Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche Taycan Cross Turismo (2022) review - De eerste elektrische stationwagen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Erg knap deze!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik vind die 'Allroad'-look minder, maar eind dit jaar komt er gelukkig een Sport Turismo.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik vind die 'Allroad'-look minder, maar eind dit jaar komt er gelukkig een Sport Turismo.
          enig idee wanneer? Ik heb dit weekend testrit met de Cross, maar mijn vrouw is ook niet weg van die "Allroad-look", vraag me af of de Sport hoger in prijs gaat zijn dan zijn Cross broertje... Leasing huidige wagen loopt af in maart, maar ik koop hem toch over, dus kan eventueel wel wachten tot de Sport op de markt komt

Comment

• Ik weet ook niet juist wanneer, maar het zou nog dit jaar zijn dat hij wordt voorgesteld. Qua prijs verwacht ik dat 'm tussen de gewone en Cross Turismo zal liggen, hoewel deze qua prijs ook al maar een paar duizend euro van mekaar zijn.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Audi E-tron GT vs. Porsche Taycan - Dubbeltest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Ik weet ook niet juist wanneer, maar het zou nog dit jaar zijn dat hij wordt voorgesteld. Qua prijs verwacht ik dat 'm tussen de gewone en Cross Turismo zal liggen, hoewel deze qua prijs ook al maar een paar duizend euro van mekaar zijn.
                Confirmatie door de verkoper dat hij dit jaar nog zou worden voorgesteld, leverbaar rond april / mei. In eerste instantie wel enkel als GTS versie.
                Last edited by illi4ever; 16/08/2021, 15:06.

Comment

• GEEN NIEUWE WLTP-CIJFERS

PORSCHE TAYCAN: GROTERE ACTIERADIUS

Porsche voert een reeks verbeteringen door op de elektrische Taycan en Taycan Cross Turismo. Het Taycan-tweetal komt voortaan verder op een acculading en zijn nu ook met Android Auto te krijgen.

Het grootste nieuws van Porsche heeft betrekking op de actieradius van zowel de Taycan als Taycan Cross, al kunnen we je geen specifieke cijfers noemen. Porsche zegt namelijk dat het niet met nieuwe WLTP-cijfers komt, omdat de auto's niet opnieuw gehomologeerd worden. Porsche belooft echter dat de Taycan en Taycan Cross Turismo voortaan meer kilometers uit hun accupakketten persen, onder meer doordat bij de vierwielaangedreven versies de elektromotor in de rijstanden Normal en Range brijwel helemaal is ontkoppeld.

Ook krijgen de Taycans een 'vrijloopfunctie', wat concreet betekent dat de motoren bij het uitrollen of stilstaan van de auto niets meer naar de wielen zenden. Beide elektromotoren springen in een flits van een seconde aan zodra de bestuurder als de situatie daar om vraagt. Daarnaast geeft Porsche aan dat het thermisch beheer verbeterd. Zo kun je het accupakket vooraf tot een hogere temperatuur opwarmen dan voorheen, wat de snellaadfunctie verbeterd.

Porsche geeft de Taycan en Taycan Cross Turismo onder meer Remote Park Assist, een systeem waarmee je de auto's op afstand via je smartphone kunt laten in- en uitparkeren. Daarnaast profiteren de Taycans van de komst van Android Auto naar het infotainmentsysteem. Wie fan is van historisch verantwoorde kekke kleurtjes, kan de elektrische Taycans ook uit een van de 65 nieuwe kleuren uit het Paint to Sample-assortiment kiezen. Hier zitten onder andere de kleuren Rubystar Rood van de 911 (964) Carrera RS en Viola Metallic van de 30 Jahre Edition van hetzelfde model tussen. Paint to Sample Plus geeft de koper een vrijwel eindeloze hoeveelheid kleuren om uit te kiezen.

We zijn nog in afwachting van een reactie van Porsche Nederland of de aanpassingen alleen op nieuwe exemplaren van de Taycans zitten, of dat e.e.a. ook softwarematig aangepast kan worden bij reeds geproduceerde en geleverde modellen.

Comment

• vandaag een Cross 4 besteld, daar waar vorige week de levertijd nog "maart" was, is de levertijd op de bestelbon nu uiterlijk 29 mei
                    Vorige week blijkbaar een significante hoeveelheid van verkocht in België...

