HOGER EN PRAKTISCHER
PORSCHE TAYCAN CROSS TURISMO IN BEELD
Porsche hoort bij het groeiende rijtje autofabrikanten dat zélf ‘spionagebeelden’ naar buiten brengt. Daardoor kunnen we nu een eerste blik werpen op een nog héél licht gecamoufleerde Porsche Taycan Cross Turismo.
De camouflage bestaat eigenlijk vooral uit de zwarte lakkleur, traditioneel een goede keuze voor wie de vormen van een auto graag zo goed mogelijk wil verbergen. Ook moeten we het voorlopig met twee beelden doen, maar met name het beeld van de achterkant laat weinig te raden over. De elektrische Porsche Taycan krijgt een broertje met de naam Taycan Cross Turismo, dat zich oneerbiedig laat omschrijven als een opgehoogde stationwagonversie van de reguliere Taycan.
Het grootste nieuws bestaat uit de langere daklijn en grote achterklep. De stationwagon-achtige vorm maakt deze Taycan een stuk praktischer dan de bestaande Taycan, die een aflopende daklijn en een kleine sedan-achterklep heeft.
Het tweede deel van het nieuws is het ‘Cross’ gedeelte. De Taycan Cross Turismo staat hoger op z’n poten en wordt op de tweede foto dan ook door een plas gejaagd die we in een reguliere Taycan zeker zouden vermijden. Om het stoere karakter te onderstrepen krijgt de Cross Turismo een specifieke rijmodus voor moeilijke omstandigheden, en allerlei uiterlijke opsmuk zoals de al goed zichtbare spatbordverbreders. Daarmee lijkt de auto daadwerkelijk sterk op z’n voorbode uit 2018, de Porsche Mission E Cross Turismo.
Overigens wijst alles erop dat er naast de Cross Turismo ook een Porsche Taycan Sport Turismo zal verschijnen. Dat is een Taycan met de vijfdeurs-koets, maar zonder het opgehoogde gedeelte. Daarover rept Porsche echter nog met geen woord, dus de Cross Turismo wordt ongetwijfeld als eerste gelanceerd.
PORSCHE TAYCAN CROSS TURISMO IN BEELD
Porsche hoort bij het groeiende rijtje autofabrikanten dat zélf ‘spionagebeelden’ naar buiten brengt. Daardoor kunnen we nu een eerste blik werpen op een nog héél licht gecamoufleerde Porsche Taycan Cross Turismo.
De camouflage bestaat eigenlijk vooral uit de zwarte lakkleur, traditioneel een goede keuze voor wie de vormen van een auto graag zo goed mogelijk wil verbergen. Ook moeten we het voorlopig met twee beelden doen, maar met name het beeld van de achterkant laat weinig te raden over. De elektrische Porsche Taycan krijgt een broertje met de naam Taycan Cross Turismo, dat zich oneerbiedig laat omschrijven als een opgehoogde stationwagonversie van de reguliere Taycan.
Het grootste nieuws bestaat uit de langere daklijn en grote achterklep. De stationwagon-achtige vorm maakt deze Taycan een stuk praktischer dan de bestaande Taycan, die een aflopende daklijn en een kleine sedan-achterklep heeft.
Het tweede deel van het nieuws is het ‘Cross’ gedeelte. De Taycan Cross Turismo staat hoger op z’n poten en wordt op de tweede foto dan ook door een plas gejaagd die we in een reguliere Taycan zeker zouden vermijden. Om het stoere karakter te onderstrepen krijgt de Cross Turismo een specifieke rijmodus voor moeilijke omstandigheden, en allerlei uiterlijke opsmuk zoals de al goed zichtbare spatbordverbreders. Daarmee lijkt de auto daadwerkelijk sterk op z’n voorbode uit 2018, de Porsche Mission E Cross Turismo.
Overigens wijst alles erop dat er naast de Cross Turismo ook een Porsche Taycan Sport Turismo zal verschijnen. Dat is een Taycan met de vijfdeurs-koets, maar zonder het opgehoogde gedeelte. Daarover rept Porsche echter nog met geen woord, dus de Cross Turismo wordt ongetwijfeld als eerste gelanceerd.
Comment