Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda E (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Testje: Honda e / Mini Cooper SE:

















      Ons verdict:

      Qua ontwerp staan de Mini Cooper SE en de Honda e diametraal tegenover elkaar: de ene is een op het verleden geïnspireerde voorwieltrekker die probeert naar de toekomst te kijken door de elektrische toer op te gaan, de andere een achterwielaandrijver met de motor achterin die resoluut mee is met zijn tijd en al klaar is voor morgen. Tegenover zoveel technologie en durf moet de Mini het hoofd buigen, terwijl de Honda zich ook nog eens onderscheidt met een opmerkelijk schokdempingscomfort en een al even opmerkelijk reëel dynamisch potentieel. Aangezien het gaat om stadsauto’s (qua formaat, maar ook door hun beperkte rijbereik), lijken de keuzes die de Honda maakt op het vlak van afstelling, gericht op comfort en sereniteit, ons coherenter dan die van de Mini, die soms (met name voor het stuur) op het randje van karikaturaal zijn.

      1. Honda e 15,40 / 20 punten
      2. Mini Cooper SE 13,20 / 20 punten

      Bron: [www.autogids.be]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • De Honda is echt een knappe wagen!

        Interieur ziet er zalig uit

        Comment


        • Range test:

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Mazda MX 30 vs Honda E - test.

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Honda e - real-world REVIEW

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Honda e is Duitse Auto van het Jaar 2020
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Honda e vs Mini Electric - dubbeltest

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Testje:


                    FUTURISTISCH

                    HONDA E

                    Honda zet met de E een compleet uniek, zelfs buitenaards ogend model op de wereld. Hoewel hij ontegenzeggelijk retro-elementen heeft, valt in het straatbeeld vooral op hoe ontzettend futuristisch de auto oogt.

                    Met zijn gladde koets, verzonken deurgrepen, ontbrekende buitenspiegels en ronde led-lichtunits ziet de Honda E eruit als een van de beursvloer ontsnapte designvisie voor het jaar 2050. Naast hem verbleken zelfs hagelnieuwe middenklassers subiet tot verouderde modellen, zo groot is de visuele impact van het model. Vanbinnen is de elektrische Honda al even bijzonder. Het feit dat hij een stel traditionele knoppen voor het instellen van de binnentemperatuur heeft, mag gerust opmerkelijk heten; met vijf naast elkaar geplaatste schermen is er ruimte genoeg voor een digitale oplossing. Maar Honda meent terecht dat sommige zaken beter direct bereikbaar kunnen zijn. Zelfs de gebruikte materialen zijn speciaal, waarbij het natuurlijk ogende hout en de aparte bekledingsstoffen voor een opmerkelijk huiselijke sfeer zorgen. Ook het zeer hoge kwaliteitsniveau valt in positieve zin op: de afwerking is nagenoeg onberispelijk.


                    Helder menu


                    De schermengalerij in de E lijkt op het eerste gezicht misschien een gimmick, maar blijkt in de praktijk wel degelijk functioneel te zijn. De buitenste twee schermen vertonen het beeld van de standaard geleverde digitale buitenspiegels, die door hun heldere beeld veel bijdragen aan het zicht rondom, dat dankzij de relatief hoge zit en het voor hedendaagse begrippen grote glas­oppervlak toch al goed voor elkaar is. Bij twijfel is één druk op de knop genoeg is om een heel scala aan zij- achter- en bovenaanzichten op het scherm te toveren. De drie resterende schermen zijn een digitaal instrumentarium en twee touchscreens voor het infotainment. Deze doen nagenoeg hetzelfde en beschikken allebei over een set naar smaak in te delen snelkoppelingen en een helder menu. Daar­door is het bijvoorbeeld mogelijk om het navigatiescherm te combineren met het mediascherm of een uitgebreide boord­computer. Eén druk op een altijd zicht­bare tegel is genoeg om de schermen te verwisselen, zodat het voor een passagier ook simpeler wordt om bestemmingen op te zoeken of door afspeellijsten te bladeren. Het werkt verrassend intuïtief; de Japanners hebben goed gekeken naar de bedieningsstructuur van smartphones en bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om snel door de laatst gebruikte apps te struinen.


                    Weinig bagageruimte


                    Dat de Honda geen middentunnel heeft, verraadt al dat hier niet is gekozen voor een conventionele opstelling; de E heeft technisch niets met de benzinemodellen van Honda te maken. De motor ligt achterin, onder de bagageruimte. Dat die daardoor erg klein uitvalt (171 liter), zou nog niet zo erg zijn als er ook voorin nog wat ruimte voor spullen was, maar dat is helaas niet het geval. Achterin is de Honda vrij krap. De achterin geplaatste motor levert wel de eerdergenoemde, minuscule draaicirkel op.