Comment

• Comment

• fijn om een zuinige taycan-chauffeur te horen klappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                          vandaag een Cross 4 besteld, daar waar vorige week de levertijd nog "maart" was, is de levertijd op de bestelbon nu uiterlijk 29 mei
                          Vorige week blijkbaar een significante hoeveelheid van verkocht in België...
                          Proficiat! Welke configuratie heb je besteld?
                          Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten

Proficiat! Welke configuratie heb je besteld?
                            Ik heb het heel simpel gehouden, vind 100+ k voor een auto zo al veel geld, dus heb geprobeerd me aan dat bedrag te houden.
                            A1 Zwart
                            AA Standaardinterieur Zwart
                            ZNL Bookpack NL
                            3S2 Dakrailing incl. daklijsten in Zwart
                            6XV Elektrisch inklapbare buitenspiegels incl. sfeerverlichting
                            0NA Verwijdering van modelaanduiding
                            NG1 Voorbereiding voor fietsendrager achteraan
                            G1X Taycan Transmissie 4WD
                            GM3 Porsche Electric Sport Sound
                            53Z 20" Taycan Turbo S Design velgen
                            3FG Vast panoramadak
                            KA6 ParkAssist inclusief Surround View
                            5KA Comfort achterbank 2+1
                            Q1G Standaard Comfortstoelen (8-way)
                            4A3 Stoelverwarming vooraan
                            KB4 On-Board AC-Charger 22 kW
                            QW5 Porsche Intelligent Range Manager
                            1T3 EHBO kit met gevarendriehoek.

Simpel, maar de auto is zo al leuk genoeg. De wagen wordt in Dead Matte Black gewrapped bij levering. Vond ik leuker dan 1200 euro voor een standaardkleur te betalen.
                            Lang over het Sport chrono pakket getwijfeld, maar voor die 2 keer dat ik dat ga gebruiken. Ik ga gewoon "mijn" modus programmeren en oproepen via het diamantknopje aan het stuur. Wel nog twijfel om achteraf het InnoDrive pakket te nemen als Connect optie zonder adaptieve cruise control.
                            Track & Trace komt er ook later nog bij (verplicht bij AG)

Wat ik vandaag wel ineens zag is dat in USA en ook Zwitserland een "pakket" is waar heel wat opties worden gecombineerd voor een hele zachte prijs. Leuk dat wij dat hier niet hebben...
                            Last edited by illi4ever; 03/09/2021, 17:38.

Comment

• InnoDrive zou ik persoonlijk altijd pakken op zo’n auto.
                              En sport sound begrijp ik dan weer niet.

Proficiat met de aankoop! Enjoy!
                              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                InnoDrive zou ik persoonlijk altijd pakken op zo’n auto.
                                En sport sound begrijp ik dan weer niet.

Proficiat met de aankoop! Enjoy!
                                De innodrive ga ik idd wel achteraf nemen, Sport Sound, eigenlijk neem ik dat omdat ik vind dat een auto zonder geluid gevaarlijk is. Ik heb nu een hybride en afgelopen zaterdag had ik bij de brouwer bijna iemand omver gereden, die had me niet horen aankomen en keerde zonder te kijken om en stak de parking over... Op zich vind ik die sport sound niet echt mooi en een te dure optie, maar ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten

De innodrive ga ik idd wel achteraf nemen, Sport Sound, eigenlijk neem ik dat omdat ik vind dat een auto zonder geluid gevaarlijk is. Ik heb nu een hybride en afgelopen zaterdag had ik bij de brouwer bijna iemand omver gereden, die had me niet horen aankomen en keerde zonder te kijken om en stak de parking over... Op zich vind ik die sport sound niet echt mooi en een te dure optie, maar ...
                                  in onzen jongen tijd losten we dat op met kaartjes die de spaken raakten......
                                  mijn broer heeft sinds 12/8 zijn crossturismo, eerlijk gezegd ben ik geen fan(klein qua binnenruimte)
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Porsche Taycan Turbo Cross Turismo | Een stationwagen-EV van Porsche?! (2021)

Comment

• Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest: de betere keuze?

Comment

• Porsche Taycan Cross Turismo | ELEKTRISCH RIJDEN | Autotest

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X