Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • HOGER EN PRAKTISCHER

    PORSCHE TAYCAN CROSS TURISMO IN BEELD

    Porsche hoort bij het groeiende rijtje autofabrikanten dat zélf ‘spionagebeelden’ naar buiten brengt. Daardoor kunnen we nu een eerste blik werpen op een nog héél licht gecamoufleerde Porsche Taycan Cross Turismo.

    De camouflage bestaat eigenlijk vooral uit de zwarte lakkleur, traditioneel een goede keuze voor wie de vormen van een auto graag zo goed mogelijk wil verbergen. Ook moeten we het voorlopig met twee beelden doen, maar met name het beeld van de achterkant laat weinig te raden over. De elektrische Porsche Taycan krijgt een broertje met de naam Taycan Cross Turismo, dat zich oneerbiedig laat omschrijven als een opgehoogde stationwagonversie van de reguliere Taycan.

    Het grootste nieuws bestaat uit de langere daklijn en grote achterklep. De stationwagon-achtige vorm maakt deze Taycan een stuk praktischer dan de bestaande Taycan, die een aflopende daklijn en een kleine sedan-achterklep heeft.

    Het tweede deel van het nieuws is het ‘Cross’ gedeelte. De Taycan Cross Turismo staat hoger op z’n poten en wordt op de tweede foto dan ook door een plas gejaagd die we in een reguliere Taycan zeker zouden vermijden. Om het stoere karakter te onderstrepen krijgt de Cross Turismo een specifieke rijmodus voor moeilijke omstandigheden, en allerlei uiterlijke opsmuk zoals de al goed zichtbare spatbordverbreders. Daarmee lijkt de auto daadwerkelijk sterk op z’n voorbode uit 2018, de Porsche Mission E Cross Turismo.

    Overigens wijst alles erop dat er naast de Cross Turismo ook een Porsche Taycan Sport Turismo zal verschijnen. Dat is een Taycan met de vijfdeurs-koets, maar zonder het opgehoogde gedeelte. Daarover rept Porsche echter nog met geen woord, dus de Cross Turismo wordt ongetwijfeld als eerste gelanceerd.




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Porsche Taycan Cross Turismo - Rij-impressie

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment




      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Digital World Premiere... Compleet zot van deze wagen, kan niet wachten tot hij te bestellen valt! Komt ook, in tegenstelling tot eerdere beweringen, niet in 3 maar net zoals de gewone Taycan in 4 versies op de markt.
           
          Last edited by illi4ever; 04/03/2021, 17:37.

          Comment


          • HOGER, RUIMER, STOERDER

            PORSCHE TAYCAN CROSS TURISMO IN VOL ORNAAT

            De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd. Highlights

            • Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk
            • Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte
            • Nieuw: Taycan 4

            Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.

            Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).


            Ruimer en praktischer

            Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.

            Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.

            Taycan 4

            Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.

            De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.

            Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.

            De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.













            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment
















            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment



















              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Anti-Porsche or all-rounder? Porsche Taycan Cross Turismo REVEAL!

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Vind ik wel een interessante wagen, op de prijs na natuurlijk :-)
                    Lijn vind ik wel knap.
                    Maar waarom moet dat weer zo'n 'cross' versie zijn? Zou mooier zijn zonder al die plastiek.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Vind ik wel een interessante wagen, op de prijs na natuurlijk :-)
                      Lijn vind ik wel knap.
                      Maar waarom moet dat weer zo'n 'cross' versie zijn? Zou mooier zijn zonder al die plastiek.
                      volgens een studie in opdracht van Porsche, is dat omdat de meesten die zoiets kopen, niet kunnen parkeren....
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • Meer dan een basisversie | Porsche Taycan RWD

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                          volgens een studie in opdracht van Porsche, is dat omdat de meesten die zoiets kopen, niet kunnen parkeren....
                          gelukkig is dat dan een, veel te dure, optie, zodat mensen als ik, die wel kunnen parkeren, hem ook kunnen kopen

                          Comment


                          • je ziet ze veel rondrijden

                            precies of ze in aanbieding staan
                            www.peugeotforum.be

                            Comment




                            • niet echt de interessantse test van de taycan...maar die krachten op die aandrijflijn

                              Comment


                              • misschien dat de passagier zijn stoel wat rechter had mogen zetten

                                en inderdaad... die aandrijflijn en onderstel worden daardoor wel keer op keer heel zwaar belast. 't is niet zoals bij een verbrandingsmotor dat ge een piek hebt die daarna afvlakt. Hier blijft de piek gewoon aanhouden qua krachtontplooiing. Porsche zal wel hun huiswerk gedaan hebben hopelijk dat die mechaniek er tegen kan.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – Review

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S REVIEW - EV supercar offroad wagon

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Porsche Taycan Cross Turismo 2021 review - better than my RS6?!

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Porsche Taycan Cross Turismo 2021 review - better than my RS6?!

                                        Wat een geile velgen op deze....

                                        Comment





                                        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X