Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Idd fysica. Hoger gewicht is een nadeel, maar is hoger gewicht erger dan hogere snelheid?
    Vermits het hier over porsches gaat, vind ik dat je die vraag mag stellen.
    Tweede wet van Newton: algemeen
    • De tweede wet van Newton zegt, dat een kracht gelijk is aan de verandering van de impuls (massa maal snelheid) in de tijd. De impuls kan veranderen doordat de massa van het voorwerp verandert of de snelheid, of allebei.

    Comment


    • #82
      De populariteit van SUV's heeft een ernstige schaduwzijde: hun vierkante en hoge voorkanten leiden tot aanzienlijk meer dodelijke ongevallen onder voetgangers, blijkt uit Amerikaans onderzoek.

      Comment


      • #83
        Een taycan weegt nauwelijks meer dan den panamera, ge zult in beide gevallen even dood zijn.

        Ik vind het vooral ironisch dat , bij auto’s die in geen enkel opzicht veilig zijn voor zwakke weggebruikers, der plots mensen zijn die daar ineens bezorgd om worden wanneer blijkt dat den elektrische een wat hoger gewicht heeft.
        Wees dan consequent en geef toe dat de andere factoren (Vorm en hoogte van de wagen, snelheid) minstens even belangrijk zijn.

        Ik heb fysica gehad aan de unief, je hoeft mij de natuurwetten niet uit te leggen, dank u.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Een taycan weegt nauwelijks meer dan den panamera, ge zult in beide gevallen even dood zijn.

          Ik vind het vooral ironisch dat , bij auto’s die in geen enkel opzicht veilig zijn voor zwakke weggebruikers, der plots mensen zijn die daar ineens bezorgd om worden wanneer blijkt dat den elektrische een wat hoger gewicht heeft.
          Wees dan consequent en geef toe dat de andere factoren (Vorm en hoogte van de wagen, snelheid) minstens even belangrijk zijn.

          Ik heb fysica gehad aan de unief, je hoeft mij de natuurwetten niet uit te leggen, dank u.
          En hoeveel Panamera’s hebben het vermogen van een Taycan ?

          The probability of being killed or severely injured in a traffic accident is about 40 percent lower if you drive a new car. But new cars are often more massive and pose a greater threat to other road users.


          Comment


          • #85
            Ik snap niet wat ge wilt zeggen. Panaramera 330-680pk , taycan 530-760 pk .
            Of ik nu met 500 pk of met 70 pk onderweg ben, in de bebouwde kom rijd ik altijd dubbel voorzichtig. Dat zou de reflex van elke bestuurder moeten zijn.
            En dan zijn er nog die automatisch noodstopsystemen tegenwoordig.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ik snap niet wat ge wilt zeggen. Panaramera 330-680pk , taycan 530-760 pk .
              Of ik nu met 500 pk of met 70 pk onderweg ben, in de bebouwde kom rijd ik altijd dubbel voorzichtig. Dat zou de reflex van elke bestuurder moeten zijn.
              En dan zijn er nog die automatisch noodstopsystemen tegenwoordig.
              De eerste EV-bezitter die mij niet wil laten zien hoe snel zijn voiture wel optrekt moet ik nog tegenkomen. Als je dan weet dat het meestal om boekhouders gaat die om fiscale redenen er een kopen of wereldverbeteraars die hun voornaamste rij-ervaring uit het rondvlammen op een bakfiets bestaat moet je geen raketgeleerde zijn om te weten dat er vroeg of laat problemen van komen.

              https://sciencenorway.no/cars-and-tr...gerous/1453381

              “Larger and heavier cars are the safest for those riding in them but less for others. The largest and heaviest car usually has the greatest potential for injuring others in traffic,”

              Zoals je ziet, zelfs de Noren die je toch moeilijk van onwil kunt beschuldigen weten het : zwaardere electrische auto’s zijn gevaarlijker.

              En wat die noodstopsystemen betreft zou ik maar niet te veel dromen... dat zal je ongetwijfeld ook wel op de universiteit geleerd hebben.
              Last edited by Elwood; 31/12/2019, 14:32.

              Comment


              • #87
                Andre123
                en ik moet de eerste trage porsche ook nog tegenkomen...
                En large and heavy is gevaarlijker, dat ontken in niet, dus ook niet-elektrische grote zware wagens, die zijn er meer dan genoeg.
                Ik rijd elektrisch tegenwoordig en ik kan kiezen tussen een zoe, een kona en een model 3 (deelsysteem). Tegenwoordig pak ik vaak de zoe. Waarom? Ge kunt daar, net zoals bij de zwaardere ev’s, perfect 120 mee cruisen in alle stilte. Dien tesla en kona gaan rapper maar dan schiet uw verbruik omhoog. Die 0-100 acceleratie is tof voor een paar keren.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Andre123
                  en ik moet de eerste trage porsche ook nog tegenkomen...
                  En large and heavy is gevaarlijker, dat ontken in niet, dus ook niet-elektrische grote zware wagens, die zijn er meer dan genoeg.
                  Ik rijd elektrisch tegenwoordig en ik kan kiezen tussen een zoe, een kona en een model 3 (deelsysteem). Tegenwoordig pak ik vaak de zoe. Waarom? Ge kunt daar, net zoals bij de zwaardere ev’s, perfect 120 mee cruisen in alle stilte. Dien tesla en kona gaan rapper maar dan schiet uw verbruik omhoog. Die 0-100 acceleratie is tof voor een paar keren.
                  Allé ik heb dan toch gelijk.

                  Comment


                  • #89
                    Oh ja hoor, ge hebt al heel uw leven gelijk.
                    nee ik vind het wel beestig leuk om me die tesla te rijden maar voor mijn dagelijkse verplaatsingen boeit het mij ook weer niet zo, ge geraakt elke auto beu op den duur dus kies ik dan maar voor de goedkope oplossing.
                    Last edited by sunking; 31/12/2019, 15:04.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Oh ja hoor, ge hebt al heel uw leven gelijk.
                      nee ik vind het wel beestig leuk om me die tesla te rijden maar voor mijn dagelijkse verplaatsingen boeit het mij ook weer niet zo, ge geraakt elke auto beu op den duur dus kies ik dan maar voor de goedkope oplossing.
                      Wanneer je alle emotie uit een auto haalt raak je ze inderdaad allemaal beu…
                      Eau rouge ingaan met een V8 echter nooit.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Een taycan weegt nauwelijks meer dan den panamera, ge zult in beide gevallen even dood zijn.

                        .. auto’s die in geen enkel opzicht veilig zijn voor zwakke weggebruikers, ..
                        Indien ik mag kiezen door welke auto ik overreden wordt, staat een Panamera of Taycan toch hoger op mijn lijstje dan een Range of BMW Xgelijkhoeveel bijvoorbeeld.
                        Liever een gebroken been dan een gebroken rug.
                        :-)

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                          De eerste EV-bezitter die mij niet wil laten zien hoe snel zijn voiture wel optrekt moet ik nog tegenkomen. Als je dan weet dat het meestal om boekhouders gaat die om fiscale redenen er een kopen of wereldverbeteraars die hun voornaamste rij-ervaring uit het rondvlammen op een bakfiets bestaat moet je geen raketgeleerde zijn om te weten dat er vroeg of laat problemen van komen.
                          Het type ev-bezitters die jij kent is blijkbaar het type met het klein pietje, dat iets moet compenseren.
                          De ev rijders die ik ken laten liever zien hoe zuinig hun ev wel is.
                          https://sciencenorway.no/cars-and-tr...gerous/1453381

                          “Larger and heavier cars are the safest for those riding in them but less for others. The largest and heaviest car usually has the greatest potential for injuring others in traffic,”

                          Zoals je ziet, zelfs de Noren die je toch moeilijk van onwil kunt beschuldigen weten het : zwaardere electrische auto’s zijn gevaarlijker.

                          En wat die noodstopsystemen betreft zou ik maar niet te veel dromen... dat zal je ongetwijfeld ook wel op de universiteit geleerd hebben.
                          Zwaardere auto's zijn gevaarlijker, dat klopt, maar of die elektrisch zijn of niet maakt geen fluit uit!
                          De stelling hierboven is dan ook fout, dat moet zijn "Zwaardere auto's zijn gevaarlijker"
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Het type ev-bezitters die jij kent is blijkbaar het type met het klein pietje, dat iets moet compenseren.
                            De ev rijders die ik ken laten liever zien hoe zuinig hun ev wel is.