                    In de basisversie levert de elektromotor 100 kW/136 pk. Wij reden de duurdere Advance, die behalve over meer uitrusting over 154 pk beschikt. Met 1.525 kg is hij voor zijn segment uiteraard behoorlijk zwaar, maar voor een EV valt het allemaal wel mee. Door de extra kilo’s voelt de E zelfs ‘substantiëler’ aan, alsof het een grotere auto is. Veel gewicht is in beginsel een han­dicap, maar wat helpt is dat de kilo’s zoveel mogelijk onderin de auto zijn gestopt. Mede daardoor voelt de E aan als een uitgebalanceerde, comfortabele auto. De besturing is licht, maar ook tamelijk gevoelloos. Je zit dicht bij het stuur, maar ook behoorlijk rechtop en relatief hoog.


                    150 kilometer


                    Het is opmerkelijker dat Honda al dat moois niet completeert met een serieus accupakket, maar volstaat met bruto 35,5 kWh. Erger is misschien nog wel dat het verbruik tegenvalt. Van een auto die vanaf het begin als EV is ontwikkeld, mag je optimale efficiëntie verwachten. Honda voert ­ als argument aan dat het bereik van de E voor de meeste mensen meer dan toereikend is, maar in het dagelijks leven biedt een grotere accu toch een ­serieuze meerwaarde; nu rijd je in de E altijd met een schuin oog op de stroomvoorraad. Het laden kan de Honda met maximaal 60 kW. Op wisselstroom gaat het ongeveer even snel, maar er is geen driefasen­lader verkrijgbaar. Voor de berekening van de actie­radius gaan we voor de eerlijkheid uit van de volledige accucapa­citeit, terwijl in werkelijkheid niet de complete inhoud bruikbaar is. Mede daarom is het met de Honda in de praktijk al na zo’n 150 km tijd om een laadpaal te zoeken. Dat maakt de kekke Japanner amper geschikt voor wie veel grote afstanden rijdt.

                    SPECIFICATIES

                    Brandstof elektrisch
                    Motor 1 elektromotor
                    Maximaal vermogen 113 kW / 154 pk
                    Accu capaciteit 36 kWh
                    Lengte / breedte / hoogte 3.894 mm / 1.752 mm / 1.512 mm
                    Wielbasis 2.530 mm
                    Massa leeg 1.525 kg
                    Laadvermogen 0 kg
                    Banden 185/60R16
                    Topsnelheid 145 km/h
                    Acceleratie 0-100 km/h 8,1 s (fabrieksopgave: 9,5 s)
                    Acceleratie 50-80 km/h in D 2,7 s
                    Acceleratie 80-120 km/h in D 6,1s
                    Stroomverbruik (WLTP) 18,0 kWh/100km
                    CO2-uitstoot 0 g/km
                    Actieradius (WLTP) 220 km

                    EINDOORDEEL

                    3,5 / 5

                    De Honda E is een elektrische auto die veel passie uitstraalt en die ook hoogwaardig en vooruitstrevend overkomt. Dat deze unieke auto geen betere aandrijflijn is gegund, is daardoor extra zonde.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Honda E REVIEW | Japanse cool, maar met minpunten (2021)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment



                      • den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • New Honda e - Review

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Can you power your life using JUST a Honda e? | EV review

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • New Honda E 2022 Review | Basis Version

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Ik zie die Honda E nooit, maar dan ook nooit, rijden.
                                Toevallig vorige week in Rome ene gespot, dat is alles. Ik herinner mij dat die in België gelanceerd is op het autosalon van 2020. Nog steeds hier geen enkele gezien...
                                Te duur? Te kleine range?

                                In ieder geval spijtig, want vind het een sympathiek modelleke

                                Comment


                                • 36000 voor een stadsauto'tje is er wel los over ja...

                                  Comment


                                  • Ik heb er in de week toevallig eentje zien rijden, maar het is inderdaad een zeldzame verschijning, maar wel leuke.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      36000 voor een stadsauto'tje is er wel los over ja...
                                      Moet je ook eerlijk in zijn, welke gewone particulier geeft dat eraan? Niemand

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                        Moet je ook eerlijk in zijn, welke gewone particulier geeft dat eraan? Niemand
                                        Tgoh 2 mensen in mijn familie hebben meer betaald voor hun EV, hun vorige auto's waren Golf en Astra. Er is echt wel particuliere verkoop hoor.

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • ja dat kan zeker, voor 30-40k kan je al wel iets deftig kopen (bv. een e-208, ID.3, megane e-tech... ), dan heb je toch nog wat auto voor je geld (en lage gebruikskosten).
                                          Die honda e is echter een rijdende brooddoos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X