Op gevaar van heiligschennis af, maar voor mij de mooiste Porsche van het moment.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Taycan (2020)
Collapse
X
-
Tot zover de Tesla-haters die riepen "als de traditionele merken hun elektrische wagens lanceren, dan zal de productie een pak beter verlopen!". Nu zowel Porsche, Audi als Mercedes met vertragingen zitten, kunnen we stellen dat ze het bij Tesla nog niet zo slecht deden.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOp gevaar van heiligschennis af, maar voor mij de mooiste Porsche van het moment.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Van de E-tron of de Ipace of de EQC kan ik dat nog beetje geloven, SUV, minder goede CW waarde dan de Tesla's (of toch zeker de Model S).
De Taycan daarentegen... CW 0.22, dat is zelfs beter dan de Model S (0.24 dacht ik). Hoe kan je dan met een vrijwel even grotre batterij zoveel minder ver komen? Die hebben toch op zijn minst een paar Model S gekocht en uit mekaar gehaald? Hoe kan je verbruik dan zoveel hoger/slechter zijn?? Ik vind het ook bizar.Last edited by Yves_0016; 13/12/2019, 09:54.
Comment
-
De ophanging: Tesla is een snelle EV, maar de Taycan is een echte sportwagen met bijhorende wegligging met bredere banden etc.
Versnellingsbak ipv directe aandrijving, daar kruipt natuurlijk ook wat verlies in.
Duitse afwerking die meer weegt?
Batterij die geoptimaliseerd is om langduriger veel vermogen te kunnen leveren, maar daardoor minder geoptimaliseerd is voor bereik?
Ik weet het niet hoor.
Maar de mensen die dachten dat een EV maken enkel een electromotor van het schap pakken is en wat batterijen erbij plaatsen, zien hopelijk ondertussen wel in dat er toch wel heel wat meer bij komt kijken.
Net zoals je heel simpel een autootje met 2takt motor kan maken waar je aan 20 per uur mee kan rondrijden, kan je gemakkelijk een simpele EV maken.
Wil je een goede moderne ICE wagen maken, komt er veel meer bij kijken en bij een EV ook. En dat is ervaring die je enkel proefondervindelijk kan opdoen.
Comment
-
Ik kijk even naar de site van Porsche. De turbo weegt 2305kg en gaat met de launch control in 3.2 seconden van 0-100km/u.
Nu vraag ik mij toch wel af waarom bijna niemand zich afvraagt of de doorsnee bestuurder dit nog wel onder controle kan houden in alle omstandigheden.
Elektrisch rijden wordt door velen beschouwd als de oplossing voor alles en nog wat en de groene jongens hebben dan ook meestal de mond vol over de medemens en de komende generaties...
Maar waarom hoor ik plots zo weinig over verkeersveiligheid ?
De impact van een auto die meer dan 2 ton weegt bij een ongeval is van een heel andere orde dan bij een doorsnee voertuig. Combineer dat met de power waar de meeste sportwagens niet aan kunnen tippen en je hebt een fantastisch recept voor zware ongevallen. Dat wordt mijns inziens een van de grote problemen met de nieuwe generatie wagens die op ons af komt.
Comment
-
Voor verkeersveiligheid is snelheid is een belangrijke factor. Om met een porsche te verongelukken, hoeft hij niet per se elektrisch te zijn...
Net nu de gemeente de belofte had gekregen dat er trajectcontrole zou komen, zijn twee broers verongelukt in hun Porsche 911 turbo op de Houtlaan in Wijnegem - een zogenaamde 'dodenbaan'. Pedro (44) vecht voor z'n leven, Gaby (39) was op slag dood. De twee, beiden autohandelaars, hielden van snelle wagens. "Maar ze kenden die door en door."
Ben nog klant geweest bij die mens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenVoor verkeersveiligheid is snelheid is een belangrijke factor. Om met een porsche te verongelukken, hoeft hij niet per se elektrisch te zijn...
Net nu de gemeente de belofte had gekregen dat er trajectcontrole zou komen, zijn twee broers verongelukt in hun Porsche 911 turbo op de Houtlaan in Wijnegem - een zogenaamde 'dodenbaan'. Pedro (44) vecht voor z'n leven, Gaby (39) was op slag dood. De twee, beiden autohandelaars, hielden van snelle wagens. "Maar ze kenden die door en door."
Ben nog klant geweest bij die mens.
Het gaat hem niet om de inzittende maar om de omstaanders.
Comment
-
Hoor ik daar een argument om al die monsterlijke SUV’s te verbieden
En laat ons wel wezen een paar honderd kg batterijen is niet niks maar dat is niet de enige reden waarom de taycan meer dan 2 ton weegt. Als het allemaal zo licht mogelijk moet zijn, mss kan je je dan een suzuki alto aanschaffen..
Als ge als zwakke weggebruiker wordt omver gemaaid door een clio’tje aan 80 per uur, weet ik ook niet of ge dat nog verder vertelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenHoor ik daar een argument om al die monsterlijke SUV’s te verbieden
En laat ons wel wezen een paar honderd kg batterijen is niet niks maar dat is niet de enige reden waarom de taycan meer dan 2 ton weegt. Als het allemaal zo licht mogelijk moet zijn, mss kan je je dan een suzuki alto aanschaffen..
Als ge als zwakke weggebruiker wordt omver gemaaid door een clio’tje aan 80 per uur, weet ik ook niet of ge dat nog verder vertelt.
Het is gewoon fysica... Je moet al van heel slechte wil zijn om dat niet te zien.
Comment
Comment