Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLE Coupé (2019)
Collapse
X
-
Prachtig interieur, zeker met het AMG stuur maar verder vind ik dat een heel lelijke wagen.
De Porsche Cayenne Coupe lijkt qua lijnen heel erg sterk op een GLC die proportioneel gewijs beter klopt imho. De scherpere lijnen aan de achterkant en de koffer maken de Cayenne Coupe veel interessanter dan deze, die mij er, zeker langs achter, te Aziatisch uitziet.
Comment
-
er valt niet alles mee uit te leggen...en eigenlijk zeg ik nix want ik vergelijk de gewone versies...ik geraak de coupe versies niet gegoegeld
maar een gestroomlijnd ontwerp heeft wél beperkingen
2020 gle cx 0.29
2020 cayenne cx 0.35
verder geef ik u volledig gelijk
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenHet doelpubliek van deze wagen laat zich niet tegenhouden door die beperkingen. Kofferruimte is geen issue want anders zou je het reguliere model of een break kopen.
Dit model draait vooral om het uiterlijk en de presence, en dat brengt het dan terug naar persoonlijke smaak...
Dus ja, vooral het uiterlijk.
Comment
-
VOLGENS VERWACHTING
MERCEDES-AMG GLE 63 (S) 4MATIC COUPÉ BREEKT LOS
In november presenteerde Mercedes-Benz de heftige AMG 63 én 63 S-smaken van de toen kakelverse GLE en nu komt ook diens sportiever gelijnde broer, de GLE Coupé, over die twee AMG-versies te beschikken.
Beide krachtigste smaken van het GLE Coupé-gamma krijgen de inmiddels bekende 4,0-liter biturbo-V8 als krachtcentrale, een achtcilinder die in de 63S nog een stap krachtiger is. In de GLE 63 levert die machine in de basis 571 pk en 750 Nm, maar dankzij het 48V-systeem én Mercedes' EQ Boost-starter-generator zoemt er onder bepaalde omstandigheden 22 pk extra mee. Schakelen gaat middels een AMG Speedshift-transmissie met dubbele koppeling en negen verzetten. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h duurt slechts 4,0 tellen. Zijn topsnelheid: 250 km/h.
Meer is in de wereld van AMG altijd beter en dus is de GLE 63 S met zijn 612 pk en 850 Nm nóg krachtiger dan de reguliere GLE 63. Deze AMG-variant, die eveneens van de 22 EQ Boost-pk's profiteert, dendert in 3,8 tellen naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 280 km/h. Die topsnelheid is ook haalbaar voor de non-S, al moet je dan bijbetalen voor het Drivers Package.
Vanbuiten zijn de GLE 63's van hun mildere broers en zussen te onderscheiden door hun verchroomde grille met verticale spijlen, een typisch AMG-kenmerk. Ook de nieuwe motorkap met sterke welvingen, het sportiever ogende bumperwerk, de vierkhoekige uitlaateindstukken én het forse 20- tot 22-inch grote lichtmetaal zijn herkenningspunten. Vanbinnen monteert Mercedes-AMG niet alleen sportpedalen, maar ook sportstoelen. Voor het digitale instrumentarium is een nieuw Supersport-thema te kiezen waarin onder meer een G-krachtenmeter en een stopwatch zijn opgenomen.
Andere bekende AMG-kruiden komen in de vorm van adaptieve luchtvering met stabilisatoren (AMG Active Ride Control) die het hellen van de koets tegen moeten gaan. De stuurinrichting is volgens Mercedes-Benz een stuk directer, De Duitsers monteren extra krachtige remmerij én Mercedes-AMG geeft de GLE's een nieuwe rijmodus die via AMG Dynamic Select kan worden gekozen: Race. Ook nu is het 4Matic-systeem in staat om al het vermogen naar de achteras te sturen.
Prijzen en andere specifieke informatie volgt spoedig.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hybride Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic ook als Coupé
Mercedes-Benz breidt het aanbod van de GLE Coupé uit met de ‘350 de 4Matic’. De dieselhybride is per direct te bestellen.
De Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, zoals de uitvoering voluit heet, is er vanaf nu ook als GLE Coupé. De uitvoering met schuin aflopende daklijn krijgt dezelfde hybride aandrijflijn als de reguliere GLE, met 2.0 viercilinder dieselmotor als basis.
Op de 100 kW (136 pk) sterke elektromotor kan de GLE over een afstand van 107 kilometer volledig elektrisch rijden. Die waarde is gemeten volgens de oude NEDC-methode en zal dus in praktijk wel wat lager zijn, maar toch zet de GLE voor een stekkerhybride indrukwekkende cijfers neer. Het accupakket is met een inhoud van 31,2 kWh dan ook behoorlijk krachtig. De batterijen kunnen met een reguliere of een snellader worden opgeladen. De vloer van de bagageruimte ligt hoger dan bij de niet-hybrideversies, om de accu’s een plaats te kunnen geven.
De GLE 350 de 4Matic Coupé heeft een systeemvermogen van 320 pk, het totale koppel is maar liefst 700 Nm. De hybride SUV-coupé kan een aanhanger van maximaal 2.500 kilogram trekken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Heb eens met zo een gle63 s coupe meegereden. Totaal geen fan van maar om dat eens in perspectief te zetten... 0 naar 100 even rap als de sl65 black series van 10 jaar geleden... En dat was de sl die mening lambo en Ferrari eigenaren stil kreeg terwijl zo een gle een kleine vrachtwagen is. Toch zonde dat mensen zoiets verkiezen boven een classieke coupe... Niet te begrijpenlets have some more member berries
Comment
-
MERCEDES-BENZ GLE IS SNELSTE SUV TER WERELD
Brabus maakt van de Mercedes-AMG GLE 63 Coupé de snelste straatlegale SUV ter wereld. De van nature al bepaald niet kinderachtige AMG 63-versie is als 900 Rocket Edition even overdreven als bloedsnel.
De kans dat je in een Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé om vermogen verlegen zit, achten we vrij klein. De sterkste variant van de GLE Coupé die Mercedes-Benz kan leveren heeft namelijk een 612 pk en 850 Nm sterke biturbo 4.0 V8 als krachtcentrale. Wie die ruim 600 pk toch te min vindt, kon al bij Brabus aankloppen voor een tot 800 pk en 1.000 Nm opgepompte versie daarvan. Die losgeslagen versie moet zijn meerdere nu erkennen in de Brabus 900 Rocket Edition, een compleet doorgesnoven SUV die volgens zijn scheppers direct de titel 'snelste straatlegale SUV ter wereld' claimt.
De knotsgekke Brabus 900 Rocket Edition is een tot maar liefst 900 pk en - op papier - 1.250 Nm opgeschroefde versie van de GLE 63 S Coupé. Volgens Brabus is het maximum koppel echter begrensd op 1.050 Nm. Met die bonk primitieve oerkracht sprint de platgedrukte GLE in 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid van de 2,5 ton wegende SUV ligt op een intense 330 km/h. Brabus heeft de 4.0 V8 opgeboord tot 4,5-liter en heeft onder meer de turbo's en het inlaattraject aangepast. De vliegensvlugge GLE is natuurlijk volgehangen met uiterlijke extraatjes en staat daarbij op heftig ogende 24-inch grote Monoblock-wielen met uit koolstofvezel vervaardigde inzetstukken. Onder de auto hangt een aangepast uitlaatsysteem met uitlaateindstukken die een diameter van 9 centimeter hebben. Stil thuiskomen is er toch bij dankzij een speciale 'Coming Home'-modus. Brabus legt de auto 2,5 centimeter dichter tegen het asfalt dan het origineel. Het interieur is wel heel opvallend uitgevoerd, compleet met een overdaad aan in het rood uitgevoerde delen.
Brabus gaat slechts 25 exemplaren bouwen. Stuk voor stuk hebben ze een kale vanafprijs van €381.243 exclusief belastingen...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment