Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • staat jou auto dan heel de dag thuis geparkeerd? het zou mooi zijn als de stroom van uw zonnepannelen in de auto van uw buren terecht komt als die wel thuis is, maar denk dat het stroomnet zo ver nog niet is :/ .
    voor je eigen energie op te slaan, is het dan niet zinvoller om een kleinere accu vast in huis te hebben, van 10-20 kwh? met de 75 kwh van mijn model 3, zou ik mijn appartement een maand van stroom kunnen voorzien, dus dat lijkt me overkill.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Vehicle to Grid zou voor mij ook belangrijke factor zijn.
      Ik vind eigenlijk dat de EU dat verplicht moet stellen.
      De vraag is hoe dat vergoed wordt.
      Als je zowat elke nacht een halve laadcyclus mee maakt, dan gaat de batterij van je auto wel een pak sneller verouderen.
      Het moet dan zo geregeld worden dat je stroom goedkoop kan inkopen, en iets duurder kan verkopen.

      Een batterij van 10-20 kWh in huis klinkt mooi, maar die krengen kosten voorlopig véél te veel, en er is geen enkele manier waarop je dat geld terug verdient.
      Het is nu niet zo dat zo'n batterij zo cool en mooi en hip is dat ik daar probleemloos 5000-10000€ tegen aan wil gooien...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        staat jou auto dan heel de dag thuis geparkeerd? het zou mooi zijn als de stroom van uw zonnepannelen in de auto van uw buren terecht komt als die wel thuis is, maar denk dat het stroomnet zo ver nog niet is :/ .
        voor je eigen energie op te slaan, is het dan niet zinvoller om een kleinere accu vast in huis te hebben, van 10-20 kwh? met de 75 kwh van mijn model 3, zou ik mijn appartement een maand van stroom kunnen voorzien, dus dat lijkt me overkill.
        Als je auto daar toch staat, is het dan niet zinvoller dat die nuttig kan bezig zijn ipv nog extra kosten erbovenop te moeten maken voor een thuisbatterij?

        Mijn auto staat op thuiswerkdagen een ganse dag stil op de oprit ja. En in het weekend ook als we geen uitstappen gepland hebben.
        Vandaag heb ik enkel es gereden om de kleinste naar de creche te doen, en vanavond te gaan halen. De oudste zijn school is rechtover de deur, dus als de jongste van de creche is zijn we nog een jaar of 7 verlost van wegbrengen/halen.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

          och ja, dan kopen we gewoon in Aachen hé
          Niks van... Gewoon links laten liggen en langs gaan bij Kia. Keuze genoeg: e-Soul, e-Niro en volgend jaar nog een derde full electric erbij

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

            Niks van... Gewoon links laten liggen en langs gaan bij Kia. Keuze genoeg: e-Soul, e-Niro en volgend jaar nog een derde full electric erbij
            ook rwd?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

              ook rwd?
              Nu nog niet, maar wie weet binnenkort wel?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                Nu nog niet, maar wie weet binnenkort wel?
                Stinger EV?
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                  Stinger EV?

                  Comment


                  • Vergelijkingstest tussen de VW ID.3 en Nissan Leaf:














                    Verdict:

                    First place: Volkswagen ID.3
                    The ID.3 feels entirely like the car to carry VW into the next era. It’s fast, smooth, comfortable, quiet, full of tech and cheaper than the Leaf with more incentives to buy, too. It boasts great practicality and plenty of usable range, so feels like the Golf for a new generation when the Golf seems to have gone off the boil. It’s a very good electric car that shows the Leaf is now severely lacking in many areas.

                    Second place: Nissan Leaf
                    Once a contender in the family EV class, even in e+ trim – which boasts strong usable range and slightly better efficiency than the ID.3 – the Leaf feels cheap (yet is pricier than the VW), low on quality, and not so great to drive, lacking comfort compared with its rival. The tech is also past its best; the VW’s touch-sensitive set-up might not be perfect, but it’s much more modern and responsive.

                    Test: [www.autoexpress.co.uk]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • En ondertussen rijdt Bjorn Nyland met een id3 van Oslo naar de poolcirkel. Verbruik ligt lager dan de Tesla M3, en de matrixverlichting doet het echt heel goed.
                      Hij verkiest de iD3 boven de Polestar.
                      Polestar verbruikt te veel, laadt te traag, en heeft “sweaty seats”.

                      Comment


                      • Nog een leuke.
                        Today James has been driving the much anticipated, and delayed, VW ID.3. The latest EV in the VAG line up that supports their transition towards an electrifi...


