Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda E (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    ja dat kan zeker, voor 30-40k kan je al wel iets deftig kopen (bv. een e-208, ID.3, megane e-tech... ), dan heb je toch nog wat auto voor je geld (en lage gebruikskosten).
    Die honda e is echter een rijdende brooddoos.
    Als ik morgen elektrisch zou MOETEN beginnen rijden zou ik liever zo een brooddoos hebben dan een 208

trouwens ik vind de Honda E echt niet zo "klein" overkomen als je er naast staat, hij is juist in proportie.
    Last edited by Tigra; 13/04/2022, 22:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Als ik morgen elektrisch zou MOETEN beginnen rijden zou ik liever zo een brooddoos hebben dan een 208

trouwens ik vind de Honda E echt niet zo "klein" overkomen als je er naast staat, hij is juist in proportie.
      De koffer is klein. Voor de rest kan je met vier vlot zitten. De Honda is beter afgewerkt en comfortabeler, de andere zijn ruimer en hebben betere range. Het is maar wat je belangrijk vindt...

Voor mij heeft de Honda ook het meeste karakter, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ja maar een koekendoos is toch nog iets heel anders, dit is qua afmetingen vergelijkbaar met een Skoda Fabia of VW Polo, wil je een koekendoos ... dit is een koekendoos in mijn ogen

k Vind die Honda E ook karakter uitstralen, ik ben verre van een fan van de elektrische auto's, maar zo een E is sympathiek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Ja maar een koekendoos is toch nog iets heel anders, dit is qua afmetingen vergelijkbaar met een Skoda Fabia of VW Polo, wil je een koekendoos ... dit is een koekendoos in mijn ogen

k Vind die Honda E ook karakter uitstralen, ik ben verre van een fan van de elektrische auto's, maar zo een E is sympathiek
          Ik echt niet veel waarde aan het koekendoos statement. Ik heb ze grondig vergeleken en dan kom je nooit tot die conclusie. De Honda is net meer solide dan de anderen in het b segment. De 208 vind ik ook leuk en goed afgewerkt, maar het comfort is minder. De achterkant is minder goed qua ophanging, alles zit op die voorwielen. Ik rijd regelmatig e2008 en zet die steevast in Eco-modus omdat die met minder vermogen aangenamer rijdt. De eigenaar doet het net zo ... Die man is ook mee de Honda E gaan testrijden en had dezelfde conclusie over het comfort en de afwerking.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            ja dat kan zeker, voor 30-40k kan je al wel iets deftig kopen (bv. een e-208, ID.3, megane e-tech... ), dan heb je toch nog wat auto voor je geld (en lage gebruikskosten).
            mg ev met 70+kwh batterij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

mg ev met 70+kwh batterij
              Het is natuurlijk niet omdat iets evenveel kost dat je het kan vergelijken. Ik had voor dat geld ook mijn Vito kunnen vervangen. Maar die wagens vullen een heel andere behoefte in ...

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• onvergelijkbaar idd, maar als partikuliere enige auto mag je die niet over het hoofd zien, imo

Comment

onvergelijkbaar idd, maar als partikuliere enige auto mag je die niet over het hoofd zien, imo
                  Absoluut, maar overweeg je dan wel een B-segmenter? Als ik zag hoeveel hrv er klaar gemaakt moesten worden voor levering dan heeft Honda daar het antwoord.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• ik zie de honda eigenlijk een beetje als het equivalent van een mini....maar dan knapper

Comment

ik zie de honda eigenlijk een beetje als het equivalent van een mini....maar dan knapper
                      Had ze deze week naast elkaar

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• en dan nog een lange mini, de E is niet veel korter

Comment

• Ik heb afgelopen dinsdag nog een blauwe zien rijden, dat is ook wel een mooi kleurtje voor de Honda E.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb er nu toevallig daarstraks ook een gezien, zo klein is hij idd niet, alleen de bagageruimte is toch wel pover.

Comment

• We wanted to love this... | Honda e review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Honda e Advanced im Test - Klassik trifft auf Moderne | Reichweite - Verbrauch - Alltag - Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik begrijp echt de "motor achterin" rage niet bij kleine EV's, stop dat gewoon voorin, en zorg voor een fatsoenlijke koffer ruimte achterin, je kan amper tassen bootschappen kwijt in dat ding.
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• E-Kleinwagen auf der Langstrecke: Honda e 1.000km auf der Autobahn!

Comment

• Weer een mooie compacte auto die gaat verdwijnen

HONDA E GENEKT DOOR VRAAG NAAR ELEKTRISCHE SUV'S

EINDE IN ZICHT VOOR OPVALLENDE EV

De populariteit van SUV's zorgt er weer eens voor dat een model het veld moet ruimen. De Honda E houdt het namelijk na één generatie al voor gezien.

Nog geen vier jaar geleden stal Honda de show bij de IAA in Frankfurt met de Honda E. Een guitige EV met retrodesign en een interieur zoals we dat eigenlijk nog niet eerder hadden gezien. De creativiteit van de Japanners werd alleen niet echt beloond met riante verkoopcijfers en dat heeft voor een groot deel te maken met de achilleshiel van de Honda E: zijn rijbereik. Op dat gebied is de Honda E namelijk nooit indrukwekkend geweest en anno 2023 is 220 km volgens de WLTP-cyclus zelfs ronduit teleurstellend, terwijl de prijs wel relatief hoog ligt. Hier in Nederland staat de verkoopteller dan ook op een magere 167 stuks, dit jaar zijn er tot op heden slechts vier verkocht. De kans dat het er nog veel meer gaan worden, is klein. Honda is namelijk niet van plan om de Honda E nog een (wellicht wat meer bruikbaar) vervolg te geven.

De Honda e:Ny1 trekt hopelijk meer volk naar de Honda-showroom

Na één generatie houdt het namelijk vroeg of laat een keer op voor de Honda E, zo verklaart de topvrouw van Honda's Britse tak aan Autocar. Volgens haar komen er geen auto's meer in het formaat van de Honda E, omdat 'de markt vraagt om SUV's' en Honda daarom volop inzet op SUV's. Ook op elektrisch gebied slaat Honda die weg in en wel met de Honda e:Ny1. Die komt met een volle accu ook al bijna twee keer zo ver als de Honda E en is in die zin dus een stuk kansrijker. Met een Nederlandse vanafprijs van €48.750 (dus net wat teveel voor SEPP-subsidie) en een rijbereik van 419 km zal echter ook de e:Ny1 het hier niet makkelijk krijgen. Wanneer de Honda E uit productie gaat, is nog niet bekend. Waarschijnlijk duurt dat nog wel een jaar of twee.

Bron: Autoweek

Comment

• Het zal eerder de belachelijk hoge prijs voor zo een klein ding zijn dat hem de nek omwringt.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Het zal eerder de belachelijk hoge prijs voor zo een klein ding zijn dat hem de nek omwringt.
                                          Tja, dat geldt voor de meeste auto's tegenwoordig, zeker EV's en als je die dan ook nog particulier wilt aankopen

Comment

Working...
                                          X