Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2000 gratis laadpunten voor de taycan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      2000 gratis laadpunten voor de taycan

https://www.vroom.be/nl/nieuws/porsc...xEsufeSuhbisbk
      Alsof dat er toe doet
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• mss niet, maar het mag toch ff in de draad

Comment

• ik denk dat het er juist wel erg toe doet

als je ergens moet overnachten, dan kies je toch automatisch voor een plek waar dat aanwezig is. En het laden is dan nog gratis ook.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Waarom moeten elektrische auto's altijd zo lelijk zijn.
                Los daarvan zou ik het nooit moeten hebben. Een dergelijk bedrag uitgeven voor een auto met een batterij met een vervaldatum....No Way.
                Dan liever iets met een echte motor aan boord
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Waarom moeten elektrische auto's altijd zo lelijk zijn.
                  Los daarvan zou ik het nooit moeten hebben. Een dergelijk bedrag uitgeven voor een auto met een batterij met een vervaldatum....No Way.
                  Dan liever iets met een echte motor aan boord
                  Batterij auto's hebben geen toekomst, is gewoon een overgang auto concept wat nu het snelst is te realiseren.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• En wat heeft dan wel toekomst?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      En wat heeft dan wel toekomst?
                      Vraag ik mij ook af.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Benzine of diesel!
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

Comment

• EN ER IS MEER

UPDATES VOOR PORSCHE TAYCAN: SNELLER LADEN ÉN OPTREKKEN

Porsche heeft de Taycan nog eens tegen het licht gehouden en komt met een aantal wijzigingen. Die brengen onder meer goed nieuws voor snelheidsduivels, maar ook voor wie vooral sneller wil laden.

Nog geen jaar geleden onthulde Porsche zijn eerste volledig elektrische model: de Taycan. Hoewel de strakgelijnde vierdeurs dus nog behoorlijk vers is, ziet men toch al wat ruimte voor verbetering. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de belangrijkste verbetering zit 'm in de boordlader. Normaal gesproken kun je daarmee aan het reguliere elektriciteitsnet (bijvoorbeeld thuis) met 11 kW laadvermogen bijladen. Dat verdubbelt naar 22 kW en daarmee moet volgens Porsche de laadtijd halveren naar 4,5 uur voor een volle accu. Deze krachtigere AC-lader komt eind dit jaar op de optielijst van de Taycan te staan.

Laadbegrenzing

Een ander laadgerelateerd nieuwtje is de optionele begrenzing bij snelladen. Wie de Taycan aan een snellader hangt, kan met hooguit 270 kW laden. Wie het prima vindt om het iets rustiger aan te doen en de accu iets minder op z'n falie te geven, kan voortaan ook instellen dat de boel op 200 kW begrensd wordt. Dan is de accu weliswaar iets minder snel vol, maar het komt volgens Porsche wel de levensduur van de accu ten goede. Handig als je bijvoorbeeld toch al van plan was om even rustig een bakje koffie te drinken tijdens het laden.

Sprint naar 200 km/h

Iets minder relevant, maar toch leuk: de sprinttijd van de Taycan Turbo S is lichtjes verkort. Dat wil zeggen, wie een Turbo S heeft is momenteel in staat om in 9,8 seconden vanuit stilstand op 200 km/h te zitten. Met Launch Control, uiteraard. Voortaan, vanaf de uitrol van de modeljaarupdate vanaf oktober, heeft de Turbo S nog maar 9,6 seconden nodig voor diezelfde sprint. Scheelt toch weer twee tienden. De kwartmijl is volgens Porsche daardoor in 10,7 seconden afgelegd in plaats van 10,8 seconden.

Extra functies

Wie de Taycan liever nog iets uitgebreider wil hebben, kan voortaan via over-the-air meer updates installeren. Zo worden onder meer Active Lane Keeping Assist, InnoDrive (waarmee de auto zelf de ingestelde snelheid aanpast aan de wegomstandigheden) en Intelligent Range Manager als optionele updates uitgerold. De Lane Keeping Assist en InnoDrive kosten als update ieder €808,10. Je kunt er echter ook voor kiezen om voor €19,50 per maand (per functie) een abonnement op deze functies te nemen. Intelligent Range Manager kost je €398,69 of €10,72 per maand. Daarnaast is er ook nog Power Steering Plus, waarmee de stuurbekrachtiging intelligenter reageert op de snelheden waarmee je rijdt. Hogere stuurbekrachtiging bij lage snelheden en extra nauwkeurigheid bij hoge snelheden. Die functie kost €320,71 en is enkel als eenmalige aanschaf beschikbaar. Let op; het gaat hierbij nog wel om de Duitse prijzen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Lekker zeg die groene van hierboven. Die wil ik wel!!!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Achterzijde is mooi, net als interieur, maar die voorkant kan ik toch echt niet smaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Achterzijde is mooi, net als interieur, maar die voorkant kan ik toch echt niet smaken
                                      In het echt vind ik het front veel knapper dan op foto, zeker in donkere kleuren

Comment

• Porsche 911 Turbo S vs. Porsche Taycan Turbo S - Dubbeltest

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X