus: men pakt een SUV, hakt het dak eraf en klaar is Kees. Wie echter goed kijkt, ziet dat er meer werk verricht is. De T-Roc Cabrio meet bijvoorbeeld 4,27 meter en groeide dus vier centimeter in vergelijking met de reguliere T-Roc. Drie van die vier centimeters komen ten goede aan een langere wielbasis. Daarnaast is het kapje, dat zich in negen tellen tot een snelheid van 30 km/h elektrisch laat openen en sluiten, natuurlijk niet de enige aanpassing ten opzichte van de dichte T-Roc. Volkswagen geeft de opgehoogde cabriolet rolbeugels, die bij een mogelijk ongeluk worden geacht de achterpassagiers te beschermen. Achterpassagiers inderdaad, want ook de T-Roc Cabrio moet gewoon plek bieden aan vier inzittenden. Verder levert de Cabrio natuurlijk twee zijdeuren in en slikt hij beduidend minder bagage: 284 liter tegen de originele 445 liter.

Onder de motorkap houden enkel benzinemotoren zich schuil, want Volkswagen levert de T-Roc niet als diesel. Op de motorenlijst vinden we wel de bekende 1.0 TSI met 115 pk en 150 pk sterke 1,5-liter.

Voor zijn marktintroductie moeten we nog even geduld hebben. Volkswagen heeft deze namelijk voor volgend jaar lente in de agenda gezet. Prijzen volgen tegen die tijd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

SUV/cabrio is voor mij nog altijd een combinatie die niet werkt qua looks, maar het zal wel weer lekker verkopen.

Comment

van de evoque is er bij de 2de serie wel geen cabrio meer ontwikkeld, zelfs in brasschaat waar het vol range rovers rijdt, zie je er geen 1, wrs mi omdat het uiterlijk toch maar discutabel blijft en het ligt daar toch niet zozeer aan de (meer)prijs

Comment

Er zijn mooier cabrio's dan deze.

Comment

Een straat verder rijdt er een Turks meisje met een knal oranje Evoque Cabrio. Ik kan die wagen wel waarderen, evenals deze T-roc cabrio.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Om het op z'n hollands te zeggen, getverderrie.

Comment

Ik heb nu trouwens al een paar keer in een T-roc gezeten, en dat interieur met dat harde plastic, vind ik toch wel VW onwaardig, moet ik zeggen.

Comment

Ik lees hier vaak dat mensen bepaalde modellen afkraken omdat het bestaat. Maar een SUV/SAV cabrio is iets dat ik niet snap en niet kan smaken. Die proporties kloppen helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      van de evoque is er bij de 2de serie wel geen cabrio meer ontwikkeld, zelfs in brasschaat waar het vol range rovers rijdt, zie je er geen 1, wrs mi omdat het uiterlijk toch maar discutabel blijft en het ligt daar toch niet zozeer aan de (meer)prijs
                      Weet niet of het aan de meerprijs niet zou liggen, want de laatste keer dat ik het had bekeken, was er een enorme meerprijs.

Comment

Meent ge dat nu, een T-Roc cabrio
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Ik ben fan!
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

En nu het waarom: https://www.hln.be/auto/een-open-suv...brio~ac3a433c/

Comment

Denk dat het driecilinderke toch aardig z'n best zal mogen doen om zo'n T-roc cabrio vooruit te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Weet niet of het aan de meerprijs niet zou liggen, want de laatste keer dat ik het had bekeken, was er een enorme meerprijs.
                                moest het echt gewild zijn geweest, worden er wel beurzen opengetrokken worden, er zijn wel meer overprijsde zaken die toch verkocht worden, toch in voldoende aantallen om er winst op te pakken, en was er winst geweest, was de 2de gen open evoque een feit
                                ...de sterren stonden nochthnas goed voor de evoque cabrio, land rover (tata) verwachtte er veel van

Comment

Leven als de 2de of 3de wagen.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

moest het echt gewild zijn geweest, worden er wel beurzen opengetrokken worden, er zijn wel meer overprijsde zaken die toch verkocht worden, toch in voldoende aantallen om er winst op te pakken, en was er winst geweest, was de 2de gen open evoque een feit
                                    ...de sterren stonden nochthnas goed voor de evoque cabrio, land rover (tata) verwachtte er veel van
                                    Mss wel, mss niet. Maar als bepaalde zaken zo duur worden tot ze in de buurt van iets anders komen, kiezen de mensen dan liever voor iets anders. Als een Ford maar €5000 goedkoper is dan een BMW, zullen 90% van de mensen voor die BMW kiezen.

Comment

Serieus, 5000 euro is in de buurt komen??
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Onbegrijpelijk dat VW de Roadster Bluesport (die quasi volledig ontwikkeld was) destijds niet op de markt bracht en dit afschuwelijke gedrocht wel. Teleurstellend.

Comment

Working...
                                        X