Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Defender (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Land Rover Defender (2020)

Presentatie morgen maar vandaag gelekt

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bron en meer info: [www.carscoops.com]

Comment

Comment

ZOVEELSTE LEKKAGE

LAND ROVER DEFENDER DRUPPELT HET NET OP

Tijdens de IAA van Frankfurt beleeft de splinternieuwe Land Rover Defender zijn publieksdebuut. Vandaag zijn aanvullende informatie én kersverse beelden gelekt.

Land Rover heeft weinig geluk met geheimhouding van de nieuwe Defender. Delen van de auto zijn namelijk al meerdere keren online verschenen en in juli dook zelfs een fors pakket met gegevens over de nieuwe offroader op. Vandaag is de nieuwe Defender via een Engels tijdschrift al online verschenen.

We krijgen nieuwe beelden te zien van de 90- en 110-varianten van de Defender, auto's die respectievelijk 4,32 en 4,76 meter lang zijn. Waar de 90 een wielbasis heeft van 2,59 meter, bedraagt de afstand tussen de voor- en achteras bij de 110 3,02 meter. In een later stadium komt er ook een 130, een versie die zijn wielbasis deelt met de 110, maar die met 5,1 meter wél een fors stuk langer is. De 110 heeft een bodemvrijheid van 29,1 centimeter en waterlichamen met een diepte van tot 90 centimeter doorwaden.

De Defender 90 komt volgens eerder gelekte informatie op de markt als vijf- en als zeszitter. De langere 110 moet als vijf-, zes- én als 5+2-versie leverbaar worden, terwijl de Defender 130 - Land Rover duidt hem aan als 'Premium Explorer' - standaard plek biedt aan acht inzittenden. Die laatste is te beschouwen als een high-end variant. De laadruimte bedraagt tot 2.380 liter in de 110, al moet je daar de achterbank wel voor platgooien. De Defenders komen beschikbaar in S-, SE- en HSE-uitvoeringen, waarbij een nieuwe X-uitvoering als absoluut topmodel gaat gelden. Motoren

Interessant is ook de motorenlijst van de Defender 90 en 110: op benzinevlak staan de P300 en P400 klaar terwijl er kan worden gedieseld in de 200 pk D200 (2,0 liter) en 240 pk D240 (2,0 liter). De D300 volgt in modeljaar 2021. Wellicht nóg interessanter: Land Rover geeft de Defender een plug-in hybride variant in de vorm van de P400e. De elektromotor van deze stekkerversie lijkt het koppel tijdelijk te kunnen opkrikken van 400 Nm naar 645 Nm. Een 0-100-sprint zou 'ie in net geen 6 tellen af te kunnen leggen. Zo rap was een Defender niet eerder, al geldt dat voor nagenoeg alle uitvoeringen van deze nieuwe generatie. De Defender 130 moet het alleen met de P400, P400e en met de D300 stellen. In alle gevallen wordt er geschakeld met een automatische transmissie. Het maximum trekgewicht van de jongste Defender is vastgesteld op maximaal 3.720 kilo. Dit geldt voor de krachtigste zelfontbrander. Alle officiële informatie wordt zeer spoedig vrijgegeven.

Comment

Zoals op die laatste foto kan ik hem wel smaken. Maar je zal hem veel meer zien gaan rijden met een hoop bling bling wsl.

Comment

Not bad at all, ook leuk is de gelijkenis met de knappe DC100 concept uit 2011 (foto's hieronder).

Comment

De tijd dat je hem nog met een klein sleutelsetje, een goede elastiek en een nylonkous kon onderhouden zal ook wel voorbij zijn, schat ik zo.

Comment

71 JAAR NA HET ORIGINEEL

LAND ROVER DEFENDER ONTHULD

De Land Rover Defender hoort ontegenzeggelijk tot de grootste iconen uit de automobielhistorie. Het vervangen van de doorontwikkeling van de oer-Land Rover moet dan ook een gruwelijk zware opgave zijn geweest. Eindelijk, ruim 71 jaar na de onthulling van het origineel en de geboorte van het merk, heeft Land Rover de New Defender klaar. Wordt dit dé mannetjesputter van de 21e eeuw?