                        James & Katie maken goede reviews van zowat alle EV's


                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • De Id3 blijft punten scoren.
                          Voor mij zou het nog wel werken want heb geen trekhaak nodig, enkel een fietsendrager.
                          Enkel qua prestaties moet hij absoluut zijn meerdere erkennen in de model 3.
                          Vergelijking met de M3 SR+: https://youtu.be/RpWUfUMgTaw

                          De polestar 2 is voor mensen met veel geld en die niet veel range nodig hebben.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            De vraag is hoe dat vergoed wordt.
                            Als je zowat elke nacht een halve laadcyclus mee maakt, dan gaat de batterij van je auto wel een pak sneller verouderen.
                            Het moet dan zo geregeld worden dat je stroom goedkoop kan inkopen, en iets duurder kan verkopen.

                            Een batterij van 10-20 kWh in huis klinkt mooi, maar die krengen kosten voorlopig véél te veel, en er is geen enkele manier waarop je dat geld terug verdient.
                            Het is nu niet zo dat zo'n batterij zo cool en mooi en hip is dat ik daar probleemloos 5000-10000€ tegen aan wil gooien...
                            Ik bedoelde dat de EU verplicht moet stellen dat Car 2 Grid in de auto voorzien wordt.
                            Of ik daar gebruik van wil maken is mijn keuze.
                            Er gaan snel genoeg bedrijven in de markt springen die jou vergoeden als jij voor bepaalde duur, of op bepaalde momenten je auto aan het netwerk kan hangen om stroom op te nemen of produceren om het elektriciteitsnetwerk in balans te houden. Of het kan mij helpen het capaciteitstarief te vermijden.

                            Die batterijen zijn eigenlijk veel te duur.
                            Ik lees dat dat toch nog zo wat rond de 1.000euro/kWh zit.
                            MG ZS EV heeft een batterij van 44,5kWh en kost 31.000euro, dus 700euro/kWh en je krijgt er nog een auto bovenop!
                            Er komt nog wel iets meer bij kijken, maar toch...

                            Comment


                            • de batterijen van een elektrische auto kosten minder dan 200 euro per kwh, geloof dat ze in de nabije toekomst onder de 100 gaan duiken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                Die batterijen zijn eigenlijk veel te duur.
                                Ik lees dat dat toch nog zo wat rond de 1.000euro/kWh zit.
                                MG ZS EV heeft een batterij van 44,5kWh en kost 31.000euro, dus 700euro/kWh en je krijgt er nog een auto bovenop!
                                Er komt nog wel iets meer bij kijken, maar toch...
                                Een Axitec 18 kW accu kost 9000 EUR, inclusief BTW. Dat is dus 500 EUR/kWh. Accu's van Huawei en LG Chem zijn ietsje duurder (530-550 EUR/kWh) voor de grootste versies

                                Een Tesla Powerwall 2 (13.5 kWh) zou installatie inbegrepen 7500 EUR kosten...

                                1000 EUR/kwH is echt wel overdreven.
                                Last edited by BertVS; 11/10/2020, 21:18.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • 500 eur / kwh is ook al niet min, hoe komt het dat die zo duur zijn?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                    Een Axitec 18 kW accu kost 9000 EUR, inclusief BTW. Dat is dus 500 EUR/kWh. Accu's van Huawei en LG Chem zijn ietsje duurder (530-550 EUR/kWh) voor de grootste versies

                                    Een Tesla Powerwall 2 (13.5 kWh) zou installatie inbegrepen 7500 EUR kosten...

                                    1000 EUR/kwH is echt wel overdreven.
                                    OK, ik vond het ook heel moeilijk om echte, recente prijzen te vinden van de batterijen.
                                    Maar zeg dus 500 EUR/kWh, vind ik nog zeer veel ivgl met een EV.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      500 eur / kwh is ook al niet min, hoe komt het dat die zo duur zijn?
                                      De kost van de cellen alleen zit nu rond de 200$ per kWh.
                                      Die worden verkocht aan de fabrikant van je huisbatterij, dus daar zit je aan 250-300$.
                                      Daar komt nog een laad - ontlaadcircuit bij en behuizing.
                                      Dan zit er soms nog een "invoerder" tussen die ook 10-20% marge nodig heeft.

                                      En uiteindelijk heeft de installateur ook nog een marge van 20-30%.

                                      En dan zal je niet ver van 500$/€ landen, zeker als je er nog BTW bij rekent.


                                      Comment


                                      • Het grote probleem van die prijs is de onmogelijkheid om dat terug te verdienen.

                                        Als je 500€ per kWh betaalt, en die batterijen hebben een levenscyclus van 2000 keer laden/ontladen, dan heb je al een kost van 25ct/kWh per cyclus.
                                        Voor die prijs kan ik ook gewoon stroom van mijn leverancier kopen, en ik moet geen 5000€ op tafel leggen.

                                        Na 2000 cycli is die batterij misschien niet helemaal versleten, maar dan is er toch al degradatie.

                                        Als die degradatie er vrijwel niet zou zijn, dan moeten we ook niet bang zijn om een oudere EV te kopen. 2000 cycli bij een Tesla 3 is zowat 600.000 km....

                                        Comment


                                        • axitec geeft levensverwachting van 25 jaar
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X