Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Veel geld voor een wagen waar de capaciteiten nog steeds onder die van een Tesla liggen.
    Ik ben geen Tesla-fan maar ik snap niet dat constructeurs niet een product kunnen maken dat een Tesla op elk vlak overklast.
    Ja het is een Porsche en zal waarschijnlijk beter rijden & ja het is een pak beter afgewerkt.

Maar niet vergeten dat de prestaties, binnenruimte & vooral rijbereik bij een Tesla nog steeds beter zijn.
    Toch helemaal bizar als je weet dat Tesla alles in open source doet & men dus perfect Tesla kan kopiëren als men wil?

Een Taycan Turbo S kost (hou u vast) bijna 90.000 euro MEER! Natuurlijk kan je dan een beter afgewerkte auto verwachten.
    Voor dat geld koop je een Tesla S (die pak verder kan rijden en praktischer is) & nog een leuke Porsche 718 er bij, just sayin..
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Sinds ik deze zomer er eentje 'live', en zonder enige camo, zag rijden in Portugal, ben ik zot van deze wagen. Laag, breed, en toch compacter dan een Pana.
      Er komt een RWD-only versie van, en die zou een flink stuk minder gaan kosten, en daardoor in de prijsklasse van een de EQC, e-Tron,... vallen. Ik ga toch een proef rijden, als het zo ver is.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het feit dat hij net iets minder presteert, vind ik nog tot daar aan toe.
        Het is sowieso méér dan voldoende voor welk traject of parcours ook, maar ik had wel verwacht dat ze het bereik van de Tesla zouden willen overtreffen.
        Dat blijft toch dé achilleshiel van elke E-auto momenteel.

Comment

Er is wel het voordeel dat de panamera op een 800V systeem werkt en hierdoor veel snelelr kan opladen dan zijn concurenten. m.i. is deze evolutie belangrijker dan een groter rijbereik. Voor mij lijkt het meer dan OK als je 400km kan rijden en een 20-tal minuten na het laden hetzelfde rijbereik terug beschikbaar hebt. Met mijn boster is het rijbereik amper groter, en als ik dergelijke afstanden afleg betekent het ook dat je dan toch even pauze neemt om iets te drinken, dus de tijd die genomen word om te laden toch sowieso kwijt bent.

Comment

Probleem is dat die WLPT range zelden gehaald wordt. Daarom zie je zo vaak zo'n Tesla achter een vrachtwagen hangen te cruisen.

Comment

Probleem natuurlijk ook dat ze met de 2 duurste versies starten (WTF "turbo" op een electrische auto? Hadden ze echt beter over moeten nadenken). Ik vraag me af als je nu een pre-reservatie hebt en ze contacteren je nu, dan ben je verplicht op één van die 2 dure versies te kopen of je reservatie plaats kwijt? Niet OK, toch.

Ik heb er eentje geconfigureerd, de "gewone" Turbo, opties als normaal, 190K... Ja hallo, vind ik er echt over voor wat het is. Ik dacht dat de goedkopere 70K en 90K zouden zijn + opties, maar worden blijkbaar 90K en 109K + opties.

90+ opties voor de gewone "S" met grote batterij viel nog te overwegen, maar 109+ opties, neen dank U. Zou sowieso niet voor mij zijn momenteel gezien ik (nog) niet electrisch wil rijden en graag terug een SUV wil, maar al bij al is de prijs te hoog voor wat je krijgt. Hadden idd mss beter een beetje performance moeten opgeven om echt met een range te komen die de anderen wegblaast, dat zou wel een echt verkooppunt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten
                Er is wel het voordeel dat de panamera op een 800V systeem werkt en hierdoor veel snelelr kan opladen dan zijn concurenten. m.i. is deze evolutie belangrijker dan een groter rijbereik. Voor mij lijkt het meer dan OK als je 400km kan rijden en een 20-tal minuten na het laden hetzelfde rijbereik terug beschikbaar hebt. Met mijn boster is het rijbereik amper groter, en als ik dergelijke afstanden afleg betekent het ook dat je dan toch even pauze neemt om iets te drinken, dus de tijd die genomen word om te laden toch sowieso kwijt bent.
                Bij de V3 superchargers is het ook mogelijk om tot 80% te laden in een 20-tal minuten. (zie tesla model 3, tesla model S zou normaal deze update moeten krijgen binnenkort)

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Plus: Indrukwekkend knap design, zowel binnen als buiten. Schitterende specs. Kwaliteit zal weer top zijn, zoals gewoonlijk.
                      Min: belachelijke benamingen 'Turbo' en 'Turbo S' (vind ik echt Porsche onwaardig), belachelijk hoge prijs (maar zal succes niet in de weg staan), belachelijk gehyped (zelfs de meeste journalisten krijgen ter plekke overdreven automotive orgasme als ze het over dit model hebben...)

Comment

Moest ik het geld hebben zou dit vandaag voor mij toch ook wel de "must have car" zijn, eerlijk gezegd.

Comment

Bij een oefeningske vandaag op de nurburgring heeft de tesla al het ronderecord van de porsche met 20 sec verbetert .

Comment

maar...moet gezegd, dat is geen productiemodel he...de taycan wel?

Comment

Zal productiemodel worden.

Comment

Comment

Dit moet toch de meest belachelijke typebenaming ooit zijn. Een elektrisch voertuig met turbo en turbo s. Ridicuul.

Maar daar is een oplossing voor.

Vervang de typeaanduiding op jouw Porsche door een exclusieve persoonlijke tekst in exact hetzelfde lettertype. Geef daarmee een exclusieve touch in een gegarandeerde Porsche look-and-feel.

Suggesties?

Comment

Prachtig design. Even mooi als een Tesla Model S. De toekomst !
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                        Prachtig design. Even mooi als een Tesla Model S. De toekomst !
                                        Die is imo toch een héél pak knapper dan een Model S.

Comment

Comment

Working...
                                          X