Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda E (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda E (2020)

    IN PRODUCTIETRIM IN FRANKFURT

    DÍT IS DE HONDA E

    Honda ziet in de IAA van Frankfurt de uitgelezen kans om de productieversie van zijn volledig elektrische E te presenteren.

    De weg naar de lancering van de elektrische Honda E kent een lange aanloop. De auto die zijn leven begon als ogenschijnlijk productierijpe Urban EV Concept kreeg er in zijn ontwikkelingsfase een stel achterportieren bij en werd later de wereld ingestuurd als E Prototype. De IAA van Frankfurt is het podium waarop de definitieve productieversie van de guitige elektrische hatchback wordt getoond. Dít is de Honda E, maar dan definitief.

    Honda heeft zich als doel gesteld om zijn Europese modellengamma in 2025 geëlektrificeerd te hebben. De E is het model dat die omschakeling min of meer moet aanjagen. De compacte Honda komt er in twee uitvoeringen. De basisversie is 136 pk krachtig, de tweede variant heeft een 154 pk sterk elektrohart. In beide gevallen heeft de Honda een 35,5 kWh accupakket aan boord, goed voor een elektrische actieradius van maximaal 220 kilometer volgens de WLTP-cyclus. De achterwielaangedreven Japanner moet in zijn krachtigste versie in zo'n acht tellen naar 100 km/h sprinten.

    De Honda E krijgt een bijzonder interieur, waarin retrodesign wordt gecombineerd met hightech. De twee 12,3-inch LCD-aanraakschermen die nagenoeg de gehele breedte van de cockpit beslaan, benadrukken het hoge gadgetgehalte van de auto. Meer slimme technologie komt onder andere in de vorm van het Side Camera Mirror System. Inderdaad: op stokjes geplaatste camera's die op twee 6-inch displays hun beelden laten zien en daarmee fungeren als zijspiegels. De Honda E heeft verder een digitale assistent, Honda Personal Assistant, aan boord. Wie 'OK Honda' zegt, kan het systeem diverse opdrachten geven.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    8 seconden naar 100 :-)
    Er gaan nog veel ongevallen gebeuren met EV's....

    Comment


    • #3
      220km actieradius. Jammer want de wagen zelf vind ik GEWELDIG.

      Comment


      • #4
        Idd belabberde actieradius, maar dat hoeft in de toekomst zo niet te blijven uiteraard. Guitig bakje!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          8 seconden naar 100 :-)
          Er gaan nog veel ongevallen gebeuren met EV's....
          Hoezo? Meeste diesels met 150pk zitten tegenwoordig aan 8 à 9 seconden. Voor een EV is deze helemaal niet snel en volgens mij dan even ongevalgevoelig als een ICE.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            220km actieradius. Jammer want de wagen zelf vind ik GEWELDIG.
            Idd een superknappe wagen. Dit noem ik een voltreffer. Jammer dat ze de perfectie van deze wagen teniet doen met een onnozele range. Daar gaan dan weer veel mensen op afknappen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Hoezo? Meeste diesels met 150pk zitten tegenwoordig aan 8 à 9 seconden. Voor een EV is deze helemaal niet snel en volgens mij dan even ongevalgevoelig als een ICE.
              ja maar dit is min of meer een standaard wagentje. En zal door veel mensen zo gekocht worden. Met die 150pk diesel moet je nog een beetje moeite doen, met zo'n EV niet, gewoon druk op de pedaal Denk dat er dat veel mensen niet zo goed in de hand gaan hebben.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                ja maar dit is min of meer een standaard wagentje. En zal door veel mensen zo gekocht worden. Met die 150pk diesel moet je nog een beetje moeite doen, met zo'n EV niet, gewoon druk op de pedaal Denk dat er dat veel mensen niet zo goed in de hand gaan hebben.
                Geen idee eigenlijk. Heb eens met nen Model S gereden die een pak sneller was en dat is echt wel snel als ge de pedaal helemaal af duwt. Maar tis nu niet dat ge u daar snel in mispakt.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Geen idee eigenlijk. Heb eens met nen Model S gereden die een pak sneller was en dat is echt wel snel als ge de pedaal helemaal af duwt. Maar tis nu niet dat ge u daar snel in mispakt.
                  denk als ge een diesel koopt die in 8s naar 100 gaat, dat je daar bewust voor kiest. Of een benzine van 8s. Een 'gewone' wagen is toch een pak trager.
                  En dan koop je een klein EVtje en die gaat zo snel. Voor mij niet gelaten :-) Die Corsa/208 EV is ook zo snel. Ik denk echt dat er veel brokken gaan maken. Alsof iedereen destijds een Clio Williams standaard kocht haha

