Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda E (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veel technologie wel in die kleine auto. Prijzen swingen, ongeacht of het een EV is of niet, de pan uit. De prijsstijgingen zijn een pak hoger dan de inflatie, maar dat was 5 jaar geleden ook al zo.

    Ter illustratie hiervan:
    Volvo V60 2010 laagst mogelijke prijs: 30.650 euro
    Volvo V60 2023 laagst mogelijke prijs: 44.410 euro
    Stijging van 44,89 % vs werkelijke inflatie van 28,73%: +16,16%

    Peugeot 308 2021 laagst mogelijke prijs (introductie nieuw model): 25.000 euro
    Peugeot 308 2023 laagst mogelijke prijs: 28.364 euro
    Stijging van 13,45 % vs werkelijke inflatie van 9,58%: +3,87%

    Hyundai Kona 2017 laagst mogelijke prijs: 17.899 euro
    Hyundai Kona 2023 laagst mogelijke prijs: 27.999 euro
    Stijging van 56,42% vs werkelijke inflatie van 29,11 %: +27,31%

    Honda Civic 2017 laagst mogelijke prijs: 21.490 euro
    Honda Civic 2023 laagst mogelijke prijs: 32.740 euro
    Stijging van 52,35% vs werkelijke inflatie van 29,11 %: +23,24%

    Dat is telkens zonder het inflatiecijfer van het introductiejaar mee te rekenen. Alles na te rekenen via de statistieken van Statbel (https://statbel.fgov.be/nl/cijfers/inflatie-belgie).

    Het aantal mensen rondom me, van het type zonder bedrijfs- of salariswagen, er rondrijden met een auto van 10 jaar oud en zeggen dat ze schrikken van de nieuwprijzen is niet op twee handen te tellen.

    Comment


    • Voor diegenen die denken dat bedrijven andere bedragen betalen ...
      Ik kon op mijn Honda E 6000 euro btw recupereren en betaal dezelfde taksen enz als een particulier ... Alleen mag ik aan de overheid nog 1600 euro per jaar betalen aan VAA. Dus na 4 jaar heb ik al evenveel betaald en wanneer ik die langer houd zelfs meer.

      Ik weet dat het niet baat hier maar kon het niet laten van het toch even te duiden ...

      PS: Mijn andere auto op de zaak is 16 jaar oud en heeft 350 000 km. Sommigen kijken een beetje te vooringenomen vrees ik ...

      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Tja, dat geldt voor de meeste auto's tegenwoordig, zeker EV's en als je die dan ook nog particulier wilt aankopen
        Ja, maar de Honda E is echt wel een heel dure auto, zeker in vergelijking met de mogelijke alternatieven.
        Voor dezelfde prijs heb je al heel wat mooie alternatieven.
        Of gelijkaardige kleine modellen tegen een betere prijs, zelfs met een beter autonomie.
        Overzicht van alle 100% elektrische auto's (BEV) die je in 2024 nieuw kan kopen in België. Inclusief prijzen, rijbereik en specificaties
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ja, maar de Honda E is echt wel een heel dure auto, zeker in vergelijking met de mogelijke alternatieven.
          Voor dezelfde prijs heb je al heel wat mooie alternatieven.
          Of gelijkaardige kleine modellen tegen een betere prijs, zelfs met een beter autonomie.
          https://www.egear.be/elektrische-wagens/amp/
          Akkoord, maar toch vind ik het een leuk autootje. Vele kleine auto's moeten tegenwoordig verdwijnen voor mastodonten (niet enkel SUV's) op de weg en er is al onvoldoende plaats.

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ja, maar de Honda E is echt wel een heel dure auto, zeker in vergelijking met de mogelijke alternatieven.
            Voor dezelfde prijs heb je al heel wat mooie alternatieven.
            Of gelijkaardige kleine modellen tegen een betere prijs, zelfs met een beter autonomie.
            https://www.egear.be/elektrische-wagens/amp/
            En daar ben ik het niet mee eens. De Honda E is veel beter afgewerkt en het meest uitgebreid qua opties in dat segment. Bovendien is die ook qua onderstel gesofisticeerder dan alles anders in dat formaat.

            Range is niet alles in een auto ...

            Dat de markt daar heel klein voor is dat spreekt voor zich en dat ze hun beter focussen op een grotere markt is normaal.

            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • afwerking is inderdaad beter, goed onderstel ook... maar dat interesseert de meeste mensen geen ruk. voor dergelijke voertuigen is de prijs 1 vd belangrijkste factoren. En dan is de E wel duur.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • HONDA E UIT EUROPESE LEVERINGSGAMMA

                ‘SLECHTE VERKOOPCIJFERS NEKKEN DE RETRO-EV’

                ​De Honda E gaat na een korte levensduur van drie jaar verdwijnen van de Europese markt. Naar verluidt hebben relatief lage verkoopcijfers de eerste EV van het merk de das omgedaan.


                Electrive.net meldt dat de E straks niet langer in Europa te koop is door de geringe verkoop. In een reactie aan het platform schrijft Honda dat de EV “veel nieuwe klanten naar het merk heeft gebracht”. Maar de cijfers liegen er niet om: in Nederland zijn er sinds 2020 slechst 167 verkocht. De relatief hoge aanschafprijs in combinatie met het lage bereik zullen niet hebben geholpen bij de verkoop. In de praktijk tekende de Honda E voor een actieradius van rond de 150 kilometer, terwijl de vanafprijs 35 duizend euro bedroeg.

                Een woordvoerder van Honda liet eerder al weten dat er voorlopig ook geen opvolger komt van de E. Honda legt focus op elektrische SUV's en cross-overs. Momenteel is de e:Ny1 de enige EV van Honda in Europa. De Honda E is in Nederland al niet meer leverbaar.

                Bron: Autoweek


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  HONDA E UIT EUROPESE LEVERINGSGAMMA

                  'SLECHTE VERKOOPCIJFERS NEKKEN DE RETRO-EV'

                  ​De Honda E gaat na een korte levensduur van drie jaar verdwijnen van de Europese markt. Naar verluidt hebben relatief lage verkoopcijfers de eerste EV van het merk de das omgedaan.


                  Electrive.net meldt dat de E straks niet langer in Europa te koop is door de geringe verkoop. In een reactie aan het platform schrijft Honda dat de EV “veel nieuwe klanten naar het merk heeft gebracht”. Maar de cijfers liegen er niet om: in Nederland zijn er sinds 2020 slechst 167 verkocht. De relatief hoge aanschafprijs in combinatie met het lage bereik zullen niet hebben geholpen bij de verkoop. In de praktijk tekende de Honda E voor een actieradius van rond de 150 kilometer, terwijl de vanafprijs 35 duizend euro bedroeg.

                  Een woordvoerder van Honda liet eerder al weten dat er voorlopig ook geen opvolger komt van de E. Honda legt focus op elektrische SUV's en cross-overs. Momenteel is de e:Ny1 de enige EV van Honda in Europa. De Honda E is in Nederland al niet meer leverbaar.

                  Bron: Autoweek


                  En van die 167 zijn er nog een deel toonzaalmodellen zoals de mijne... De meeste dealers hadden er 2, dus tel maar uit ...

                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment

                  Working...
                  X