Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i10 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai i10 (2020)

    VOLBLOED EUROPEAAN

    HYUNDAI I10 VOLLEDIG NIEUW NAAR IAA

    Voor Hyundai wordt de IAA 2019 het feest van de volledig nieuwe Hyundai i10. Waar andere merken het A-segment vaarwel zeggen, gaat Hyundai er met frisse moed tegenaan. Wij mochten aan de vooravond van de beurs vast even om de auto heen lopen en erin plaatsnemen.

    De compacte klasse staat door de transitie flink op de tocht. De drieling 108, C1 en Aygo krijgt geen navolging meer en ook het bekende trio Mii, CitiGo en Up zal in zijn huidige vorm een zachte dood sterven. Deze auto's zijn eigenlijk alleen in Europa succesvol en dat is voor veel merken een te kleine markt om voor te investeren. Hyundai denkt daar anders over en heeft juist voor Europa een gloednieuwe i10 bedacht. In 2013, toen het huidige model zijn intrede deed, zette het in één klap al zijn concurrenten op achterstand door onder meer een grote AutoWeek-multitest te winnen en ook de duurtest-i10 die we destijds inzetten, mocht na diensttijd met een uitstekend rapport huiswaarts keren.

    Doorontwikkelde techniek

    Dat is mooi, want de nieuwe i10 staat grotendeels op dezelfde techniek, zij het natuurlijk stevig doorontwikkeld. Desalniettemin is natuurlijk zowel het interieur als de koets volledig nieuw. Om met de buitenkant te beginnen: de nieuwe i10 heeft een 4 cm langere wielbasis, is 2 cm lager en eveneens 2 cm breder. Dat alles geeft hem duidelijk meer 'stance' (wie een goed Nederlands woord weet: graag!) en de tweekleurige uitvoering die wij bekeken, ziet er nog wat rijker uit. De grote, trapeziumvormige grille heeft twee ronde dagrijlampen met honingraatmotief op de hoeken en een stel scherp getekende koplampen daarboven. De zijraampartij loopt uit in een scherpe punt die die C-stijl in tweeën lijkt te splijten en achterop prijkt een horizontaal vlak dat door C-vormige achterlichtmotieven lijkt te worden vastgehouden.

    Wie de two-tone-rage helemaal beu is, kan gewoon voor één kleur kiezen. In totaal komen er tien koetskleuren (waaronder drie nieuwe) en twee dakkleuren (zwart en rood), wat het totale aantal varianten op 22 brengt.

    Veiligheidssystemen

    Ook vanbinnen heeft de tijd niet stilgestaan. Het dashboard wordt gedomineerd door een brede 'dakkapel'. Veel horizontale lijnen en luchtroostertjes die zo ver mogelijk naar buiten zijn geplaatst, moeten het gevoel van ruimte een boost geven. Het zeshoekmotief dat we in de neus al aantroffen, komt hier ook op diverse plekken terug. Voor de bestuurder is er een opklapbare middenarmsteun. Op de middenconsole krijg je, afhankelijk van de uitvoering, een radio met monochroom display of een 8 inch aanraak-kleurenscherm met Apple CarPlay en Android Auto, interactieve navigatie, Bluetooth en een achteruitrijcamera. Een SOS-knop in het dak maakt het gemakkelijk om in noodgevallen hulp op te roepen en wordt ook geactiveerd zodra de airbags worden opgeblazen.

    Over veiligheid gesproken: de nieuwe i10 wordt leverbaar met onder meer rijbaanhulp, botspreventie, voetganger- en verkeersbordherkenning, automatisch grootlicht en vermoeidheidsherkenning. Met Bluelink kun je door middel van een app allerlei functies van je i10 op je smartphone in de gaten houden en bijvoorbeeld thuis uitgestippelde routes naar de navigatie verzenden.

    De kofferruimte meet 252 liter en heeft een bodem die op twee hoogtes in te stellen is. In de bovenste stand vormt hij bij neergeklapte rugleuningen van de achterbank een vlakke laadvloer. Op de achterbank kun je kiezen uit een twee- of driezitsconfiguratie.

    Drie- of viercilinder

    Over de motorisering moeten we nog een tikje vaag doen. Zeker is dat Hyundai de nieuwe i10 gaat bouwen met twee verschillende, bekende motoren, beide met start-stopsysteem: de 1.0 driecilinder MPI met 67 pk en 96 Nm en de 1.2 viercilinder MPI met 84 pk en 118 Nm koppel.

