Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dit design had ik liever op de Golf gezien dan het platgeslagen smoel dat hij nu heeft.

    Voor de rest is het elektro, interesse is 0,0 van mijn kant.

    *Droomt luid op van een 2.0TDI 190 4motion met dit koetswerk*

    Comment


    • Deze week opt werk te horen gekregen dan je hem volop kan gaan bestellen...
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

      Comment


      • Bestellen ja, maar leveringen...
        Ze hebben net nog de verantwoordelijke voor software bij VW bedankt voor niet bewezen diensten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Bestellen ja, maar leveringen...
          Ze hebben net nog de verantwoordelijke voor software bij VW bedankt voor niet bewezen diensten.
          Klopt!

          'SOFTWARE-TOPMAN VOLKSWAGEN UIT FUNCTIE GEZET'

          Volkswagen zet de hoofdverantwoordelijke voor softwareontwikkeling uit z'n functie. Dat bericht het Duitse Handelsblatt. De problemen met de ID.3 en Golf zouden ermee te maken hebben.

          Het heeft er alle schijn van dat Christian Senger, hoofd van VW's softwareafdeling, uit zijn functie wordt gezet. Senger had onder andere de leiding over de ontwikkeling van de software van de splinternieuwe ID.3. Eerder werkte hij voor BMW, waar de i3 tot zijn portfolio hoorde. Onder Senger's leiderschap kwam niet alleen de software voor de ID.3 tot stand, maar ook die van de nieuwe Golf. Beide auto's kwamen dit jaar al meerdere keren negatief in het nieuws vanwege softwareproblemen.

          Hoewel Volkswagen zelf de berichten over grote softwareproblemen meermaals tegensprak, lijkt een streep door Senger's functie toch een duidelijk signaal. Senger zou overigens naar verluidt niet geheel het veld hoeven te ruimen; Volkswagen zou hem volgens Handelsblatt wel binnen het concern willen houden. De 45-jarige is niet alleen verantwoordelijk voor een groot deel van de elektrische toekomst van Volkswagen, maar is ook bestuurslid van de Volkswagen Group.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Eerste volledige test

            This is our in-depth review of the VW ID.3. We're taking a look at Exterior, Interior and the driving experience.Transparency note: Autogefühl videos are ind...



            Auto rijdt dus geweldig volgens deze review, maar interieur lijkt niet echt zo geweldig te zijn. En besturingssysteem lijkt ook niet zo geweldig.
            Last edited by BertVS; 25/07/2020, 13:57.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Om met het negatieve te beginnen: de bediening en boordcomputer zijn compleet ruk. Kijk naar de bediening voor spiegels en temperatuur, de grootte van de navigatiekaart.. Tesla heeft het zo veel beter voor elkaar.
              Maar wil je een deftige en ruime hatchback (sowieso gegeerd in europa), dan kan je niet om deze ID3 heen, puik werk van VW om hier toch zulk een grote stap te zetten.

              Comment


              • VW ID.3 - GROSS ANGEKÜNDIGT aber auch GROSS ABGELIEFERT

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Buiten heb ik niet veel opmerkingen: nette wagen. Moet hem in het echt zien om te zeggen of hij mooi is of niet.
                  Hatchback spreekt me meer aan dan een sedan zoals Tesla Model 3.
                  Wil hem wel eens in het echt zien of hij niet te hoog is. Enkel die zwarte bult op de 'motorkap' vind ik raar. Beter bij Seat/Cupra.

                  Maar bij het interieur heb ik het gevoel dat ik zelf een Tesla 3 beter zou vinden.
                  Heel het glossy zwart mag van mij direct weg. Trekt op niets.
                  Het grote scherm in het midden vind ik maar knullig en het scherm voor de bestuurder ook. Zeker met die transmissie bediening er zo knullig aan de rechterkant.
                  En de bediening van de lichten links is kennelijk de nieuwe huisstijl bij VW, maar trekt ook op niets.

                  En wat is dat met die slider bedieningen?
                  In de jaren 90 hadden we fysieke sliders voor temperatuur etc, dan draaiknoppen want dat was beter (vind ik toch)
                  Nu naar touch sliders: onder het scherm, op het stuurwiel.
                  Dan een touch knop om de ramen achteraan te bedienen.
                  Als zo'n haptische touch knop goed is, waarom dan niet alle ramen zo bedienen? Is niet beter, maar goedkoper! Geef dat dan gewoon toe.

                  Is weer typisch: er moet geld bespaard worden en ze gooien de reputatie die ze hadden ivm goede interieurs direct weg.
                  Opgebouwd in 20 jaar, op 2 jaar weg, let maar op.

