Bobo, je hebt een punt. Mijn 320d is ook een GTI van vroeger. Maar zo'n Tesla, dat is een 911 GT2 RS hé. Dat is nog iets anders dan een GTI hoor. En ik weet het van dat stel hersenen enzomeer, maar dit is echt wel héél verleidelijk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Taycan (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHet enige dat ik zeg is dat het potentieel van dergelijke auto’s gecombineerd met hun massa een potentieel recept is voor miserie.
Ik heb de indruk dat dodelijke ongevallen met een Porsche een zaak is tussen enkel de bestuurder en de boom waar hij tegen reed.
Ik heb de indruk dat dodelijke ongevallen met bijvoorbeeld een getunede Golf een zaak is tussen een gevel en 4 of 5 tieners.
In het eerste geval pech voor die gast, in het tweede, volgens mij veel meer voorkomende geval, inderdaad recept voor miserie.Last edited by RX-8; 01/01/2020, 03:44.
Comment
-
[QUOTE=RX-8;n6456405]
Ik denk dat wie een Taycan koopt, wel ervaring heeft met zulke power. Ik zou mij daar geen zorgen over maken. De prijs alleen al zal de bestuurder wel alert houden.
QUOTE]
Tijd zal het leren... maar ik zou er geen geld op inzetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Er is geen enkele supercar die half zo efficiënt omgaat met brandstof.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDus iedereen die nog voor de turbo variant kiest doet dit enkel en alleen nog voor de badge.
Als je deze met het ge-upgrade batterij pakket neemt, heb je volgens mij sowieso de beste van de 3 voor je geld.
155k vs 170k
Heb er ondertussen zelf mee gereden ( ik rijd zelf een model s ) maar wat een wereld van verschil qua driving-dynamicsprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
4s op dezelfde wijze geconfigureerd als een turbo
155k vs 170k
Heb er ondertussen zelf mee gereden ( ik rijd zelf een model s ) maar wat een wereld van verschil qua driving-dynamics
is de S niet comfortabeler?
Comment
-
Ik heb de Taycon ook serieus bekeken en moet eerlijk zijn, ben nu heel content dat ik het niet gedaan heb en gewacht heb. De range blijkt toch tegevaller en, als je eens een SUV gewend bent, dan is het overstappen terug naar een "lage" auto niet meer evident. Iedere keer dat ik van de ML63 AMG terug in de 740e moet is het toch schrikken. Gevoel van overzicht en veiligheid ipv niets zien en het gevoel hebben tegen de grond geplakt te zitten is toch enorm. Als je niets anders gewend bent voelt dat mss niet direct zo, maar eens je een deftige hoge SUV gewend bent is het moeilijk terug gaan.
Ik blijf wel absoluut een Porsche willen als volgende auto en de fiscus zal er wel voor zorgen dat het een full EV moet worden. Mijn hoop is momenteel dus gevestigd op de Macan EV die er binnen 2 jaar zou moeten aankomen. Hopelijk is de technologie dan al wat verder geëvolueerd dat je toch ook met een Porsche "vlot" 450km range haalt à la Tesla.
Comment
-
450km vlot halen met een tesla ? LOL, ja die mannen die constant 100km/u op de snelweg doen zonder airco enzo misschien.
Zelfs in de zomer aan 127km/u zonder airco kwam ik maar aan 420-420km
Ik haal met dit weer echter een 250-300km ( heb wel een zeer vinnige rijstijl )
Met de taycan heb ik met een nog snedigere rijstijl 21% batterij verbruikt voor zo goed als 60km.. reken uit..
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
De Porsche Taycan Turbo is zonder enige twijfel de EV waarmee je het snelste een trip van > 500 km aflegt.
Ik denk zelf dat hij bij snelheden boven de 120 km/h gewoon meer range heeft dan de Model S.
Deze Duitse eigenaar van een Tesla Model S (75) heeft een range test gedaan met de Taycan Turbo. Dit bij 8°C, motregen en grotendeels op de autostrade bij snelheden tussen de 130 en de 150 km/h ("gans normal auf die autobahn fahren" noemt hij dat). Hij heeft ook de AC opstaan.
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=99VZIO_HUf8
Die haalt dus 357 km op één lading, de Porsche rijdt dus gewoon 15% verder dan zijn EPA range (310 km), en gezien de testomstandigheden denk ik dat je bij 120 km/h zonder AC op een wat warmere, droge dag gewoon 450 km kan rijden (de WLTP rating dus), geen enkele andere EV kan dat.
Bovendien is de laadsnelheid aan snelladers waanzinnig: van 2% tot 81% in 22 minuten. Een tesla model 3, de snelst ladende Tesla op dit ogenblik, laadt van 10% tot 74% in dezelfde tijdspanne. Range van de model 3 (de snelste Tesla over lange afstanden > 500 km op dit ogenblik) is bij mooi weer: 315 km (150 km/h) en 450 km (120 km/h)...
Alleen de echte Tesla fanboys zullen blijven beweren dat de Taycan nutteloos is. Maar hij is qua aandrijving gewoon beter dan iedere bestaande Tesla. De man geeft aan dat het windgeruis ook véél beter gedempt is dan in zijn model S.Last edited by BertVS; 01/02/2020, 10:24.
Comment
-
Comment