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                    denk als ge een diesel koopt die in 8s naar 100 gaat, dat je daar bewust voor kiest. Of een benzine van 8s. Een 'gewone' wagen is toch een pak trager.
                    En dan koop je een klein EVtje en die gaat zo snel. Voor mij niet gelaten :-) Die Corsa/208 EV is ook zo snel. Ik denk echt dat er veel brokken gaan maken. Alsof iedereen destijds een Clio Williams standaard kocht haha
                    ,
                    Gewone wagen trager? Denk niet dat er nog veel auto's boven de 10 seconden zitten. Nu is seconde wel redelijk veel verschil.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      ,
                      Gewone wagen trager? Denk niet dat er nog veel auto's boven de 10 seconden zitten. Nu is seconde wel redelijk veel verschil.
                      Ik vind dat er heel veel boven de 10 zitten , ik verschiet daarvan

                      Comment


                      • #12
                        vooral als ik zie welk vermogen die moderne motortjes hebben

                        Comment


                        • #13
                          8s naar honderd is dat nu snel?Gewoon een vlotte wagentje.Ja die 220 km,meestal kom je dagdagelijks ruimschoots mee toe,zelfs een weekend ritje haal je zelden 220 km,allee ikke toch:-).

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                            8s naar honderd is dat nu snel?.
                            is hier een site voor autofans en die zullen 8s niet snel vinden. Voor mensen die een gewoon autootje kopen is 8s heel snel.
                            Ter vergelijk : een Up gti is een pak trager. En om het snelste uit een up gti te halen moet je het er toch uithalen en de pook een beetje mishandelen.
                            Met die EV niet, gewoon uw pedaal induwen en je haalt er het maximum uit. Zonder verpinken.

                            Comment


                            • #15
                              als de EV mainstream wordt gaan de bandenboeren goede zaken doen,

                              Comment


                              • #16
                                1 ste bedenking die 8 sec naar 100 zijn voor zulk wagentje totaal onbelangrijk,en trouwens waar staat ergens vermeld dat je die MOET halen?
                                rustig rijden met een ev is des te leuker.

                                2 de bedenking of het nu honda is,of tesla, die nintendo boordplank spreekt mij totaal niet aan

                                3 de bedenking honda staat nu niet echt bekend om zijn schappelijke prijzen....benieuwd.......

                                desalnietemin leuke aanvulling op het huidige aanbod.




                                Comment


                                • #17


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    1 ste bedenking die 8 sec naar 100 zijn voor zulk wagentje totaal onbelangrijk,en trouwens waar staat ergens vermeld dat je die MOET halen?



                                    ah, dat moet niet ? ah ok !
                                    dacht dat dat een schakelaar was, die gaspedaal bij een EV

                                    Comment


                                    • #19
                                      die gaspedaal is een sensor bij een ev, compleet fly by wire

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                        ah, dat moet niet ? ah ok !
                                        dacht dat dat een schakelaar was, die gaspedaal bij een EV
                                        het kan soms leuk zijn om al die dikke bakken eens een poepje te laten ruiken aan de rode lichten,
                                        80% mispakt er zich lelijk aan.van 0 naar 70(sneller mag toch niet)zijn er niet veel die erover komen
                                        maar rustig rijden is uiteindelijk nog veel leuker.
                                        wie echt het beest wil uithangen koopt een sportwagen geen honda e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X