Het was de Nederlandse AutoRAI van 1948 waar het Engelse Rover zijn Land Rover onthulde. Een op de Willys Jeep geïnspireerde allrounder die niet alleen gemakkelijk als personenauto kon fungeren, maar ook ploegijzers door de modder kon trekken. Niemand had in die vroege lente, terwijl de puinhopen van de tweede wereldoorlog amper waren opgeruimd, kunnen denken dat die gekke auto de geboorte zou betekenen van een nieuw merk, dat het moedermerk ruimschoots zou overleven. Engelsen houden van traditie en bovendien gold onder de pure offroad-adepten de Defender, zoals de meest pure Land Rover later zou gaan heten, als de heilige graal, dus bleef het origineel zeven decennia lang in grote lijnen min of meer hetzelfde. Maar zelfs Engelsen ontkomen vroeg of laat niet aan vernieuwing, dus moest er een nieuwe Defender komen. Vandaag debuteert deze op de beursvloer van Frankfurt.

Vergeleken met andere offroad-helden als de Jeep Wrangler en de Mercedes-Benz G-klasse oogt de nieuwe Defender best modern, met zijn gladde oppervlaktes en strakke lijnen. Maar tegelijkertijd zie je meteen dat hier een Defender staat. Onder meer de recht afgehakte achtersteven en de extra ruitjes op de hoeken van het dak staan daar garant voor. "Respectful of its past, but not harnessed by it", vat hoofdontwerper Gerry McGovern zijn nieuwe werk samen.

Ook vanbinnen heeft de Defender veel rechte, hoekige vlakken. De pook staat op het dashboard, zodat er ruimte is voor een extra zitje in het midden, nog zo'n knipoog naar de oude Defender. Daardoor kan de versie met korte wielbasis, die als vanouds 90 heet, zes personen vervoeren. De 110 is er als vijf, zes- of 5+2-zits. De kofferruimte van de 110 meet 646 liter (464 met derde zitrij) en kan worden uitgebreid naar 2.380 liter.

Bodemvrijheid

Als basis voor de New Defender dient het nieuwe D7x-platform, een lichtgewicht aluminium monocoque. Land Rover zegt dat het drie keer zo stijf is als een conventioneel ladderchassis en dat is belangrijk voor het ruige werk. De New Defender mag maximaal 900 kg laden, waarvan 168 kg op het dak. Daarnaast kan er 3.720 kg geremd aan de haak worden geslagen. Actieve hydraulische dempers helpen mee de terreinwaardigheid te verhogen. De standaard bodemvrijheid van 291 mm kan met een druk op de knop worden vergroot en de koets kan zelfs worden verlaagd om de in- en uitstap te vergemakkelijken.

De New Defender heeft permanente vierwielaandrijving, een tussenbak en centraal differentieel standaard. Een sper op de achteras behoort tot de opties. Dat hoeft anders dan voorheen niet met de hand en mechanisch te worden ingeschakeld, maar maakt deel uit van een aantal programma's. Configurable Terrain Response biedt de mogelijkheid het onderstel steeds aan de omstandigheden aan te passen, maar dit kan ook worden overgelaten aan de systemen, die keuzes maken op basis van sensoren die het terrein scannen. En dat terrein mag uitdagend zijn, want de aanrijhoek is 38 graden, de afrijhoek 40 graden, de hellingshoek (maximale zijwaartse hoek) 28 graden en de doorwadingsdiepte 900 mm. Daartoe zet je het systeem in standje 'Wade' en dan gaat de luchtvering op zijn hoogst, wordt de ventilatie op circulatie gezet en worden de remmen een tikje aangeknepen, zodat de schijven droog en schoon worden gehouden.

Nieuwe zescilinder

Het leven van de New Defender begint met een viertal motoren. De P300 heeft een viercilinder met 300 pk, de nieuwe zescilinder met twinscroll turbo én 48V elektrische supercharger heet P400 en heeft dan ook 400 pk en een maximum koppel van 550 Nm. Hij gaat in 6,1 seconden van 0 naar 100 km/h, de P300 doet dat in 8,1 seconden. Beide motoren hebben standaard een achttraps automaat.

Dan zijn er nog twee diesels, beide viercilinder twinturbo's. De D200 levert 200 pk en gaat in 10,3 seconden naar de 100, de D240 piekt op 240 pk en doet 9,1 seconden over diezelfde sprint. In 2021 wordt het gamma uitgebreid met de P400e PHEV, een plug-in hybride. Al laat die nog even op zich wachten, de oplettende bezoeker van de IAA zal zien dat de Defender die in het kleine paviljoen op het middenplein van de beurs als showcase voor alle accessoires dient, naast een tankvulopening links een laadplugaansluiting op de rechterflank heeft..

