Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PORSCHE TAYCAN ALS GTS EN SPORT TURISMO GTS

MEER DAN 500 KILOMETER ACTIERADIUS

Vind je het Porsche-gamma ondoorgrondelijk? Berg jezelf dan maar, er komen namelijk meer nieuwe versies bij. In Los Angeles stelt Porsche namelijk de Taycan GTS en de Taycan GTS Sport Turismo voor. Die laatste is direct het nieuwe lagere alternatief voor de Cross Turismo.

Porsche levert heus niet alleen de 911 in een uitgebreide reeks uitvoeringen, ook de elektrische Taycan is er in talloze versies. Zowel de Taycan als diens ruimere en tot op heden altijd hoger op de poten staande Cross Turismo-broer zijn er in een naamloze basisversie, als 4S, als Turbo en als Turbo S. Porsche wrikt net als bij auto's als de 911 een kiertje tussen de 4S en de Turbo en perst daar de GTS tussen. Niet alleen de reguliere Taycan krijgt een GTS-versie, ook de ruimere en tot op heden altijd Cross Turismo geheten carrosserievariant van de Taycan wordt gemarineerd in de GTS-saus waar hij als GTS Sport Turismo uit terugkeert. Lager, en zonder cross-opsmuk dus.

De Taycan GTS en Taycan GTS Sport Turismo zijn 598 pk sterk en nestelen zich met dat vermogen tussen de 430 pk sterke Taycan 4S en de 680 pk sterke Taycan Turbo. Daarmee stamp je de sportieve tussenversies in 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid van de Taycans GTS bedraagt 250 km/h. Interessanter is de actieradius van het tweetal. De Taycan GTS komt namelijk tot 504 kilometer ver op een acculading en daarmee is de GTS-uitvoering de eerste Taycan die door de grens van 500 kilometer breekt. Porsche vermeldt vooralsnog niet welk accupakket de Taycan GTS in zijn bodem heeft, maar wij mikken erop dat dat de 93 kWh accu is die standaard in de Taycan Turbo en Turbo S ligt en die als Performance Battery tegen bijbetaling in de krachtigere versies van de naamloze basisversie en de 4S is te te krijgen.

Het ten opzichte van de 4S sportievere karakter van de Taycans GTS komt niet alleen naar voren in de elektrische aandrijflijn. Zo heeft Porsche de adaptieve luchtvering van de auto's aangepast en is ook de tegen bijbetaling leverbare meesturende achteras anders gekalibreerd. De GTS'en moeten ook vanbinnen net even leuker klinken dan diens mindere broertjes, al blijft het een kunstmatige geluidsbeleving.

Vanbuiten zijn de Taycans GTS onder meer te herkennen aan de bij de drielettercombinatie GTS horende zwarte en donkere details. We zien de zwarte afwerking onder meer bij de zijspiegels, rond de zijruiten en in het bumperwerk. Het interieur is met zwarte Race Tex-bekleding bekleed en is standaard afgewerkt met geborsteld aluminium. Porsche introduceert op de Taycan GTS overigens een interessante nieuwe optie. De auto's zijn namelijk leverbaar met een glazen panoramadak dat is voorzien van wat Porsche 'Sunshine Control' noemt. Dat houdt in dat je het in meerdere segmenten verdeelde glazen dak met een druk op de knop geheel variabel kunt verduisteren.

Wel gecharmeerd van de Sport Turismo-variant? Heb dan nog even geduld, Porsche zegt namelijk dat er meer motorversies voor 'de Sport Turismo' volgen. Porsche noemt de Sport Turismo daarbij de nieuwe derde carrosserievariant van de Taycan. Wellicht wat veel eer voor een niet-opgehoogde versie die het zonder zaken als zwarte kunststof wielkastranden moet doen. Maar dat het Porsche-gamma nóg uitgebreider wordt, staat dus vast.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mooi mooi!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Apart kleurtje.

in de week Wout van Aert gezien met zijn cross tourismo.

Vind ik qua "aanhangels" toch niet zo geheel geslaagd, eerlijk gezegd.

Comment

• Een van de weinige auto's die in echt elke kleur mooi blijft...
              Spijtig dat de car policy van mijn vrouw een Porsche Taycan uitsluit wegens sportwagen. De basis heeft thans "slechts" 240KW en sprint in 5.4sec tot aan 100.
              Maar een EQC met 320KW of een BMW iX met 385Kw en een sprintje in 4.6 seconden is geen probleem.
              KLIK |&| KLAK

Comment

• Ja vreemde politiek voor een 4-deurs, coupé’s mogen niet, maar een claris dan weer een leasetopper
                Ze kiezen ergens lukraak op niet bestaande criteria

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Die cross turismo is gewoon lelijk. Heeft niks meer met Porsche te maken.

