Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS6 C8
Collapse
X
-
AUDI RS6 AVANT EN RS7 SPORTBACK PERFORMANCE: STERKER ÉN LICHTER
SNELLER ÉN LICHTER
Speciaal voor wie niet meer enthousiast wordt van de 600 pk die de 4.0 V8 die de Audi RS6 Avant en RS7 Sportback op de been brengen, heeft Audi een extra krachtige versie van zijn sportieve knallers ontwikkeld. We heten welkom: de RS6 Avant Performance en de RS7 Sportback Performance.
De Audi RS6 Avant en RS7 Sportback zijn, als we de almachtige R8 en RS e-tron even vergeten, tot de absolute sportieve top van Audi. De huidige versies hebben allebei een 600 pk en 800 Nm krachtige 4.0 V8. Die met twee turbo's uitgeruste achtcilinder schroeft Ingolstadt voor de nieuwe RS6 Avant Performance en RS7 Sportback Performance nog even verder op.
In de RS6 Avant Performance en RS7 Sportback Performance schopt de 4.0 V8 het namelijk tot 630 pk en 850 Nm. Daarmee zijn ze 30 pk en 50 Nm sterker dan de reguliere RS-modellen. Met die extra spierkracht dendert het tweetal in 3,4 seconden naar 100 km/h. Daarmee zijn ze 0,2 tellen rapper dan de 'gewone' uitvoeringen met 600 pk. Schakelen gaat met de bekende achttraps tiptronic-automaat die nog iets rapper schakelt dan de reguliere transmissie. Audi Sport maakt verder de stuurinrichting een tandje directer en het middelste differentieel zou nu iets lichter zijn. Tot 70 procent van het vermogen gaat naar de vooras, terwijl de achteras tot 85 procent van de 630 pk en 850 Nm voor zijn kiezen kan krijgen.
Audi RS6 Avant en RS7 Sportback Performance.
Het RS-tweetal is niet alleen krachtiger, maar eveneens marginaal lichter. Audi past minder isolatiemateriaal toe in het interieur, in het motorcompartiment aan aan de achterzijde. Het resultaat: een gewichtsreductie van 8 kilo. De RS6 Avant Performance legt 2.090 kilo in de schaal, de RS7 Sportback Performance weegt 2.065 kilo. Het RS Dynamic Package waarmee je bij de reguliere RS-versies de topsnelheid kunt verhogen tot 280 km/h is standaard. Is dat nog niet genoeg, dan kun je het RS Dynamics Package Plus bestellen, waarmee de topsnelheid toeneemt tot 305 km/h. Verder is koolstofkeramische RS-remmerij van de partij.
De twee speciale varianten staan standaard op 21-inch tienspaaks aluminium wielen. Tegen meerprijs levert Audi 22-inch lichtmetalen exemplaren in metallic zwart, matgrijs, matzwart of 'neodymium gold'. De speciale lichtgewicht sloffen leveren de auto's een gewichtsreductie van 20 kilo op. Ongeacht de gekozen wielen vouwt Audi Sport Continental Sport Contact 7-rubber eromheen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBlijft een dikke auto, maar wat doe je er nog mee in het huidige verkeer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBlijft een dikke auto, maar wat doe je er nog mee in het huidige verkeer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
zie ze relatief gezien toch genoeg rondrijden
Reden vlot zonder overdrijven.
Comment
-
Was recent nog bij de dealer waar er terug een vette uitgeruste klaar stond voor ophaling... en dat voor de netto meeneemprijs van 182k .... de dealer vertelde me dat ze nog nooit of te nimmer meer van deze verkocht hebben dan de laatste 2 jaar , bijna minstens om de 2 weken noteren ze zo eentje in hun orderboek wist hij me te vertellen... en heel weinig lichte vracht versies... er zijn nog heel veel mensen met een goed gevulde bankrekening blijkbaar ... er eentje kopen is een ding , er mee rondrijden en alle kosten er rond dragen is nog wat anders mijn gedacht ... blijft wel een machtige ketel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenWas recent nog bij de dealer waar er terug een vette uitgeruste klaar stond voor ophaling... en dat voor de netto meeneemprijs van 182k .... de dealer vertelde me dat ze nog nooit of te nimmer meer van deze verkocht hebben dan de laatste 2 jaar , bijna minstens om de 2 weken noteren ze zo eentje in hun orderboek wist hij me te vertellen... en heel weinig lichte vracht versies... er zijn nog heel veel mensen met een goed gevulde bankrekening blijkbaar ... er eentje kopen is een ding , er mee rondrijden en alle kosten er rond dragen is nog wat anders mijn gedacht ... blijft wel een machtige ketel...
Blijkbaar nog veel mensen die rap iets speciaals willen voor ze naar een EV moeten gaan.
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Comment
-
Comment
Comment