Als eerste Land Rover krijgt de New Defender het nieuwe infotainmentsysteem Pivo Pro met 10 inch touchscreen, dat gebruiksvriendelijker moet zijn dan zijn voorgangers. Bluetooth accepteert twee smartphones, die bovendien inductief kunnen worden opgeladen. Uiteraard zijn ook Apple Car Play, Android Auto en voor de Chinese medemens zelfs Baidu van de partij. Het navigatiesysteem is zelflerend en herkent onder meer dat je in bekende omgeving rijdt, waarna het zijn spraakzaamheid wat matigt. De software wordt automatisch up to date gehouden.

Pakketten

Je Defender personaliseren kan aan de hand van een aantal accessoirepakketten met veelbelovende namen als Explorer, Adventure, Country en Urban. Die omvatten zaken als dakdrager, snorkel, treeplanken, beschermplaten, luchtcompressor en andere spullen om ver van de bewoonde wereld te overleven. Wie wel van avontuur houdt, maar niet van gifslangen of schorpioenen in zijn slaapzak, kiest voor de daktent. Land Rover heeft personificatie hoog op de agenda staan; in totaal staan er 170 opties op de lijst. Ook zijn er drie nieuwe kleuren en is er een speciale 'satin protection film'. Dat ziet er niet alleen goed uit, maar beschermt ook de lak er onder en heeft in de warme zon een zelfhelende gave voor lichte krassen.

Wielen zijn er in diverse maten, variërend van 18 tot 22 inch, de kleinste staal en de overige lichtmetaal. De New Defender komt in het eerste kwartaal van 2020 naar de showrooms.

Al met al heeft Land Rover een knap staaltje retro geleverd. De verwantschap met de oer-Land Rover is onmiskenbaar, maar toch is deze nieuwe weer helemaal bij de tijd. En dat is maar goed ook, want als zijn levenscyclus net zo lang blijkt als die van zijn voorganger, staan we in 2090 naar de derde generatie Defender te kijken..

Comment

Ik kan hem helemaal smaken eigenlijk. Maar waarvoor dient dat stom paneel nu weer aan de zijkant?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ik kan hem helemaal smaken eigenlijk. Maar waarvoor dient dat stom paneel nu weer aan de zijkant?
                      Optionele zijkoffer voor attributen in te leggen die je rap nodig kan hebben. Touw etc.

Maar ik las op een Engelstalig forum dat de designers ook vooral richten op werkschoenen/windjack enzo.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Zoals op die laatste foto kan ik hem wel smaken. Maar je zal hem veel meer zien gaan rijden met een hoop bling bling wsl.
                          ook liefst met die basis wielen
                          nu eindelijk met automaat, dus een goed en wat cheaper alternatief voor een g, voor mij

Comment

Comment

Wel grappig dat al die Youtube kanaaltjes nu met een verslagje komen van exact hetzelfde model op exact dezelfde plaats ;-)

Ik ben helemaal fan van het model ondertussen, al zal het al raar moeten draaien, als die ooit op mijn oprit zal staan.

Comment

wij autoliefhebbers kopen niet echt vaak een auto voor de eeuwigheid, maar ik vind het wel vreselijk dat momenteel op een auto per defenitie ondertussen een vervaldatum staat vanaf dag van aankoop

ik doe mijn best om steeds minder km's te doen waardoor auto in theorie veel langer moet meegaan alvorens zware kosten, maar bezit nog graag een blik wielen waar ik me gelukkig mee voel

als je dat blik dan duur moet aankopen, en tis na zeg maar 10 jaar verboden...is mijn fun wel minder, ik wil ook nog met de caravan op reis kunnen, dus zuiver electrisch nogo
                                zaag zaag, mijmer

Comment

Ik zal er nog moeten aan wennen, dit nieuwe model volgt mij te weinig de lijnen van het originele rauwe concept. Het lijkt mij meer op een evolutie van de Discovery.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

het ladderchassis is natuurlijk wel weg, das een enorm verschil, de g de jimny en de wrangler hebben niet voor die oplossing gekozen
                                    tis mss dubbel, maar LR zou met een retro-koetswerk op die manier de fanbasis in't gezicht kunnen slaan
                                    met dit design nemen ze wel duidelijk(er) een sprong in de toekomst

Comment

Comment

Vind dit model goed.

Comment

Working...
                                        X