                            Zwaardere auto's zijn gevaarlijker, dat klopt, maar of die elektrisch zijn of niet maakt geen fluit uit!
                            De stelling hierboven is dan ook fout, dat moet zijn "Zwaardere auto's zijn gevaarlijker"
                            Jij kent dus vooral de boekhouders.

                            Wat het 2e betreft heb je gelijk… zwaardere auto’s zijn over het algemeen gevaarlijker ongeacht hun aandrijving.

                            Alleen wat zijn de 2 kenmerken van een elektrische wagen ? Hoog gewicht en onmiddellijk beschikbaar koppel.

                            Comment


                            • #94
                              Nee, ik ken vooral mensen die hun auto gebruiken waarvoor hij gemaakt is (of dat nu een ev of ice is), rijden, niet zitten opscheppen over vanalles en nog wat dat er toch allemaal niet toe doet.
                              Ge hebt altijd het type dat wilt opvallen, maar dat is een kleine minderheid, niet de grote groep zoals jij iedereen wilt laten geloven.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Nee, ik ken vooral mensen die hun auto gebruiken waarvoor hij gemaakt is (of dat nu een ev of ice is), rijden, niet zitten opscheppen over vanalles en nog wat dat er toch allemaal niet toe doet.
                                Ge hebt altijd het type dat wilt opvallen, maar dat is een kleine minderheid, niet de grote groep zoals jij iedereen wilt laten geloven.



                                Hmm... dus jij gelooft echt dat iemand die een Taycan turbo koopt dat doet uit zuinigheids overwegingen en om zich op de meest milieu vriendelijke manier te verplaatsen ?

                                Lees misschien mijn eerste reaktie nog eens vooraleer je me van alles en nog wat begint te beschuldigen. Het enige dat ik zeg is dat het potentieel van dergelijke auto’s gecombineerd met hun massa een potentieel recept is voor miserie.



                                Comment


                                • #96
                                  Ik heb vorige week met een Tesla Model X meegereden. Ik weet één ding, dat is een absurd snel ding, zonder schakelgangen een ongelooflijk raar gevoel. Voor een onervaren bestuurder is dat levensgevaarlijk. Als al die elektrische dingen zulke beesten gaan worden, dan ga je toch het één en ander nog gaan tegenkomen hoor;

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik heb vorige week met een Tesla Model X meegereden. Ik weet één ding, dat is een absurd snel ding, zonder schakelgangen een ongelooflijk raar gevoel. Voor een onervaren bestuurder is dat levensgevaarlijk. Als al die elektrische dingen zulke beesten gaan worden, dan ga je toch het één en ander nog gaan tegenkomen hoor;
                                    Voila, dank u Jakkel !

                                    Comment


                                    • #98
                                      ik wil hier niet contrair komen doen, maar élke auto in 2019 (2020) is een gti kwa prestaties van in mijn tijd toen ik 18 was...mensen kunnen zich wel bedwingen imo...uitspattingen zullen er altijd zijn

                                      ik zie zelf ook geeneen teslarijder electriciteit geven, integendeel...porsche rijders trouwens ook niet...wel nep amg-45 bestuurders die met veel kabaal rondcrossen

                                      maar das allemaal maar gevoel

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik wil hier niet contrair komen doen, maar élke auto in 2019 (2020) is een gti kwa prestaties van in mijn tijd toen ik 18 was...mensen kunnen zich wel bedwingen imo...uitspattingen zullen er altijd zijn

                                        ik zie zelf ook geeneen teslarijder electriciteit geven, integendeel...porsche rijders trouwens ook niet...wel nep amg-45 bestuurders die met veel kabaal rondcrossen

                                        maar das allemaal maar gevoel
                                        Idd! Ik vind dat ook. Het zijn nog altijd het stel hersenen achter het stuur die alles in de hand hebben of niet
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Idd! Ik vind dat ook. Het zijn nog altijd het stel hersenen achter het stuur die alles in de hand hebben of niet
                                          Voila, zo is dat
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X