    De productie van de i10, die is ontworpen en ontwikkeld in Europa en in Turkije van de band zal rollen, start in november en dat betekent dat de eerste exemplaren rond de jaarwisseling het asfalt zullen betreden.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Der staat hier eentje van de huidige generatie in mijn garage. Super handig karretje. Te traag met de 1.0, maar met wat geduld komt hij overal. Der staat een duurdere Smart forfour naast, maar de i10 is in dagelijks gebruik de aangenaamste van de twee. Ik zou die nieuwe generatie blindelings kopen moesten we nood hebben aan nog een koekendoos.

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Raar dat er zoveel fabrikanten stoppen met het produceren van kleine wagentjes. Mooi dat Hyundai deze nog ontwikkeld heeft.

          Comment


          • #6
            net als renault en fiat blijft hyundai blijkbaar geloven dat de kleinsten een rol kunnen blijven spelen.
            laat de anderen zich maar terugtrekken , des te groter is de koek voor de overblijvers

            Comment


            • #7
              Als ik de prijsevolutie zie van auto's en autobelastingen heb ik zo'n vermoeden dat die kleintjes nog populair gaan worden.

              Comment


              • #8
                Leuke stadsmus! Ze zijn daar goed bezig bij Hyundai-Kia.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Als ik de prijsevolutie zie van auto's en autobelastingen heb ik zo'n vermoeden dat die kleintjes nog populair gaan worden.
                    inderdaad,de prijsevolutie dreigt voor velen een grote struikelblok te worden.
                    hoewel de klanten het vaak zichzelf aandoen,kijk maar eens hoeveel basisversie's er bollen.....,
                    in de toonzaal kan het bij velen niet op,optie,s hier,speelgoedje daar,en uiteindelijk niet eens weten waarvoor het allemaal dient,
                    maar een 'kale' versie hoo nee dat wil ik niet,en die versie 30 of 40% duurder maken is helemaal niet moeilijk.

                    Comment


                    • #11
                      er is (nog, kan snel veranderen) geld genoeg onder de mensen, andre
                      ook al willen ons veel doen geloven dat we allemaal in lompen over straat wandelen en boterhammen met bruine suiker moeten wreten

                      Comment


                      • #12
                        Er zijn toch een paar opties die voor mij op een wagen moeten zitten. Klimaatregeling, snelheidsregelaar en een stuur.

                        Comment


                        • #13
                          Ligt evengoed aan de prijzenpolitiek van sommige merken. Als ik een bepaalde -lees: krachtigere- motor wil, dan moet je verplicht een een luxere versie kopen. En dan krijg je idd dingen die je niet zou nemen als je echt zou kunnen kiezen. En al te vaak zijn de basisversies totaal ondergemotoriseerd.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Ligt evengoed aan de prijzenpolitiek van sommige merken. Als ik een bepaalde -lees: krachtigere- motor wil, dan moet je verplicht een een luxere versie kopen. En dan krijg je idd dingen die je niet zou nemen als je echt zou kunnen kiezen. En al te vaak zijn de basisversies totaal ondergemotoriseerd.
                            voor sommige personen zal dat inderdaad wel kloppen,voor anderen weer niet.
                            niet iedereen heeft behoefte aan die pk en koppelwedloop.
                            onlangs nog gezien bij een 80 jarige die amper weet waarvoor het gaspedaal dient.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              er is (nog, kan snel veranderen) geld genoeg onder de mensen, andre
                              ook al willen ons veel doen geloven dat we allemaal in lompen over straat wandelen en boterhammen met bruine suiker moeten wreten
                              geld genoeg?tja mss wel maar teveel bij dezelfde personen zeker?
                              kijk maar eens goed rondom je,1 ouder gezinnen zie je vaker en vaker he,en als je hier dan als eens leest dat sommige normale gezinnen een inkomen van 3500e/maand geen vette vinden dan weet ik het wel.deel dat door 2 en ze wreten bruine suiker en proberen de schijn zoveel mogelijk op te houden.

                              Comment


                              • #16
                                Hyundai i10 N Takes A Virtual Swing At The VW Up! GTI.



                                Hot city cars are not really that popular right now, but such a model would strengthen Hyundai's N performance division - and give the Germans another headache..
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • #17
                                  De Hyundai i10 N Line krijgt ook de 1.0 T-GDi driecilinder motor met 100 pk en 172 Nm koppel onder de motorkap.
                                  In de zomer van 2020 wordt hij leverbaar in Europa.



                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X