                  Conclusie voor mij: mijn droom EV is er nog zeker niet.
                  Tesla 3 heb ik twijfels over bouwkwaliteit, sedan ipv hatchback, teveel bediening in het scherm en geen HUD
                  I.D.3 heb ik twijfels over het interieur, software en onzekerheid over levensduur aandrijflijn en batterijen
                  Polestar2 heb ik twijfels over het exterieur (veel te hoog op zijn wielen), efficientie en Android in de auto

                  Comment


                  • Volkswagen ID.3 - Review


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Baanbrekend genoeg? | Volkswagen ID.3 (2020)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Remmen die in brand vliegen!!! Geeft niet echt veel vertrouwen...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
                          Remmen die in brand vliegen!!! Geeft niet echt veel vertrouwen...
                          Idd! Autovisie had onlangs in een test van de polestar 2 kritiek op de remmen van de model 3 (omdat ze minder goed zijn dan die van de polestar met performance pack), maar dit is nog wel een heel pak erger.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                            Conclusie voor mij: mijn droom EV is er nog zeker niet.
                            Tesla 3 heb ik twijfels over bouwkwaliteit, sedan ipv hatchback, teveel bediening in het scherm en geen HUD
                            I.D.3 heb ik twijfels over het interieur, software en onzekerheid over levensduur aandrijflijn en batterijen
                            Polestar2 heb ik twijfels over het exterieur (veel te hoog op zijn wielen), efficientie en Android in de auto
                            De tesla 3 heeft mij inmiddels toch weten te overtuigen. bouwkwaliteit niet top maar kan er best mee door.
                            bediening via scherm werkt prima, vind er sneller mijn weg in dan in de menustructuur van andere merken (klein scherm, door 3 menu's moeten om de juiste instelling te vinden, bediening via een wieltje of knoppen)...
                            mensen klagen nu toch ook niet meer over de interface van hun smartphone, terwijl de oude smartphones (pre iphone) ook met veel knoppen en een klein scherm waren, wie wil nog terug naar dat tijdperk?
                            sedan, tja, ik vind een hatch ook wel handig (lange kont bemoeilijkt het parkeren in kleine plekken), maar model 3 vind ik ook nog wel best praktisch, kofferruimte is best diep, waardoor je er meer in kwijt kan dan in een gemiddelde hatchback.
                            al eens een model 3 uitgeprobeerd?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Volkswagen ID.3 - Review

                              Toch best veel kritiek, hoewel autoweek normaal nogal VAG minded is.

                              Comment


                              • komt ervan als je een deadline stelt die niet haalbaar is. Maar verkopen zal 'm toch wel doen. Mensen willen immers bij de neus genomen worden.

                                Comment


                                • Lang geleden dat ik nog zo een triestig materiaalgebruik in een auto heb gezien. De dashboard knuffelaars zijn eraan voor de moeite

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                      De tesla 3 heeft mij inmiddels toch weten te overtuigen. bouwkwaliteit niet top maar kan er best mee door.
                                      bediening via scherm werkt prima, vind er sneller mijn weg in dan in de menustructuur van andere merken (klein scherm, door 3 menu's moeten om de juiste instelling te vinden, bediening via een wieltje of knoppen)...
                                      mensen klagen nu toch ook niet meer over de interface van hun smartphone, terwijl de oude smartphones (pre iphone) ook met veel knoppen en een klein scherm waren, wie wil nog terug naar dat tijdperk?
                                      sedan, tja, ik vind een hatch ook wel handig (lange kont bemoeilijkt het parkeren in kleine plekken), maar model 3 vind ik ook nog wel best praktisch, kofferruimte is best diep, waardoor je er meer in kwijt kan dan in een gemiddelde hatchback.
                                      al eens een model 3 uitgeprobeerd?
                                      Nog niet uitgeprobeerd, wel eens in gaan zitten in een showroom.
                                      Het cleaner dashboard vind ik wel mooi, maar toch graag een HUD. Als een simpele HUD al kan in een goedkope auto, waarom dan niet bij hen? En die HUD van de I.D.3 is toch nog een stap verder.
                                      Over de batterij, motor en software maak ik me geen zorgen. Wel over de lak etc. Ik dacht dat het verbeterd was, maar dan lees ik over de problemen die er nu weer zijn met de Y. Dan zie je dat ze dat gewoon niet structureel onder de knie hebben.

                                      Ook weinig personaliseringsmogelijkheden. Als ik dan zoveel geld moet uitgeven, wil ik hem wel beetje speciaal maken. Ik heb jaren leasewagens gereden waar het allemaal mooi in de pas moet lopen. Nu ben ik zelfstandige en wil ik een wagen helemaal naar mijn smaak.

                                      Maar voor Corona ging ik al met de fiets en trein naar het werk wegens files, nu waarschijnlijk voor de rest van het jaar thuiswerk. Dus helemaal geen reden om een auto te kopen die wat op de oprit staat te staan. Dat kan mijn 7 jaar oude Mazda 6 even goed, ik wacht dus nog af.

                                      Comment


                                      • Niet vergeten dat dit een goedkopere elektrische auto moet worden...

                                        Een kever of golf 1 had ook niet de luxe of afwerking van een dure luxe auto in die tijd ...
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                        Comment


                                        • Ik ken de prijsstelling in België niet zo goed ... Maar ben benieuwd wanneer ze gaan vergelijken met een Peugeot 208 en corsa en consoorten... Een B segmenter in dezelfde prijscategorie als deze ID3
                                          Last edited by WV.; 02/08/2020, 19:31.
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X