Comment

• Ik wil er wel eentje

Porsche Taycan GTS - Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                      Een van de weinige auto's die in echt elke kleur mooi blijft...
                      Spijtig dat de car policy van mijn vrouw een Porsche Taycan uitsluit wegens sportwagen. De basis heeft thans "slechts" 240KW en sprint in 5.4sec tot aan 100.
                      Maar een EQC met 320KW of een BMW iX met 385Kw en een sprintje in 4.6 seconden is geen probleem.
                      Serieus budget heeft uw vrouw dan. Is die nog vrij?
                      Zo'n Sport Tourismo in dat groen kleurtje kan mij wel bekoren, maar ga ik mijn zuur verdiende centjes niet aan uitgeven. Is kennelijk ook alleen in GTS versie te krijgen.
                      EDIT: Man! zelfs een GTS Sport Tourisme van 140.000€ heeft nog zelfdimmende binnen- en buitenspiegels als een optie van 460€. Privacy beglazing aan 550€. Allemaal standaard op mijn Mazdaatje. Geen wonder dat die zo'n hoge winsten halen.
                      OK, ik heb dat geld niet, een Porsche koper wel. Maar vind die dat dan niet lastig dat hij al die opties die op een Ford of Mazda standaard zitten, apart moet aanvinken?

Ik lees ook dat er mogelijks serieuze problemen zijn met de Taycan batterijen:
                      https://www.teslarati.com/porsche-wh...fires-coverup/

Six out of ten Porsche Taycan” ever delivered have a problem with battery management that affects and damages battery cells, requires replacement of cells and batteries, and is causing vehicle fires, according to a source working at Porsche’s headquarters in Zuffenhausen, Germany.
                      ...
                      Porsche uses an inexpensive onboard charger that does not control the process well, the whistleblower explained to me in detail. Fires have occurred in the Taycan battery, the source explained, due to the problem described. Porsche is reportedly aware of the problem and is working on it, but the automaker has not solved it or informed customers or authorities so far.
                      Nu, het artikel zegt ook dat Porsche maar 3j/60.000km geeft op de batterij, terwijl de Belgische Porsche site 8j/160.000km zegt.
                      Last edited by Chris_147; 03/12/2021, 10:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Serieus budget heeft uw vrouw dan. Is die nog vrij? .
                        Vrij? Neen, die is getrouwd met haar werk en heel af en toe heeft ze een affaire met mij ;-)
                        Budget? Dat valt mee, 1150 per maand. Op de elektrische auto's van Mercedes en Audi toch nog een korting van 18% op de basisprijs. Dat biedt mogelijkheden.
                        Een E-tron 55 Advanced met pack tour, pack stad en nog wat andere opties (98k incl btw zonder de korting) komt in lease op 1055 per maand.
                        Nu vermoed ik wel dat Porsche geen korting geeft op zijn wagens aan fleetklanten.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Zo'n crazy leasingauto's kan je toch enkel in België rijden, mijn gedacht.

Comment

• Porsche Taycan GTS with Taycan Sport Turismo - racetrack REVIEW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Zo'n crazy leasingauto's kan je toch enkel in België rijden, mijn gedacht.
                              net als de laagste pensioenen en de hoogste belastingen, je houdt dat niet voor normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Zo'n crazy leasingauto's kan je toch enkel in België rijden, mijn gedacht.
                                Tot eind juli werkte ze in Nederland en had ze een volvo XC90 als bedrijfswagen. Dat is natuurlijk geen Taycan maar ze liggen in Nederland qua aankoopprijs niet zo ver uit elkaar.
                                En ik vermoed dat niet iedereen in België het leasebudget krijgt van een CFO van een onderneming met meer dan 7000 werknemers.

Maar de basis Taycan is ook gewoon een sterke aanbieding.
                                Porsche Taycan, cherry red, Balck/chalk gedeeltelijk lederen interieur, adaptieve comfortstoelen (14-way), incl geheugenpakket, LED-koplampen incl PDLS plus, ParkAssist incl Surround view, sfeerverlichting, Porsche InnoDrive incl adaptive Cruise Assist, stoelverwarming, stoelventilatie, stuurwielverwarming, ... komt in de configurator op 97.584 inclusief btw.
                                Dat is een prijs voor korting die lager ligt dan de E-tron of iX xDrive 40 waarvan we offertes hebben.

Blijkbaar komt de Taycan ook wel met een 6 op 10 kans dat je problemen met de batterij hebt. Iemand van de eigenaars hier op het forum die daar last van heeft?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                net als de laagste pensioenen en de hoogste belastingen, je houdt dat niet voor normaal
                                Nederland heeft bijvoorbeeld gigantische pensioenen t.o.v. België. Maar goed, om er mutualiteit te hebben betaal je een dikke 100 euro per maand. Bijna 50.000 euro op jouw loopbaan van 40 jaar. Groepsverzekering, aanvullende hospitalisatieverzekering, 13e maand... kennen ze er niet. Een volvo XC90 bedrijfswagen ook privé rijden kost je ca. 700 euro per maand...
                                Ik kan nu de VS, Nederland en België vergelijken..... 't is hier zo slecht nog niet.

Porsche zou grootschalige accuproblemen met de Taycan onder het tapijt vegen, aldus een klokkenluider.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

• Die problemen met de batterij zijn er enkel als je heel dikwijls op laag vermogen laadt, dus 2 of 3kW, dus dat is aan een gewoon huishoudelijk stopcontact. Als je thuis een lader zet kan die meestal aan 11kW laden, en ook publieke laadpalen zijn altijd minimum 11kW, dus dat probleem komt eerder zelden voor. Weet ook dat het een bericht is gepost op de site 'Teslarati'. Zegt genoeg, niet?
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• NEW Porsche Taycan GTS Sport Turismo review: the ULTIMATE electric driver's car?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                      Vrij? Neen, die is getrouwd met haar werk en heel af en toe heeft ze een affaire met mij ;-).
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2021) | Porsche brengt nieuwe Taycan-variant

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X